کد خبر: ۴۹۵۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
در اخطاری

سلیمی: وزارت خارجه درباره مذاکرات جانسون در خصوص زاغری توضیح دهد

یک نماینده اصولگرای مجلس در اخطاری گفت که وزارت خارجه باید نسبت به مذاکرات صورت گرفته در سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران در خصوص یک جاسوس یعنی زاغری توضیحات لازم را ارائه کند.
آفتاب‌‌نیوز : علیرضا سلیمی در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با استناد به اصل سه قانون اساسی در اخطاری، گفت: وزیر خارجه انگلیس سفری به ایران داشته که در این سفر مباحثی مطرح شده است. ایشان در مصاحبه‌ای عنوان کرده مذاکراتی درباره یک جاسوس یعنی خانم زاغری داشته است. ما به عنوان مجلس از مسائل پشت پرده بی‌خبریم، از وزارت خارجه پرسیده‌ایم که تنها گفته که ما در مسائل انسانی کمک می‌کنیم.

وی افزود: چرا در مذاکرات در این باره سکوت شد که انگلیسی‌ها ۴۳۰ میلیون پوند از اموال ما را قبل از انقلاب غارت کرده‌اند.

نماینده محلات همچنین اظهار کرد: از طرف دیگر در زمانی که قرار بود قزاقستان ۹۰۰ تن کیک زرد را به ما بفرستد انگلیسی‌ها با این موضوع مخالفت کرده و قزاقستان نیز با این بهانه که اگر یکی از طرف‌های برجام با موضوعی مخالفت کند آن را انجام نمی‌دهند، به تعهدات‌شان عمل نکردند. سوال ما این است که چرا در این باره کسی از آقای جانسون سوال نکرد؟

سلیمی تاکید کرد که لازم است در این باره توضیحات لازم داده شود.

مسعود پزشکیان رییس جلسه در پاسخ به این اخطار، گفت که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیگیری‌های لازم را انجام داده و توضیحاتی به ما ارائه کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین