کد خبر: ۴۹۴۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

پای نتانیاهو در پرونده‌های فساد گیر است/جانشین احتمالی او را بیشتر بشناسید+عکس

بنت در گذشته نیز درباره این موضوع صحبت کرده است با این حال، این قوی‌ترین موضع‌گیری عمومی او در این‌باره است چرا که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کنونی اسرائیل در چندین مورد پرونده فساد درگیر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه «جروزالم پست» اشاره می‌کند که «نفتالی بنت» رهبر حزب راست افراطی «خانه یهودی» در نشستی گفته است که می‌خواهد نخست‌وزیر بعدی اسرائیل باشد. او اشاره کرده که تجارت گسترده‌ای در زمینه کسب‌ و کار، اقتصاد، دولت و امنیت دارد و قصد دارد از تمامی این تجارب استفاده کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه می‌نویسد بنت در گذشته نیز درباره این موضوع صحبت کرده است با این حال، این قوی‌ترین موضع‌گیری عمومی او در این‌باره است چرا که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کنونی اسرائیل در چندین مورد پرونده فساد درگیر شده است. بنت گفته که پس از کناره گیری نتانیاهو برای نخست‌وزیری برنامه دارد و می‌خواهد تغییرات اساسی را ایجاد کند؛ از نظام اموزشی گرفته تا امنیت، اقتصاد و تمام زمینه‌های دیگر. او گفته که می‌خواهد هر آن چه می‌تواند را انجام دهد. او این شایعه که قصد دارد حزب «خانه یهودی» را با حزب «لیکود» تحت رهبری نتانیاهو ادغام کند تا جایگاه بهتری بدست آورد را رد کرد. او گفت مشکل اساسی حزب‌اش آن است که به نوان حزبی بسته نگریسته می‌شود. او گفت که معتقد است باید پلتفرمی ارائه شود تا خانه یهودی درهایش را بیشتر به سوی مردم باز کند. بنت گفت که برای برگزاری انتخابات عجله‌ای ندارد. 

پای نتانیاهو در پرونده‌های فساد گیر است/جانشین احتمالی او را بیشتر بشناسید

«نفتالی بنت» کیست؟ 

او ۴۵ ساله و متولد مارس سال ۱۹۷۲ میلادی در حیفا اسرائیل است. او کوچکترین پسر خانواده‌ای سه فرزندی از پدر و مادری است که مهاجران یهودی امریکایی به اسرائیل بوده‌اند. خانواده او پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل، از سان فرانسیسکو به اسرائیل نقل مکان کردند. این سیاستمدار اسرائیلی از سال ۲۰۱۲ میلادی رهبری حزب مذهبی دست راستی خانه یهودی را برعهده داشته است. او از سال ۲۰۱۵ میلادی وزیر آموزش و پرورش بوده است. در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی او منصب وزارت اقتصاد و وزارت خدمات مذهبی را برعهده داشته است. 

انتخابات کنست (پارلمان) اسرائیل در سال ۲۰۱۳ میلادی اولین رقابت حزب خانه یهودی تحت رهبری بنت بود که در آن او توانست ۱۲ کرسی از ۱۲۰ کرسی را از آن خود کند. 

بنت پس از گذراندن دوران خدمت در ارتش اسرائیل مدرک خود را در رشته حقوق از دانشگاه عبری اورشلیم دریافت کرد. طی جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی لبنان او به ارتش احضار شد و در عملیات شناسایی علیه راکت‌اندازی‌های حزب‌الله لبنان شرکت کرد. گفته شده که بسیاری از اعضای حزب‌الله لبنان بدست و دستور او در عملیاتی جنگی شهید شدند. 

پای نتانیاهو در پرونده‌های فساد گیر است/جانشین احتمالی او را بیشتر بشناسید

او همچنین در سال ۱۹۹۹ میلادی شرکت Cyota را به عنوان شرکتی ضد‌تقلب تاسیس کرد و به عنوان مدیر‌عامل آن شرکت مشغول به کار شد.  بنت‌هم چنین مدیرعامل شرکت Soluto  است که یک شرکت فعال در حوزه فناوری ارائه سرویس مرتبط با رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه محسوب می‌شود. او همچنین در سال ۲۰۱۰ میلادی مبارزه علیه انحلال شهرک‌سازی‌ها را برعهده گرفت. 

مخالفت او با تشکیل دولت فلسطینی 

بنت یکی از اصلی‌ترین مخالفان ایجاد دولتی فلسطینی است. او گفته است که هر کاری را در حد توان و قدرتش انجام خواهد داد تا مطمئن شود که هرگز دولتی‌ فلسطینی تشکیل نخواهد شد. در طرح پیشنهادی او سرزمین‌های فلسطینی سه بخش هستند. اسرائیل باید به طور یکجانبه کنترل منطقه الحاقی C را برعهده داشته باشد، کنترل نوار غزه باید به مصر انتقال یابد و منطقه A و B تحت کنترل دولت خودگردان فلسطینی باقی خواهند ماند اما زیر چتر امنیتی وزارت دفاع اسرائیل و شین بت تا این اطمینان حاصل شود که حملاتی صورت نخواهند گرفت. در منطقه C که ۶۲ درصد از این ناحیه را تشکیل می‌دهد در حدود ۳۶۵ هزار نفر در شهرک‌های اسرائیلی حضور دارند. 

طرفدار تیراندازی به فلسطینیان 

بنت در واکنش به آزادی زندانیان فلسطینی در سال ۲۰۱۳ میلادی گفت که باید به فلسطینی‌ها تیراندازی شود. او گفت که من قبلا اعراب زیادی را در طول زندگی‌ام کشته‌ام و مشکلی با این موضوع ندارم. بنت به دلیل گفتن این واژگان محکوم شد. اگرچه او این اتهامات را رد کرده است. گفته که هر کسی که تهدیدی فوری برای سربازان اسرائیلی محسوب شود باید کشته شود. 
 
در دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی، گروهی از دانشگاهیان که خواستار تحریم اسرائیل بودند، از امریکا و اتحادیه اروپا خواستند تا تحریم‌هایی را علیه بنت و سه مقام اسرائیلی دیگر وضع کنند. آنان گفتند که این افراد خواستار تضمین ادامه اشغال کرانه باختری هستند و این موضوع نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود. این گروه‌ها از امریکا و اتحادیه اروپا خواسند تا دارایی‌های خارجی بنت را مصادره کرده و محدودیت‌های ویزا را علیه او اعمال کنند. 

بنت پس از انتخاب ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی گفت که امیدوار است که راه‌حل دو دولت دیگر از دستور کار خارج شود. او گفت که دوره صحبت درباره تشکیل دولت فلسطینی به پایان رسیده است. 

دیدگاه‌های اقتصادی بنت 

بنت طرفدار اقتصاد آزاد و کسب و کارهای خصوصی است و آن را موتور محرک رشد اقتصاد می‌داند. در زمینه زندگی شخصی همسر بنت برخلاف او سکولار است و پیشتر شیرینی‌پز در قنادی بوده است. این زوج چهار فرزند زیر هفت سال دارند. 

او در طول مدت زمان کوتاهی رشد سیاسی زیادی داشت. در سال ۲۰۱۲ میلادی او یک تازه وارد به صحنه سیاست اسرائیل بود اما در مدت پنج سال چنان رشدی کرد که به یکی از قدرتمندترین احزاب کنست تبدیل شد. پس از انتخابات ۲۰۱۳ میلادی حزب او تبدیل به قدرتمندترین حزب اسرائیل شد. 

پای نتانیاهو در پرونده‌های فساد گیر است/جانشین احتمالی او را بیشتر بشناسید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین