کد خبر: ۴۹۵۲۰۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
"هر چه بيشتر شفافيت صورت پذيرد سلامت بيشتر می‌شود"

واکنش سید حسن خمینی به انتقادها از بودجه موسسه امام: نقدها پديده‌ای مبارک است/امیدوارم کسی نرنجد/اين مسير به سلامت سيستم مي‌انجامد/ امثال من را نيز از خطا و خطر مصون می‌دارد

"هر چه بيشتر شفافيت صورت پذيرد سلامت بيشتر مي‌شود و اينكه نقدها و تخطئه‌هاي دوستان امكان بازگويي مي‌يابد پديده‌اي مبارك است. ممكن است چند نفري مرا بنوازند ولي شك نداشته باشيم كه اين مسير به سلامت سيستم مي‌انجامد و امثال من را نيز از خطا و خطر مصون مي‌دارد. مسئوليت محتاج نظارت يكايك مردم است.... "
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحسن خمینی درباره شایعات دو روز گذشته درمورد سهم موسسات زیر مجموعه‌اش از بودجه دولتی در صفحه اینستاگرام‌اش نوشت: آنچه از گفتنش لذت نمي‌برم؛ لازم است دوستان عزيز بدانيد من و اعضاى بيت امام تاكنون از موسسه و حرم امام حقوق نگرفته ايم و ريالي از اين بودجه جز در مسير اهداف عمومي خرج نمي شود و ذره‌اي از آن به مصرف شخصي نمي‌رسد و دولت‌هاى مختلف و نهادهاى نظارتى با سلايق متفاوت همواره بر مصرف اين بودجه‌ها نظارت داشته‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، متن کامل یادداشت سید حسن خمینی را در ادامه می‌خوانید: از روزي كه رييس جمهور محترم بودجه را به مجلس تقديم داشت نقدهايي از اين امر در فضاي مجازي منتشر شد و بخشي از ان هم متوجه بودجه‌اي بود كه به چند موسسه كه به نوعي زير نظر من اداره مي‌شوند‌، اختصاص داشت. اين چند سطر را مي‌خواستم همان موقع بنويسم ولي به ذهنم رسيد پس از آنكه فضا اندكي آرامش يافت اين مطلب را با شما در ميان بگذارم.

واکنش سید حسن خمینی به انتقادها از بودجه موسسه امام

نخست؛ اينكه آنچه به مجموعه ما تعلق مي‌گيرد در منظر همه شماست‌، يك گام بلند به جلوست. هر چه بيشتر شفافيت صورت پذيرد سلامت بيشتر مي‌شود و اينكه نقدها و تخطئه‌هاي دوستان امكان بازگويي مي‌يابد پديده‌اي مبارك است. ممكن است چند نفري مرا بنوازند ولي شك نداشته باشيم كه اين مسير به سلامت سيستم مي‌انجامد و امثال من را نيز از خطا و خطر مصون مي‌دارد. مسئوليت محتاج نظارت يكايك مردم است. و به همبن جهت حتي اگر تلخي هم كرديد اميدوارم نرنجم و ديگران هم نرنجند.

دوم اينكه هفته آينده دوستان دست‌اندركار در موسسه تنظيم و نشر آثار امام، به صورت جزيي‌، بخش‌هاي مختلف مربوطه را توضيح مي‌دهند. يقين دارم مردمى كه دلسوزانه و خيرخواهانه موضوع را تعقيب مي‌كنند به راحتى مي‌فهمند كه توضيحات مذكور صحيح است يا از صحت برخوردار نيست. دوستي به من پيشنهاد كرده بود كه با ٥٪؜ بودجه‌، سايت موسسه را مديريت كند. از ايشان مي‌خواهم حتما پس از اطلاع از جزييات آنچه در مجموعه پرتال در حال انجام است، نظر خود را به من بدهند. مطمئن باشيد اگر در بخشي زياده‌روي شده باشد جلوي آن را خواهيم گرفت.

و بخش آخر كه از گفتنش لذت نمي‌برم آنكه، لازم است دوستان عزيز بدانيد من و اعضاى بيت امام تا‌كنون از موسسه و حرم امام حقوق نگرفته‌ايم و ريالي از اين بودجه جز در مسير اهداف عمومي خرج نمي‌شود و ذره اي از آن به مصرف شخصي نمي رسد و دولت هاى مختلف و نهادهاى نظارتى با سلايق متفاوت همواره بر مصرف اين بودجه ها نظارت داشته اند. ممكن است كسي با اختصاص بودجه اي به يكي از حوزه هاي مختلف موافق نباشد ولي مطمين باشيد هزينه شخصي در اين ميان وجود ندارد. اميد است پاسخ دوستان در اين موضوع راهگشا باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
19
سید عزیز آموزش و پرورش کشور رو به نابودی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
10
9
پاسخ بسیار زیبایی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
12
بحث‌ سر این نیست که کجا خرج میشود یا نمیشود به سر این است که اصلا چرا باید این هزینه ها و ای حرم و بارگاه ساخته شود وقت ایشان در زندگی خانه شخصی نداش حالا چرا این همه هزینه بی سود
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
7
به شما گفتن تا دیگران حساب دستشان بیاد وکمی خجالت بکشند از وضع اسفبار ملت ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
9
ممنون که پاسخ دادید اما لطفن ریز هزینه ها را منتشر کنید
و با توجه به وجود اینهمه بیکار در مملکت بفرمایید موسسه تحت نظر جنابعالی چه قدر در رفع بیکاری موثر بوده است و چه تعداد شاغل دارد و چقدر در ارتقاء دانش عمومی موثر است؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
9
ما خانواده امام را بعنوان ساده زیست میشناسیم ولی وارد حرم که میشویم انگار امام اشرافی بوده و به مهمانان خارجی هم که میگوییم امام ساده بوده و زندگی ساده ای داشته است بهمان میخندند و برایشان سخته باور کنند . منش امام این نبوده و نیست اگر شما دوست داری هزینه کنید باید پاسخگو باشید به صرف اینکه بودجه میدهند دلیل بر اینگونه هزینه کردن نیست کسانی در کمین نشستن تا امام را وارونه جلو دهند و خواهند داد . شما نباید در دام انها گرفتار شوید بودجه حرم را صرف مناطق محروم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
11
نگرانی که در جامعه بوجود آمده تنها به خاطر مبالغ این بودجه ها نیست، نگرانی اصلی این است که برای مردم اصلا روشن نیست وظایف این سازمانهای فرهنگی چی هستش و خروجی کار این سازمانها با این تعداد زیاد تا کنون چه بوده است؟
سوال اصلی اینجاست آیا به این همه سازمان با عمکرد موازی واقعا نیاز هست؟
وقتی که هیچ گزارشی از آنها بیرون نمیاد و هیچ ماحصلی از این سازمانها برای مردم ملموس نیست، اینطور به نظر میرسد که همش یجور تقسیم منابع بین افرادی هست که از رانت برخوردارن، آیا به بقیه شاخه های علمی هم اینطور بودجه تخصیص داده می شود؟
به عنوان مثال اگر چند تن از اساتید دانشگاه کشور تصمیم بگیرند یک نهاد یا سازمان گسترش علوم ریاضی نوین تاسیس کنند، به آنها هم همچین بودجه هایی تخصیص داده میشود؟
مطمعن باشید که اصلا نگرانی مردم این نیست که چقدر از آن در جیب شما یا دوستان شما میرود.
جامعه شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
7
به نظر می رسد در این برهه از زمان لازم است موسسات فرهنگی از مشارکت مردم بیشتر بهره مند شوند و مجلس محترم شورای اسلامی آتش به اختیار بودجه های کلیه موسسات فرهنگی را قطع و آموزش و پرورش برای رسیدن به چشم انداز آن تخصیص دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
4
4
شما محبوبی وحقت است وکمترین مبلغ است کاش سایر موسسات نیز مثل شما توضیح دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
4
4
حضرت آیة الله حاج حسن اقای عزیز فکر میکنم شما مظلوم تر از مرحوم امام راحل وبنیان گذار جمهوری اسلامی هستید ! چندسال پیش در مرقد حضرت امام خمینی ودر محضر امام چه راحت وبی پروا وبدون شرم از امام خمینی ودر سالگرد امام عزیز ؛ جمعی با وقاحت علیه شما یادگار و وارث علمی ان امام راحل به ساحت شما اهانت کردند و ان سردار مسئول تریبون از شما به عنوان سید حسن مصطفوی نام بردند وبه زعم خودشان خواستند شمارا از خمینی بودن محروم کنند !!! ومن نویسنده چقدر متأسف میشوم که مقام ومنزلت علمی شما را با حذف عنوان ایة اللهی ! فقط سید حسن میگویند و شورای نگهبان هم بدون در نظر گرفتن شهرت علمی تان ومدرس درس خارج بودن تان که فقط یک فرد مسلط توان تدریس درس خارج فقه واصول فقه را دارد ! به بهانهء امتحان ندادن از شرکت در انتخابات خبرگان محروم میکنند ! در مورد هزینهء حرم امام که مقامات خارجی اول به حرم امام خمینی وارد و ادای احترام میکنند
احمد احمدی رادگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
5
3
درود بر سید بزرگوار از این که همه چیز را واضح بیان می فرمایید کج اندیشان جواب منطقی خود را دریافت می نمایند. باز هم درود بر یادگار یادگار امام راحل
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
7
باعرض سلام خدمت سید بزگوارجناب سید حسن آقامعروض میدارد که شماوخاندان محترم امام عزیز رو چشم ما جا دارید لکن این همه مؤسسه موازی توی این کشور که بعضاً نه تنها کارآیی مفیدی ندارند که بماند علیه منافع مردم نیز کار می کنندبه چه دلیلی بایستی این سرمایه عظیم بین مؤسسات بعضاًبی خاصیت یا حتی مضر به حال مردم وفساد آورتوزیع شودلکن توجه قابل ملاحظه ای به مردم گرفتار نمی گرددو....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
6
آخرمگر فقط همینه این بودجهای نجومی که خرج مثلا فرهنگ واسلام میشه اکثرمردم اسلام ستیز شدن وبیه فرهنگی هم که موج میزنه پس بهتره این بودجه هنگفت خرج آمزش پرورش وبهداشت کنید تا جواب بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
6
پول اضافه رو برگردون به خزانه یا هزینه زلزله زدگان کن شاید بودجه نویسان خجالت کشیدند با این ادعاشون
ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
4
آفت و سرمنشاء همه مشکلات جامعه درهرزمینه ای بطور مستقیم ویا غیر مستقیم بیکاری است از شخصی که بیکاراست و برای پرداخت هزینه های اولیه زندگی خود به هردری می زند و به نتیجه نمی رسد چه انتظاری دارید که به سخنان فرهنگی گوش دهد . سید بزرگوار دراین شرایط بد اقتصادی آیا صرف این مبالغ درامورفرهنگی توجیه دارد؟ آیا می توان برای آن خروجی که به نفع جامعه و مردم باشد متصورشد؟
مشکل اینست که برخی نمی خواهند صورت مساله رادرست بخوانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
4
سید عزیز مردم به در می گویند که دیوار بشنود، سایر موسسات نجومی بگیر چرا جوابی نمی دهند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین