کد خبر: ۴۹۵۵۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
برخوردهای غیراخلاقی موجب فاصله بین مردم و نظام می‌شود

وزیر اطلاعات: ورود به زندگی خصوصی مردم و نیت‌خوانی ممنوع!/مردم باید با شنیدن اسم وزارت اطلاعات و حراست‌ها آرامش پیدا کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی با اشاره به هجمه گسترده دشمنان علیه دین مبین اسلام، افزود: برای برخورد با شبهه‌های فکری باید از قدرت منطق و ادبیات مبتنی برحسن خلق و رفتار حکیمانه همراه با مهر و محبت استفاده کرد .
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر اطلاعات امروز (پنجشنبه) در مجمع طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم با بیان این که دعوت پرخاشگرانه به دین و تعالیم دینی با ادبیات نامناسب نتیجه معکوس دارد، ادامه داد: اساس حرکت نظام اسلامی رفتار مبتنی بر ارزش های اخلاقی است و با استفاده از شیوه های مناسب رفتاری می‌توان در انجام فعالیت های مادی و معنوی موفق بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، علوی بیان کرد: روحانیان در تبلیغ معارف دینی جایگاه رفیعی دارند که باید قدر این موقعیت ممتاز را درتمام لحظه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه دانست.

وزیر اطلاعات: ورود به زندگی خصوصی مردم و نیت‌خوانی ممنوع!

  وزیر اطلاعات گفت: امروز داشتن اخلاق خردمندانه و دانش روشن برای تبلیغ دین و مذهب امری ضروری است، چرا که اکنون آسیب هایی که دین مردم را تهدید می‌کند، کم نیستند.

 وی بیان کرد: امنیت نعمت ناشناخته‌ای است که اساس شکوفایی کشور در عرصه های علمی، اقتصادی، فرهنگی واجتماعی را فراهم می‌سازد.

 وی افزود: اگر در جامعه‌ای امنیت نباشد در دل مردم عقده جای می‌گیرد و خروجی آن به تکبر و عقده گشایی می‌انجامد، اما اگر انتقادها به صورت مودبانه مطرح شود و بستر پذیرش نقدهای سازنده وجود داشته باشد، ناهنجاری‌ها از بین رفته و رفتار کریمانه در جامعه گسترش می‌یابد و موجب رشد و تعالی آن می‌شود.

علوی با اشاره به این که احساس امنیت روانی از امنیت فیزیکی مهم تر است، تاکید کرد: ارزش حفظ حرمت و آبروی افراد از ایجاد امنیت فیزیکی بالاتر است و همه دستگاه های متولی باید احساس داشتن چنین امنیتی را در جامعه تقویت کنند.

وی بیان کرد: در صورت برقراری امنیت در جامعه، عبودیت انسان‌ها نیز تقویت می‌شود؛ در حکومت آرمانی امام عصر (عج) با برقراری امنیت عبودیت مردم گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: برقراری امنیت پایدار برای همه مردم وظیفه حکومت اسلامی است و بر اساس همین مساله است که رشد و پویایی جامعه محقق می‌شود.

 وزیر اطلاعات گفت: حکومت اسلامی برای همه مردم امنیت ایجاد می‌کند و همگان در زیر این چتر قرار می‌گیرند؛ در حکومت اسلامی امنیت و عدالت باید برای مسلمانان و غیر مسلمانان برقرار شود همان گونه که حضرت علی (ع) بر احقاق حق زن یهودی در جامعه اسلامی پافشاری می‌کرد و حق او را فریاد می‌کشید.

علوی حساب کسانی را که علیه نظام و مردم دست به ماشه برده اند را از دیگران جدا دانست و افزود: باید با دشمنان به سختی برخورد کرد اما با کسانی که در درون نظام قرار دارند با عطوفت و مهربانی برخورد شود.

وی ادامه داد: اکنون وزارت اطلاعات ارتباط با مراکز تخصصی برای برخورد مستدل و منطقی با نحله های فکری و عقیدتی را جزو راهبردهای خود قرار داده است و برمبنای شرع عمل می‌کند.

 وی بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها بیان کرده اند که وزارت اطلاعات باید در چارچوب شرع و قانون حرکت کند. دستگاه امنیتی و اطلاعاتی قبل از بروز و ظهور انگیزه های مجرمانه با تدبیر و راهکار عقلانی جلوگیری می‌کند تا اقدام های پلیس نیز کاهش یابد و هزینه نظام را کاهش دهد.

 وزیر اطلاعات اشراف اطلاعاتی، پیش بینی و پیشگیری چالش‌ها و ارائه هشدارها به مسئولان نظام برای علاج را وظیفه وزارت اطلاعات دانست و گفت: اگر مشکل فرهنگی، آموزشی، صنفی و اقتصادی به وجود بیاید باید با راهکارهای اجتماعی آن را برطرف کرد، چرا که رفع مشکل‌ها با راهکارهای امنیتی هزینه ساز است.

وی بیان کرد: اکنون امنیت جامعه مرهون اقدام های هوشمندانه و مبتنی بر دانش سربازان گمنام امام زمان (عج) است و رویکرد وزارت اطلاعات برمبنای رهنمود و راهبرد رهبر معظم انقلاب بر جذب حداکثری و دفع حداقلی بنا نهاده شده است.

 وی به رتبه سوم محبوبیت وزارت اطلاعات در میان مردم در سال 95 اشاره کرد و افزود: مردم باید با شنیدن اسم وزارت اطلاعات و حراست‌ها آرامش پیدا کنند و متخلفان به هراس بیفتند.
 

علوی گفت: در اقدام‌های امنیتی و اطلاعاتی باید واقع بینانه عمل کرد و کاری به زندگی خصوصی مردم نداشت؛ نیت‌خوانی در مسائل امنیتی ممنوع است.

 وی ادامه داد: با آمیختن تدابیر امنیتی و اخلاقی، اقدام های سنگین به راحتی برطرف می‌شود و دستگاه اطلاعاتی امروز حکیمانه و با تدبیر مسائل کشور را حل می‌کند.

 وزیر اطلاعات با اشاره به ارتقا توان علمی نیروهای دستگاه های اطلاعاتی گفت: اکنون راهکارهای علمی برای مسائل امنیتی به کار گرفته می‌شود و دستگاه های اطلاعاتی خردمندانه، هزینه حاکمیت را به حداقل می‌رساند و راه بهره گیری از اندیشه دیگران را در اولویت قرار می‌دهد. در مطالعات راهبردی ،همه اندیشمندان و خردمندان باید مشارکت کنند و یاری گر دستگاه های اطلاعاتی باشند.

 وی با اشاره به تخصصی شدن علوم، افزود: امنیت نیز امروز به علم تبدیل شده است و هرچه از پشتوانه علمی برخوردار باشیم می‌توانیم تاثیرات زیادی در جامعه ایجاد کنیم.

علوی گفت: در حوزه شهروندان نیز باید به صورت نرم افزارانه عمل شود و همه آحاد مردم از حقوق شهروندی برخوردار شوند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
کشف صدها خانه تیمی شبه داعشی بعداز حمله به مجلس و حرم
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
والا چه نظری بدم که شما بتونید چاپ کنید
ایثارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
0
درود بر ایشان و این سخنان حکیمانه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین