کد خبر: ۴۹۵۳۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

عباس جدیدی: شاید دوباره به سیاست بازگردم

«بدون شک نمی‌توان درباره آینده نظر قطعی داد اما شاید دوباره به سیاست بازگردم. من در شورای شهر نیز در هیچ حزب، گروه و دسته‌ای نبودم. تنها عضو مستقل شورا بودم و از همین ناحیه نیز آسیب دیدم. من از منافع مردم دفاع می‌کردم و دیدید که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کردم. گاهی برخی افراد از دست من ناراحت می‌شدند اما به نظرم مشکلی وجود ندارد زیرا من به نفع حزب‌ها و گروه‌ها کار نمی‌کردم بلکه صلاح مردم را در نظر می‌گرفتم. هر چند معتقدم گاه اشتباهاتی نیز داشته‌ام؛ همان‌طور که رییس‌جمهور نیز اشتباهی داشته و این مسائل در سطح کلان همواره اتفاق می‌افتد.»
آفتاب‌‌نیوز : «عباس جدیدی همواره یکی از اعضای جنجالی شورای شهر تهران بود. کشتی‌گیری که با اظهار نظرهای عجیب خود همواره به سوژه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی تبدیل می‌شد. ماجرای عکس او با منصور پورحیدری، حمله به هنرمندانی که توانایی شکستن شاخ بز را ندارند و استفاده از کلمات جالبی مثل «فرزند ننه عقدی یا فرزند ننه صیغه‌ای»، از جمله جنجال‌هایی است که جدیدی در سال‌های اخیر ایجاد کرده است. او این بار کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی شده؛ در حالی که در حضور رقیبانی مثل رسول‌ خادم، کار دشواری برای کسب رای دارد. تلاش جدیدی برای حضور در فدراسیون کشتی، شائبه‌هایی را ایجاد کرده که او از دنیای سیاست فاصله گرفته و به ورزش بازگشته است. با او تماس گرفتیم تا از دلایل کاندیدا شدنش بپرسیم.

گزیده گفت‌وگوی کشتی‌گیر پیشین تیم‌ ملی با «قانون» را می‌خوانید.

- من برنامه مدونی تهیه کرده‌ام که روز انتخابات درباره آن به طور مختصر صحبت خواهم کرد.

- در زندگی‌ام همواره با برنامه وارد کاری شده‌ام و امیدوارم فضا، فضایی نباشد که شکل طناب‌کشی به خود بگیرد و به دور از جناح‌کشی‌های سیاسی، انتخابات سالم برگزار شود. امیدوارم از محور عدل، عدالت و انصاف خارج نشویم و به نگاه مردم توجه کنیم.

- ما نباید به سمت کسی نگاه شخصی داشته باشیم و جبهه‌گیری کنیم.

- مردم ایران، مردم با دانشی هستند و همه مسائل را به خوبی می‌بینند و تحلیل می‌کنند. آنها می‌دانند که شأن، منزلت و مقامی که کشتی کشورمان داشت را چند سالی است از دست داده‌ایم. کادر فنی و کادر اجرایی فعلی، تیمی را تحویل گرفت که در تمام سطوح قهرمان بود. بعد از گذشت ۶ سال ما تیم نهم جهان را در اختیار داریم؛ در حالی‌ که پیش از این قهرمان بودیم. جوانان و نوجوانان در حال حاضر جایگاهی در جهان ندارند و بارها در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

- مردم ایران فهیم هستند و می‌دانند کشتی حال خوبی ندارد.

- امیدوارم در آینده هر کسی سکان‌دار فدراسیون کشتی می‌شود،‌ وقت، فکر و سرمایه‌اش را وقف کشتی کند و به تثبیت جایگاه خود نیندیشد. این اتفاق ظلمی به جامعه کشتی و اقدامی برای نابود کردن آن است.

- اگر ما خوب کار کنیم و قهرمان شویم، چه لابی کنیم و چه نکنیم، چه از خودمان تعریف کنیم و چه نکنیم، رای‌ها را خواهیم داشت. جامعه کشتی و مردم اگر ببینند تیم نتیجه خوبی می‌گیرد،‌ از آن حمایت می‌کنند.

- ما به عنوان مسئولان چه در ورزش و چه در سیاست نباید به خودمان فکر کنیم بلکه باید همراه مردم باشیم. این اتفاقات با تخریب‌های سیاسی جناح‌های مخالف، شدنی‌ نیست. کارنامه باید بیانگر عملکرد باشد.

- ضمن عرض خسته نباشید به کادر محترم فعلی فدراسیون، معتقدم هر کاری توانسته‌اند، انجام داده‌اند. تلاش کرده‌اند اما به نظرم حاصل تلاش آنها همین بوده است. ظرفیت‌شان همین بوده که تیم قهرمان جهان را به تیم نهم تبدیل کرده‌اند. نگاه ما اگر نگاه علمی و همراه با کادر فنی تحصیل‌کرده باشد، آسیب‌ها شناسایی می‌شود.

- اقتصاد ورزش در حال حاضر بسیار مهم است و باید به سمتی برویم که فدراسیون‌ها خودکفا باشند. نباید وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد مشکلات مالی از قبیل دیر رسیدن بودجه را مطرح کنیم. به نظرم این مسائل توجیه است و در شکست‌ها مطرح می‌شود.

- اجازه بدهید بحث شخصی نکنیم. خادم نیز قهرمانی است که برای کشورمان مدال و افتخار آورده است. او همه ظرفیت‌هایش را به کار گرفته و هرگز نمی‌خواسته این نتایج ضعیف حاصل شود. امیدوارم خادم و امثال خادم هرگز از کشتی فاصله نگیرند و در آینده نیز به این ورزش کمک کنند.

- خادم باید بداند این انتخابات، دو راهی بهشت و جهنم است و باید از رای مردم صیانت کند. او باید بداند کشتی من در چه جایگاهی بوده و به چه جایگاهی رسیده است. روسای هیات‌های استانی باید بدانند حتی اگر اعضای خانواده از طرف من تعیین شده باشند، حق ندارند بدون تحقیق به شخص من رای دهند.

- باید دید سیاست را با چه عینکی نگاه می‌کنید. من هرگز به سمت سیاست‌بازی نرفته‌ام و از آن برای رسیدن به اهدافم استفاده نکرده‌ام. اما سیاست‌ورزی با مقوله سیاست‌بازی تفاوت عمده دارد. من همواره سیاست‌های خودم را دارم و در هر جایگاهی باشم از آن استفاده می‌کنم.

- بدون شک نمی‌توان درباره آینده نظر قطعی داد اما شاید دوباره به سیاست بازگردم.

- من در شورای شهر نیز در هیچ حزب، گروه و دسته‌ای نبودم. تنها عضو مستقل شورا بودم و از همین ناحیه نیز آسیب دیدم. من از منافع مردم دفاع می‌کردم و دیدید که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کردم. گاهی برخی افراد از دست من ناراحت می‌شدند اما به نظرم مشکلی وجود ندارد زیرا من به نفع حزب‌ها و گروه‌ها کار نمی‌کردم بلکه صلاح مردم را در نظر می‌گرفتم. هر چند معتقدم گاه اشتباهاتی نیز داشته‌ام؛ همان‌طور که رییس‌جمهور نیز اشتباهی داشته و این مسائل در سطح کلان همواره اتفاق می‌افتد.

منبع: روزنامه قانون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
شما یه باشگاه خصوصی راه بینداز و بکار ورزش بپرداز. شما مگه سیاست هم بلدی ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
شاید هم برنگردی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
نه توروخدا رحم کن عباس!نیا.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین