کد خبر: ۴۹۵۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

روحانی: قدس پایتخت دولت فلسطینی خواهد بود

رئیس جمهوری پیش از عزیمت به ترکیه جهت حضور در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی درباره قدس شریف تصریح کرد: قدس در زمین مقدس همه مسلمانان و پایتخت دولت فلسطینی خواهد بود و ما این هدف مهم و مقدس را هیچگاه از یاد نخواهیم برد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه 21 آذر 96)پیش از عزیمت به ترکیه جهت حضور در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع قدس شریف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این سفر به دعوت رئیس جمهوری ترکیه به عنوان رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی انجام می شود، خاطر نشان کرد: حادثه‌ای که امروز با آن مواجهیم بسیار حائز اهمیت است. چراکه قدس و بیت المقدس سرزمینی مقدس برای مسلمانان و همچنین یهودیان و مسیحیان است و در این سرزمین آنچه که  غریب و غریبه است،صهیونیست ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان، مسیحیان و یهودیان قرنها در کنار یکدیگر در فلسطین زندگی کرده اند، به تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس اشاره و خاطر نشان کرد: تصمیم نادرست و غیرقانونی رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام اینکه سفارت این کشور به بیت المقدس منتقل شود، برای مسلمانان بسیار گستاخانه بود. به این دلیل که سرزمین قدس به یک ملت یا منطقه جغرافیایی تعلق ندارد.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین