کد خبر: ۴۹۵۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

ادامه درگیری‌ها بین فلسطینی‌ها و نظامیان اشغالگر برای ششمین روز

به دنبال تصمیم ترامپ درباره قدس درگیری‌های روزانه میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیل همچنان ادامه دارد، وزارت بهداشت و هلال احمر فلسطین از شمار زخمی‌ها در درگیری‌های روز دوشنبه خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز : وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کردند، به دنبال درگیری‌های فلسطینیان با نیروهای اشغالگر در واکنش به تصمیم ترامپ درباره قدس، روز دوشنبه ده‌ها زخمی را در استان‌های مختلف درمان کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد، ۱۶۶ فلسطینی در درگیری‌های روز دوشنبه زخمی شدند که ۱۲۵ تن در کرانه باختری، ۹ تن با گلوله واقعی، ۲۹ تن با گلوله پلاستیکی زخمی شده بودند. ۷۳ تن نیز دچار حالت خفگی به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور شده و ۱۴ تن مجروحیت‌های دیگر داشتند.

به گزارش سایت النشره، همچنین طبق آمارهای هلال احمر و وزارت بهداشت فلسطین، تعداد زخمی‌ها در ورودی شمالی "البیره" هفت تن بود که چهار تن از آنها با اسلحه و سه تن با گلوله پلاستیکی جراحت دیده و به مجتمع پزشکی منتقل شدند و چهار تن نیز در اثر گاز اشک‌آور مصدوم و به صورت سرپایی درمان شدند.

در شهر الخلیل هم هشت شهروند زخمی شدند که مصدومیت چهار تن از آنها با گلوله پلاستیکی و چهار تن با گاز اشک‌آور در درگیری‌ها در "باب الزاویه" بود. در اریحا نیز یک تن با گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شد.

همچنین در درگیری‌های نزدیک "جیشوری"در طولکرم ۲۳ تن به وسیله اسلحه، گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور مصدوم و چهار تن از آنها به بیمارستان منتقل شدند.

طی درگیری‌های بیت لحم نیز ۹ تن، در اردوگاه "عایده" پنج تن و در مناطق مختلف غزه از جمله خان یونس، رفح، شمال غزه و جبالیا ۶۱ تن زخمی شدند که ۲۱ تن از آنها به بیمارستان منتقل و ۴۰ تن به صورت سرپایی درمان شدند.

این در حالی است که دادگاه اسرائیل به درخواست دادستانی کل بازداشت فوزی جنیدی، نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی در شهر الخلیل را به مدت سه روز تمدید کرد.

روز پنجشنبه ارتش اسرائیل در درگیری‌ها بین جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی این نوجوان را دستگیر کرد.

رسانه‌های عربی و بین‌المللی و شبکه‌های مجازی تصویر جنیدی را هنگام دستگیر شدنش در حالی که توسط ۲۳ سرباز اسرائیلی احاطه شده بود، منتشر کردند و این تصویر بازتاب گسترده‌ای در میان مردم فلسطین داشت.

فیلم منتشر شده از دستگیری جنیدی نشان می‌دهد، سربازان اسرائیل پس از دستگیری وحشیانه او را کتک زده‌اند.

در حالی که بیشتر شهرهای فلسطین شاهد تظاهرات گسترده‌ای هستند این تظاهرات‌ها به درگیری‌های دو طرف فلسطین و اسرائیل تبدیل شده‌اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین