کد خبر: ۴۹۵۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

مسمومیت ۵ عضو یک خانواده

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از گازگرفتگی ۵ نفر از اعضای یک خانواده در روستای "چهارمورون" بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
جلال پوران فرد با بیان اینکه این گاز گرفتگی روز جمعه، ۲۴ آذرماه سال‌جاری، ساعت ۱۰و۳ دقیقه، به وقوع پیوست، افزود: در این گاز گرفتگی ۵ نفر از اعضای یک خانواده دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بودند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: در پی اعلام این خبر بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از اورژانس ۱۱۵ مارگون به محل اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به محض رسیدن پرسنل بر بالین بیماران گاز گرفته، بعد از ارائه اقدامات اولیه درمانی(اکسیژن درمانی) مسمومین را به درمانگاه شهر مارگون انتقال دادند.

وی در خصوص علائم گاز گرفتگی شامل سرگیجه، سردرد، تهوع استفراغ و ضعف و بی حالی است، تصریح کرد: مردم در فصل سرما با توجه به نیاز داشتن وسایل شعله سوز برای گرمایش، باید در نصب این وسایل از جمله شومینه، بخاری، آبگرمکن دیواری، پکیج، به نکات ایمنی توجه کنند و بدانند که این شعله سوزها نیاز به اکسیژن دارند.

پوران فرد، با اشاره به پویش ملی "همیشه با شماییم" اضافه کرد: مردم عزیز بخاطر بسپارند که اولین کار مواجهه با گاز گرفتگی، باز کردن درب و پنجره جهت ایجاد جریان هوا و افزایش اکسیژن و تماس با ۱۱۵ است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین