کد خبر: ۴۹۴۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

زاهدی: اقدام نابخردانه ترامپ نتیجه رقص شمشیر او با حاکمان آل‌سعود بود

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد قدس گفت: امیدواریم این توطئه موجب انسجام امت اسلام و آزادی خواهان جهان اسلام شود.
آفتاب‌‌نیوز : محمدمهدی زاهدی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با گرامیداشت روز دانشجو گفت: ۱۶ آذرماه استکبار ستیزی، عدالت خواهی، استقلال طلبی و آزدی خواهی دانشجویان بوده و فرصتی است  برای همگان که به عملکرد استکبار در چند دهه گذشته پرداخته و دریابیم که چرا امام آمریکا را شیطان بزرگ نامید.

وی تصریح کرد: آمریکا جریان داعش را به کمک رژیم صهیونیستی و آل سعود ایجاد کرد تا جنایات زیادی در کشورهای اسلامی مرتکب شده و سرانجام بخواهد یک اسلام ساختگی، خشن، بی منطق و بی هویت را در منطقه تحمیل کند. اما این اتحاد زر و زور و تزویر نتوانست به هدف خود برسد و سرانجام با انسجام نیروهای جریان مقاومت در منطقه و حضور و مدیریت سردار سلیمانی این توطئه شکست خورد.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: در دو ماه گذشته آمریکای جنایتکار با همکاری رژیم صهیونیستی و آل سعود توطئه های جدیدی را جهت به آشوب کشیدن منطقه می خواست عملیاتی کند که نمونه آن بحث استقلال کردستان عراق، استعفای سعد حریری، طراحی کودتا در یمن و در نهایت به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی بود. در حالیکه امت اسلام اصلا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد چگونه آمریکا دم از پایتختی بیت المقدس برا ی آن می زند. زهی خیال باطل.

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این توطئه موجب انسجام امت اسلام و آزادی خواهان و عدالت جویان جهان می شود که یکپارچه علیه آمریکا بایستند و اتفاقا موقعیتی را فراهم آورده تا برخی دست نشانده های آمریکا در منطقه که دم از حمایت کشورهای عربی می زنند و با برگزاری نشست‌های مختلف علیه ایران سخن می رانند موضع خود را مشخص کنند.

زاهدی ادامه داد: رژیم آل سعود اگر ادعای دفاع از کشورهای عربی را دارد و به دروغ خود را خادم الحرمین می داند، بیاید و شیرهای نفتی را به روی آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی ببندد و قراردادهای چند صد میلیارد دلاری نظامی را لغو کند.

وی یادآور شد: اقدام نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا نتیجه رقص شمشیر او با حاکمان آل سعود بود اما امت اسلام ان‌شاءالله این رقص شمشیر را تبدیل به شمشیر برنده علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی می کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به زلزله اخیر در این استان اظهار کرد: هر روز و هر ساعت زلزله در کرمان ادامه دارد و مناطق زلزله‌زده در حالت ویبره قرار گرفته اند. اما خوشبختانه تلفات انسانی نداشته است زیرا ضمن عنایات الهی، بیش از ۳۱ هزار واحد مسکونی در کرمان از سال ۸۴ تا به حال بازسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران کشور باید ذیل نهاد ریاست جمهوری قرار گیرد، گفت: خوشبختانه در نیم ساعت اولیه وقوع زلزله ستاد بحران استان تشکیل شد که از این بابت از استاندار کرمان و همکاران او تشکر می کنیم اما متاسفانه خسارات زیادی در حوزه قنوات وارد شده که منبع جدی آب شرب و کشاورزی هستند و باید هر چه سریعتر بازسازی و مقاوم سازی شوند.

زاهدی از ضعیف بودن خطوط تلفن همراه در کرمان به ویژه مناطق حادثه دیده انتقاد کرد و گفت: وزارت ارتباطات باید پوشش دهی آنتن‌های تلفن همراه را در مناطق زلزله‌زده تقویت کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین از وزارت آموزش و پرورش درخواست کرد تا هرچه سریعتر نسبت به بازسازی مدارس اقدام کند.

وی در پایان با مورد خطاب قرار دادن وزیر کشور با اشاره به وضعیت اتباع بیگانه اظهار کرد: چهار سال است که فریاد می زنیم اما دریغ از یک اقدام درست. دو میلیون اتباع بیگانه غیرقانونی در کشور وجود دارد که فرصت اشتغال را گرفته و تهدید سیاسی - امنیتی است. انتظار می رود هرچه سریعتر در این موضوع چاره‌ای بیندیشند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین