کد خبر: ۴۹۴۵۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

یارانه ۲۰ میلیون نفر حذف می‌شود؟

جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر بهداشت برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
قاضی زاده هاشمی در نشست خود با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی درباره طرح تحول سلامت و میزان موفقیت آن گفت که علیرغم همه کمک‌های دولت و مجلس هنوز شرایط خوب نیست و مردم گرفتار هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی درباره برخی انتقادات به نحوه حضور برخی پزشکان متخصص در مناطق محروم و عدالت پزشکی و بهداشتی یادآور شد: وضعیت در روستاها و مناطق مرزی خوب نیست و بهداشت در روستاها و مناطق محروم شرایط مناسبی ندارد.

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه هزینه ها از منابع پایدار برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: در بودجه ۹۷ دولت یارانه‌ ۲۰ میلیون نفر را حذف می کند.

وی اضافه کرد: در بخشی از طرح تحول سلامت احساسی عمل شد و تعداد بیمه رایگان دو برابر شد و به کارکنان دولتی و خصوصی تسری یافت. ما هر کاری لازم بوده انجام دادیم و با سیلی صورتمان را سرخ نگه داشتیم و یا باید خدمات را محدود کنیم یا منبعی برای آن دیده شود. ما به جایی رسیده ایم که باید یک جراحی بزرگ انجام دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده در بودجه به طرح تحول سلامت تامین اعتبار نمی شود، اضافه کرد: بودجه ۹۲ در این زمینه مبنا قرار گرفته و هر سال ۱۰ درصد به آن اضافه می شود در حالیکه نرخ رشد خدمات در نظر گرفته نمی شود. و در حال حاضر طرح تحول سلامت سه هزار میلیارد تومان کسری دارد.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، در این جلسه نمایندگان نیز سوالات خود را از وزیر بهداشت و درمان مطرح کردند.

پیشنهاد مجدد حذف ۴ قشر جامعه از دریافت یارانه نقدی در سال ۹۷ + جزئیات

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه قرار است دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها پیشنهادی را در بودجه مطرح کند، گفت: براساس این پیشنهاد قرار است مجلس و دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها به یک فهم مشترکی برسند تا بتوانیم دهک‌های بالای جامعه را مدیریت کنیم و تعداد افرادی را که  یارانه دریافت می‌کنند کاهش دهیم به‌گونه‌ای که 15هزار میلیارد تومان از 48هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه نقدی کم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با ابراز اینکه پیش از این فرمولی درباره حذف دهک‌های بالای جامعه از دریافت یارانه‌های نقدی از سوی قوه مقننه به قوه مجریه ارائه شده است، ادامه داد: در این فرمول تأکید شده بود که قضات، پزشکان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و افرادی که درآمدی بیش از 3 میلیون و پانصد هزار تومان دارند نباید یارانه نقدی دریافت کنند.

لاهوتی درباره بودجه عمرانی در لایحه سال 97، تصریح کرد: با توجه به محدودیت پولی که وجود دارد، قرار این بود که نقش بخش خصوصی را برای اتمام پروژه‌های عمرانی پر‌رنگ کنیم و همچنین در بودجه سال 97 راهکاری برای اتمام پروژه‌های عمرانی غیر از تکیه به منابع دولتی در نظر گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
براساس آمارها که گفته شده بود بالای 80میلیون نفردرحال حاضر درکشور یارانه می گیرند م فکر می کنم که فقط یارانه من قطع شده است
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
همیشه یکی مثل خاوری بانک فرشته. المثال آنها. میپرد تابحال چاکری کردین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین