کد خبر: ۴۹۵۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
بانک کشاورزی در 100 روز نخست دولت دوازدهم - 4

رونق دوباره جاده ابریشم با گسترش تبادلات مالی بین المللی

بانک کشاورزی با پشتوانه 84 سال تجربه در عرصه ی روابط مالی بین المللی، بانکی تخصصی، خوش نام و قابل اعتماد در سیستم تبادلات مالی جهانی است که با استفاده از فرصت طلایی پسابرجام و در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیروی از برنامه های دولت تدبیر و امید، اقدامات شاخصی در این حوزه رقم زده است.
آفتاب‌‌نیوز : این بانک در 100 روز نخست دولت دوازدهم در حوزه تجارت بین الملل و واردات کالا در مجموع بیش از یک میلیارد و 122 میلیون دلار تبادلات مالی داشته که این رقم بابت 647 میلیون دلار گشایش اعتبارات اسنادی ، 140 میلیون دلار بروات اسنادی و 335 میلیون دلار حوالجات ارزی بوده است . بانک کشاورزی در همین مقطع،  نزدیک به 14000 فقره تبادل پیام سوئیفتی  با بانک های خارجی داشته و نزدیک به 1.5 میلیون دلار نیز ضمانت نامه ارزی صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، این بانک در راستای گسترش روابط بین الملل و در پاسخ به اقبال بین المللی نسبت به برقراری تبادلات مالی با بانک کشاورزی، روابط کارگزاری خود را با بانک های اروپایی گسترش داده است به طوری که 184 مذاکره و مکاتبه و 80  جلسه ملاقات با بانک های خارجی داشته که به افتتاح حساب کارگزاری نزد 30 بانک خارجی و تبادل رمز سوئیفتی با 120 بانک منجر شده است.

بانک کشاورزی همچنین از ابتدای سال جاری در حمایت از صادرات محصولات کشاورزی، 1563 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده و اقدامات حمایتی اثرگذاری از تشکیل صندوق های پسته و زعفران و صادرات خرما و کشمش انجام داده است.  

مذاکره و پیگیری به منظور تامین مالی خارجی برای دریافت خطوط اعتباری از بانک های کارگزار در کشورهای مختلف و شرکت در سمینارها و دوره های آموزشی برگزار شده در خارج از کشور به منظور ارتقای دانش بانکی و آشنایی با خدمات جدید بانکداری بین الملل و استانداردهای جهانی، از دیگر رویدادهایی است که در بانک کشاورزی در دولت دوازدهم رشد چشمگیری یافته است.

شایان ذکر است دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه فعالیت های بین المللی برای استفاده از فرصت های پسابرجام، اقداماتی چون فراهم کردن مقدمات ایجاد کانال ارتباطات مالی بین ایران و کشورهای «سی . آی . اس» با محوریت بانک کشاورزی،  تسهیل مبادلات مالی و ارتقا سطح تراز تجاری ایران و روسیه ، توسعه روابط مالی  با «بانک تعاون اسلامی به عنوان یکی از سهامداران این بانک و عضویت کمیته مدیریتی اتحادیه موسسات تامین مالی توسعه ملی در کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی «ادفیمی» را در دولت تدبیر و امید به انجام رسانده و برنامه های کاربردی بسیاری را تدوین کرده است که در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد.

منبع: روابط عمومی بانک کشاورزی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین