کد خبر: ۴۹۵۵۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

برایتان پیش آمده از قیمتهای یک کالا دچار حیرت شوید‌؟

" آیا گوجه‌ی بعضی شرکتها عزیزتر از دیگری است‌!؟ خدا می‌داند‌. آیا صاحب شرکت عزیزتر از دیگری است‌!؟ خدا می‌داند‌‌. آیا زور گوجه‌ی بعضی شرکتها زیادتر از دیگری است‌!؟"
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از مخاطبان «آفتاب‌نیوز» در مطلبی که برای این پایگاه خبری ارسال کرده، نوشته است:  هرگز برایتان پیش آمده از قیمتهای متفاوت یک کالا دچار بهت و حیرت یا سرگیجه شوید‌؟ یرای اینجانب که بارها پیش آمده‌. اخرین بار همین دیروز بود‌. هنگامی که برای خریدن یک قوطی رب گوجه ۸۰۰ گرمی در یک فروشگاه به قفسه‌ی رب‌ها نگاه کردم‌. دیدم قیمت یک قوطی رب از حدود ۴ هزار تومن هست تا حدود ۷ هزار تومن‌. 

وی افزوده است: باور کنید خیلی جا خوردم‌. بعد که تاحدی به خودم آمدم نوشته‌های روی یکایک مارکها را خواندم‌. مطمئن شدم که مواد تشکیل‌دهنده هیچ تفاوتی باهم ندارند‌. خودتان هم می‌دانید‌. روی همه نوشته بود‌: تهیه شده از آب گوجه‌ی غلیظ و نمک‌!!! اینجا بود که احساس کردم فروشگاه دارد دور سرم می‌چرخد‌. به من حق بدهید‌. چون بنده هم در وضعیت مشابه به شما حق می‌دهم‌. آیا گوجه‌ی بعضی شرکتها عزیزتر از دیگری است‌!؟ خدا می‌داند‌. آیا صاحب شرکت عزیزتر از دیگری است‌!؟ خدا می‌داند‌‌. آیا زور گوجه‌ی بعضی شرکتها زیادتر از دیگری است‌!؟ خدا می‌داند‌. آیا زور صاحب بعضی شرکتها زیادتر از دیگری است‌!؟ چه بگویم‌!؟ من که همه را نمیشناسم‌! تازه شوک اصلی وقتی بر من وارد شد که یکی از بستگان همان مارک را از یک فروشگاه دیگر ۱۸۰۰ تومن از بنده ارزانتر خریده بود‌! ما دو نفر که هرچی فکر کردیم نفهمیدیم کجا به کجاست‌! کی به کیه! چه کس یا کسانی قیمت‌گذاری می‌کنند‌!؟ چه جوری حساب و کتاب می‌کنند‌!؟ ببخشید که خیلی سوال پرسیدم‌. عرض کردم که حسابی گیج شده‌ام‌. ولی تمنا می‌کنم هرکس جواب این سوالها را میداند به اطلاع دیگران هم برساند‌. ثواب دارد‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
ما هر روز در این کشور دچار شوک قیمتی میشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
من بچه کشاورزم . لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه ملی دارم و بازنشسته شده و در فروشگاه خودمان با پسرم واسطه ای بین شرکتهای تولیدی و عزیزان مصرف کننده نهایی هستیم .
1 - فصل کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و منطقه فعالیت کشاورزان و وسعت زمینهای زیر کشت ، بر قیمت محصول تولیدی تاثیر شدیدی دارد .
مثلا در فصل تابستان گوجه فرنگی در استانهای خراسان حداقل قیمت را دارد . پس کارخانه هایی که در این منطقه هزینه مواد اولیه و حمل و نقلشان حداقل قیمت را دارد و نتیجتا محصولشان ارزان تمام میشود . شرکتهای تبرک و خوشاب از این نوع کارخانجات هستند .
2 - هزینه های تحمیلی و سربار برخی از کارخانه ها بیشتر از دیگر کاخانه هست .
مثلا : در استان تهران حق و حقوق ادارات دولتی نسبت به استانهای محروم بیشتر است . همچنین دستمزد کارکنان و ...
3 - کیفیت مواد و افزودنیهای مجاز ، هچنین پریکس ( غلظت ) محصول بر قیمت تمام شده تاثیری قطعی میگذارد .
مثلا متداول است در برخی از ربها مقداری کدوتنبل هم به گوجه ها اضافه میکنند ، که موجب خوشرنگی و آرد هم موجب بالا بردن غلظت میشود .
4 - هزینه های تبلیغات ، حقوق بالای مدیران و ... موجب افزایش قیمت نهایی محصول میشود
5 - مهمتر اینکه چون سازمان متولی قیمت گذاری نفوذی کار میکند . تقریبا قیمت همه شرکتها در یک رنج نزدیک به هم تصویب میگردد . لذا هرچه شرکت با تبلیغات خود مصرف کننده را به سمت خود بکشد . هم هزینه تبلیغات را از مصرف کننده میگیرد و هم حاشیه سود فروشندگان را کاهش میدهد . این است که برخی فروشندگان ربهای گران را حتی با سود کمتر از ربهای ارزان میفروشند . چون برند شده اند . مثل یکویک ، رژین ، مهرام و ...
سیاوش داداشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
خیلی ساده است.من در یکی از کارخانه های بزرگ مواد غذایی کشور کار می کردم و قرار بود چندین کارخانه را در بخش های مختلف روغن،شکلات و آرد و ... طرح توجیهی تهیه کنم. همه طرح ها را تهیه کردیم و تمام شده بود ولی یکی از طرح ها روغن بود که ما هر چی اطلاعات به ما داده بودند و را طرح می زدیم قیمت روغن می شد بالاتر از 12،000 تومان و ولی روغن در بازار بود لیتری 1،800 تومان . هر جور می زدیم زیر 8،000 تومان در نمی آمد. بالاخره رفتند یک مشاور آوردند و گفت بابا بی خیال کدام کارخانه روغن سویا می ریزه. پارافین مایع را از شرکت نفت می خرند و افزودنی های دیگر می زنند. پارافین را لیتری 900 تومان زدیم درست شد! به همین سادگی. البته اون طرح دیگه زده نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
جپاب تیتر شما این است:نع
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین