کد خبر: ۴۹۵۶۴۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

کره جنوبی در ایران بیمارستان‌سازی می‌کند/ حسن‌هاشمی در سئول: از دانش و تجربه کره جنوبی استفاده می‌کنیم

حسن هاشمی که به دعوت وزیر بهداشت کره جنوبی به این کشور سفر کرده است، گفت: کره جنوبی در بخش بیمارستان‌سازی پیشرفت های مناسبی داشته است و بسیار علاقه مند همکاری با ماست برای ایران هم فرصت بسیار خوبی است که از دانش و تجربه کره جنوبی استفاده کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت، در حال حاضر قرارداد ساخت سه بیمارستان با کرهجنوبی منعقد شده و این فرصت خوبی برای کشور است تا با سرمایه گذاری بانک های کره ای اشتغالزایی کنیم.

به گزارش آفتاب نیوز، سید حسن قاضی زاده هاشمی» افزود: زمینه های همکاری زیادی در حوزه بهداشتی به ویژه ساخت بیمارستان، تجهیزات پزشکی، صنعت دارو و آموزش و پژوهش میان دو کشور وجود دارد.


وی که به دعوت وزیر بهداشت کره جنوبی به این کشور سفر کرده است، اظهار داشت: کره جنوبی در این بخش پیشرفت های مناسبی داشته است و بسیار علاقه مند همکاری با ماست برای ایران هم فرصت بسیار خوبی است که از دانش و تجربه کره جنوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: مطمئن هستم که بخش خصوصی دو کشور از فرصت سرمایه گذاری که توسط بانک‌های کره جنوبی فراهم شده است حداکثر استفاده را خواهند برد.

دکتر قاضی زاده هاشمی درخصوص کمبود تخت های بیمارستانی و تجهیز بیمارستان ها نیز گفت: بارها در دولت یازدهم و دوازدهم گفته ایم که قرار نیست همه خدمات را دولت ارائه کند، بنابر این بسیار علاقه مندیم که بخشی از این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه شود و توسط دولت خرید خدمت صورت گیرد. 

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که در این راستا راهکارهای جدیدی را تعریف کرده ایم، افزود: خوشبختانه در لایحه بودجه 97 و در تبصره 19 نیز به طور شفاف مشخص شده است که بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی می توانند در حوزه سلامت سرمایه گذاری کنند.

دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه تاکید کرد: بخشی از خدمات ارائه شده به مردم از جمله سطح یک که مربوط به دولت و بیمه ها است باید بهتر از گذشته باشد.


به گفته وی، کره جنوبی یکی از کشورهای علاقه مند سرمایه گذاری در این زمینه است که امیدوارم طرف ایرانی از این فرصت و همچنین فرصت هایی که توسط کشورهای چین، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز به شکل مناسبی استفاده کند.

وی افزود: این حق مردم است که از خدمات بهتر بهره مند شوند و باید احترام بیشتری به مردم بشود. 

دکتر هاشمی با بیان اینکه در این راه نیاز به رقابت است و ما هم به عنوان دولت باید فرصت را فراهم کنیم تا این رقابت شکل بگیرد، افزود: در رقابت هاست که ارتقای کیفیت مشخص می شود و در این راستا کیفیت کار ارائه کننده خدمت با رقبا محک می خورد تا مردم بتوانند در این خصوص با انتخاب های متعدد، بهترین کیفیت را دریافت کنند. 

وزیر بهداشت با اشاره به این که حوزه سلامت باید در جهت رفع کمبودها، ایجاد اشتغال و استفاده از سرمایه های بیرونی نیز فعال باشد، افزود: بخش عمده این سفر با همین هدف گذاری صورت می گیرد که خوشبختانه طرف کره ای هم بسیار مشتاق است که از فرصت ایجاد شده در جهت توسعه همکاری ها گام بردارد.
در این سفر هیاتی از وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دکتر قاضی زاده هاشمی را همراهی می کنند.

شرکت در نشست همکاری های بهداشتی و پزشکی، بازدید از بیمارستان یونسه ای سئول، بازدید از بیمارستان ملی سئول، ملاقات با وزیر بهداشت کره جنوبی و بازدید از نمایشگاه تولیدات پزشکی سامسونگ از جمله برنامه های سفر سه روزه وزیر بهداشت به کره جنوبی است.

 90 درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تامین می کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان همچنین از مجتمع بیمارستانی 2500 تخته  دانشگاه یونسه ای در سئول پایتخت کره جنوبی بازدید کرد.
 
در این بازدید، از مجتمع بیمارستانی 2500 تخته دانشگاه یونسه ای سئول با روزانه ۱۰ هزار مراجعه کننده،  به عنوان بهترین بیمارستان کره جنوبی یاد کرد و گفت: بین ایران و کره جنوبی سابقه روابط قدیمی وجود دارد و نامگذاری دو خیابان در تهران و سئول به نام پایتخت های دو کشور بیانگر رابطه عمیق دو کشور است.
 
دکتر  هاشمی افزود: در ایران 60 دانشگاه علوم پزشکی و 900 بیمارستان عمومی وجود دارد.
 
به گفته وزیر بهداشت  200 هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور در کنار 700 مرکز تحقیقاتی در علوم پزشکی باعث شده است که رتبه اول کشورهای منطقه و رتبه 16 جهان از نظر تحقیقات را داشته باشیم.
 
دکتر هاشمی گفت: 90 درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تامین می کنیم و اگر شرایط تحریم نبود موقعیت بهتری در جهان و منطقه داشتیم.
 
وزیر بهداشت افزود: در برخی از بیمارستان های ایران سالانه حدود 600 تا 700 پیوند کبد و تعداد بیشتری پیوند پانکراس، ریه و روده انجام می شود و در رشته چشم پزشکی هم سالانه شش هزار پیوند قرنیه داریم.
 
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه زمینه همکاری زیادی بین مراکز پزشکی دو کشور وجود دارد گفت: در جریان پیشرفت های چشمگیر کره جنوبی در زمینه تجهیزات پزشکی هستم و از تجربیات این کشور در این زمینه  استفاده می کنیم.
 
وزیر بهداشت افزود: در حوزه بهداشت و آموزش پزشکی نیز می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.
 
دکتر هاشمی در راس هیاتی متشکل از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عصر روز پنجشنبه وارد سئول شد.
 
وزیر بهداشت و هیات همراه در این بازدید از بخش های مختلف بیمارستان دانشگاه یونسه ای سئول بازدید کرد و از نزدیک در جریان توسعه پزشکی کره جنوبی و همچنین تجهیزات و امکانات این بیمارستان قرار گرفت.
 
شرکت در نشست همکاری های بهداشتی و پزشکی، بازدید از بیمارستان یونسه ای سئول، بازدید از بیمارستان ملی سئول، ملاقات با وزیر بهداشت کره جنوبی و بازدید از نمایشگاه تولیدات پزشکی سامسونگ از جمله برنامه های سفر سه روزه وزیر بهداشت به کره جنوبی است.
 
مجتمع بیمارستانی 2500 تخته severence  دانشگاه یونسه ای سئول از بیمارستان های معتبر و مادر کره جنوبی است که در سال 1885 تاسیس شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
2
بيمارستان را مجانى ميسازند يا از محل طلبهاى حاصل از صادرات نفت؟... يك دفعه ذوق زده ميشود و تصميم ميگيرد. اگر تا الان تو ساخت و ساز هم به جايى نرسيديم بهتر در هر چى دانشگاه را گل بگيرند و ملت را بيشتر از اين علاف نكنند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
1
قدمت دو کشور چقدر است ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
1
کیف میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
آقاي هاشمي واقعن از شما ممنون هستيم ، قدر تمام زحماتتون را ميدانيم.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
0
بله دیگه موشک سازی را باید از کره شمالی یاد گرفت بیمارستان سازی را باید از کره جنوبی یاد گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
2
احسنت پیش به سوی کشورهای متمدن وپیشرفته که خوشبختی ایران وملت ایران درگرو همین روابط است دست ازاین کشورهای نفرین شده ومخرب بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
1
مردم ایران بایستی ازاین همه تجارب تلخ درس بگیرند متاسفانه درکشور به دلیل کوته فکری ،عدم تخصص ،نوکیسه بودن ،عدم آینده نگری ،بلند پروازی وماجراجویی وصدها مسئله دیگر ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
1
گهی زین به پشت و گهی پشت به زین
کره ای که از ما عقب بود و الان چقدر جلو رفته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین