کد خبر: ۴۹۵۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۱

گالری‌ها برای هنردوستان چه تدارک دیده‌اند؟

گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
مجسمه‌های تونی کرگ، هنرمند انگلیسی-آلمانی این روزها در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه ۶۰ مجسمه و ۱۴۰ اثر روز کاغذ به نمایش گذاشته شده که قدیمی‌ترین اثر آن متعلق به سال ۱۹۷۰ و جدیدترین اثر تونی کرگ برای این نمایشگاه به ابتدای همین سال میلادی بازمی‌گردد.

نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که دوم آبان ماه افتتاح شد، تا ۲۲ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

گالری فردا

آثار نقاشیخط مهرداد فلاح و مجسمه‌های علیرضا مجیدی در نمایشگاهی با نام «خروس‌نشان» در گالری فردا به نمایش درخواهد آمد.

در این نمایشگاه ۱۱ تابلو از فلاح و ۱۱ مجسمه از مجیدی و نیز یک چیدمان با تابلو از فلاح به نمایش درخواهد آمد.

«خروس نشان»  از ۲۴ آذرماه تا ۳۰ این ماه در گالری فردا برپا خواهد شد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند.

گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

گالری ژاله

شیوا زمانفر هنرمند نقاش و کاریکاتوریست نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی خود را روز جمعه ۲۴ دی در این گالری برگزار و با عنوان «چراغ گاز» به تماشا در می‌آورد.

او در این نمایشگاه نزدیک به ۱۰ تابلوی نقاشی و یک چیدمان با محوریت یکی از مجسمه‌های خود ارائه کرده است که در واقع این مجموعه را تکمیل می کند. آثار نقاشی زمانفر همگی سیاه و سفید هستند و او سعی کرده با اتخاذ رویکردی رئالیستی در خلق اثر هنری، مفهوم مورد نظر خود را که این مجموعه بر اساس آن شکل گرفته را به بیننده منتقل کند.

« چراغ گاز» جمعه ۲۴ آذر ماه از ساعت ۱۶ افتتاح و علاقه‌مندان میتوانند همه روزه به جز شنبه‌ها تا چهارم دی از نمایشگاه بین ساعات ۱۵ تا ۲۱ در خیابان ایرانشهر – کوچه نوشهر پلاک ۳ بازدید کنند.

گالری ساربان

نمایشگاه «طبیعت بی‌جان» دربرگیرنده‌ی ۱۹ اثر نقاشی از عیسی جباری با تکنیک اکرولیک و رنگ‌وروغن است که به خلاف نامش اغلب به تصویر انسان اما در وضعیتی متفاوت پرداخته است.

نمایشگاه «طبیعت بی‌جان» از جمعه ۲۴ آذرماه جاری تا دوشنبه چهارم دی‌ماه سال‌جاری، همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ برقرار است.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه «پیشکسوتان معاصر ایران» با نمایش ده اثر از آثار زنده‌یاد محمود زنگنه و آثاری از منوچهر نیازی، ابوالقاسم سعیدی و فریده لاشایی در حالی برگزار خواهد شد که آثار ارائه شده تاکنون به نمایش در نیامده‌اند.  

این نمایشگاه جمعه ۲۴ آذرماه ساعت ۱۶ تا ۲۰  افتتاح و تا روز ۲۹ آذرماه پذیرای هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری طلوع

گروهی از هنرمندان در رشته‌های مختلف بدون ترس از کپی شدن کارهایشان و به دنبال پیدا کردن فضایی جدید،نمایشگاهی متفاوت برگزار می‌کنند.

فریبا مولازاده،نگینه فرهنگ دوست،هیاس حسینی، یاسر یامی،حمید سیادت،امیر نصیری،مهرنوش پناهیان،سام ساعی و حسن رحمانی آثار خود در رشته‌های متفاوت صنایع دستی مثل چوب، فلز، سرامیک و شیشه را به نمایش می‌گذارند. آنها ترسی از کپی شدن کارهایشان ندارند و معتقدند هنرمند تکرار کننده نیست بلکه آفریننده است.

نمایشگاه «برزخ» جمعه ۲۴ آذرماه ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و تا ۳۰ آذرماه در گالری طلوع واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از فاطمی، کوچه افتخاری نیا، پلاک ۶۵ برپاست.

گالری عالی 

نمایشگاه گروهی ازهنرمندان کاریکاتوریست ترکیه‌ای با عنوان «تفکر معکوس» در گالری عالی برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه یادشده تا ۲۹ آذرماه همه روزه(به جز ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ دایر است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین