کد خبر: ۴۹۵۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

ابلاغ بخشنامه «برخورد با ورود سلاح و مهمات غیرمجاز به کشور» توسط آملی‌لاریجانی

بخشنامه «برخورد با ورود سلاح و مهمات غیر مجاز به کشور» از سوی آیت الله آملی لاریجانی به واحدهای قضایی سراسر کشور ابلاغ شد.
آفتاب‌‌نیوز : متن کامل بخشنامه رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بخشنامه به واحدهای قضایی سراسر کشور

برابر گزارش های واصله ورود سلاح و مهمات غیرمجازبه داخل کشور اخیراً روند رو به رشدی در برخی از استان های کشور از جمله آذربایجان غربی ، کرمانشاه، کردستان ، ایلام ، خوزستان و سیستان و بلوچستان داشته است. همچنین با لحاظ وضعیت موجود در کشورهای همسایه به خصوص در مرزهای غربی کشور روشن است ورود سلاح و مهمات غیر مجاز به کشور به صورت کاملاً برنامه ریزی شده و هدفمند صورت می گیرد که تعلل در برخورد با این پدیده می تواند زیانهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، لذا موکداً یادآور می‌گردد:

1- قضات محترم دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر کشور در رابطه با گزارش های راجع به قاچاق سلاح و مهمات، نگهداری و استفاده از سلاح و مهمات غیر مجاز و به منظور کشف و جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز، نسبت به صدور دستورات قضایی قاطع ، تعقیب متهمان ، صدور قرارهای تأمین کیفری متناسب و اجرای فوری احکام کیفری اهتمام بیشتری را معمول دارند.

2- قضات محترم محاکم در زمان صدور رأی با توجه به نوع ، تعداد سلاح و مهمات مکشوفه، سابقه کیفری متهمان و با استفاده از تمامی ظرفیت های قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، مصوب 1390 و سایر قوانین و مقررات نسبت به صدور احکام قاطع و بازدارنده اقدام نمایند.

3- براساس بخشنامه شماره 1000/15521/9000 مورخ 15/ 4/ 1389، شعب ویژه برای رسیدگی فوری به پرونده های مربوط به قاچاق سلاح و مهمات در دادسراها و دادگاهها و محاکم تجدیدنظر اختصاص داده شود و رؤسای کل دادگستری ها و دادستانهای عمومی و انقلاب مراکز استانها بر روند رسیدگی به پرونده ها نظارت کامل داشته باشند.

صادق آملی لاریجانی - رییس قوه قضاییه

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین