کد خبر: ۴۹۵۵۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
مهلت ۶۰ روزه کنگره آمریکا برای بازبینی توافق هسته‌ای با ایران به پایان رسید

کابوس «بدترین توافق تاریخ» برای ترامپ/کنگره فرصت از بین بردن «برجام» را از دست داد

توافق هسته‌ای که ترامپ از آن تحت عنوان «بدترین توافق تاریخ» یاد می کرد بدون تغییر باقی خواهد ماند و کنگره با اکثریت نمایندگان حمهوریخواه که ترامپ امید داشت که تصمیمی هماهنگ با او اتخاذ کند این کار را انجام نداده و نشان داده که علاقه‌ای به تصویب قانونی که منجر به کشته شدن برجام شود نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- زمانی که «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا دو ماه پیش اعلام کرد که پایبندی ایران به مفاد برجام را تایید نمی‌کند، به‌طور خودکار دوره بازبینی ۶۰ روزه برجام از سوی کنگره آغاز شد؛ کنگره می‌توانست تصمیم بگیرد که تحریم‌های شدید اقتصادی را علیه ایران مجددا اعمال کند که به طور موثر می‌توانست برجام را به خطر بیندازد. این مهلت روز سه شنبه به پایان رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز، کنگره تصمیم گرفت که کاری انجام ندهد. کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتظار ندارد کنگره در مورد تحریم‌ها کاری انجام دهد و دولت ترامپ همچنان با کنگره در مورد اصلاح برجام در دراز‌مدت مشغول به همکاری خواهد بود. این بدان معناست که توافق هسته‌ای که ترامپ از آن تحت عنوان «بدترین توافق تاریخ» یاد می‌کرد بدون تغییر باقی خواهد ماند و کنگره با اکثریت نمایندگان حمهوریخواه که ترامپ امید داشت که تصمیمی هماهنگ با او اتخاذ کند این کار را انجام نداده و نشان داده که علاقه‌ای به تصویب قانونی که منجر به لغو برجام شود نداشته است». 

کابوس «بدترین توافق تاریخ» برای ترامپ می‌ماند/کنگره فرصت از بین بردن «برجام» را از دست داد

شبکه خبری «ای بی سی» در این‌باره می‌نویسد: «ترامپ خواستار آن است که کنگره قانونی را تصویب کند تا محدودیت‌های بازرسی از برنامه موشکی ایران در توافق ذکر شود با این حال، همه پنج امضا‌کننده بین‌المللی توافق باور دارند که تصویب چنین قانونی از سوی امریکا موجب نقض مادی برجام خواهد شد. انفعال کنگره در مدت زمان بازبینی این پرسش را مطرح می‌کند که آیا نمایندگان قانونی را تصویب می‌کنند که سبب از بین رفتن برجام شود یا خیر». 

این شبکه خبری در ادامه اشاره می‌کند که سخنگوی سناتور «باب کورکر» رییس روابط خارجی سنا به «ای بی سی» گفته است که آن سناتور امریکایی بحث‌های سازنده‌ای با دولت و سایر رهبران کنگره در مورد مسیر مناسب پیش‌رو داشته است. نکته دیگر آن است که سناتورها تام کاتن از ارکانزاس و کورکر چارچوبی قانونی برای اصلاح برجام را دو ماه پیش منتشر کردند با این حال، منابع نزدیک به کنگره به «ای بی سی» گفته‌اند که هیچ‌گونه پیش‌نویس قانون جدیدی منتشر نشده است. ترامپ تهدید کرده است در صورتی که کنگره هیچ کاری انجام ندهد برجام را برهم خواهد زد. فرض بر این است که کنگره هیچ‌گونه تهدید جدیدی را علیه ایران وضع نخواهد کرد. گام بعدی برای ترامپ دشوار است و او باید درباره تمدید لغو معافیت قانون ضد ایران در ۱۳ ژانویه تصمیم‌گیری کند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
3
حالا یک بار هم که کنگره تصمیم درست اتخاذ کرده، شما هم سعی نکنید با ادبیاتِ زبانم لال کیهانی! استفاده کنید! به حد کافی آتش بیار معرکه داریم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
اقای ظریف دولت روحانی حامیان سیاست روحانی دست مریزاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین