کد خبر: ۴۹۵۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

افشای رفتار شوک‌آور ماموران آمریکایی با مهاجران

جزئیات گزارش جدیدی فاش می‌کند، ماموران آمریکایی در بازداشتگاه‌های مهاجرتی غالبا زندانیان را برهنه مورد بازرسی بدنی قرار داده، آنها را در شرایط غیر بهداشتی نگهداری کرده و به طولانی کردن حبس بدون توجیه تهدید می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این گزارش از نظارت "دفتر بازرسی کل" وزارت امنیت داخلی آمریکا بر چندین مورد از بازداشتگاه‌های ایالات متحده تهیه شده است. پیش از آن گروه‌های حامی مهاجران و جمعی از زندانیانی از رفتار با مهاجران شکایت کرده بودند.

در این گزارش آمده است: در مجموع مشکلاتی که تضعیف‌کننده حق حفاظت از زندانیان، حق برخورد انسانی و اصل برخورداری از یک فضای امن و بهداشتی می‌شود، شناسایی شد.

گزارش مذکور توصیه‌های بسیاری برای اداره امور مهاجران و گمرک آمریکا (ICE) برای بهبود شرایط از جمله رهنمودهایی برای دفاتر میدانی آی‌سی‌ای داشت تا در زمینه حبس بهترین پروتکل‌ را بشناسند. این گزارش همچنین پیشنهاد ایجاد یک سیستم آنالیز خودکار مشکلات و حل آنها از سوی آی‌سی‌ای را مطرح کرد.  

با این وجود کاریسا کوترل، سخنگوی آی‌سی‌ایی در بیانیه‌ای گفت: براساس بازرسی‌های چند جانبه و دقیق و برنامه‌های نظارتی، این نهاد از شرایط و استانداردهای بالای مراقبتی در بازداشتگاه‌های محافظتی خود اطمینان دارد.

در مقابل، حامیان گروه‌های مهاجر تاکید دارند گزارش مذکور و پیشنهادات آن چندان تجزیه و تحلیل نکرده است و شرایط دشوار برای مهاجران مساله جدیدی نیست. آنها گفتند: متاسفانه این یافته‌ها امری جدید نیست. ناکامی آی‌سی‌ای در تامین امنیت و بهداشت ده‌ها هزار مهاجر در بازداشتگاه‌ها سال‌هاست وجود دارد. امروز ما از کنگره می‌خواهیم خواستار شفافیت و کاهش چشمگیر بودجه بازداشتگاه‌های آی‌سی‌ایی شود.

بازرسان از پنج مرکز بازداشت در آمریکا بدون اطلاع قبلی بازدید کردند. در یکی از آنها واقع در کالیفرنیا، زندانیان معمولا به صورت برهنه مورد بازرسی بدنی قرار می‌گیرند که نقض حقوق و آزادی شخصی زندانیان است. سایر مراکز بازداشت پرسنل نامناسبی برای روند زندانیان ورودی دارند. در بسیاری از تاسیسات، بازرسان رفتار نامناسب کارکنان با زندانیان، استفاده نامناسب از تفکیک زندانیان گاها بدون توضیح و یا توجیه مناسب برای مجازات را مشاهده کردند. به عنوان نمونه، یک زندانی به جرم اینکه قهوه خود را با زندانی دیگری شریک شده بود، روزها در سلولش حبس شد.

از سوی دیگر آمریکا تدابیر امنیتی برای مسافرت‌های بدون نیاز به روادید را تشدید کرده است. این تدابیر جدید بخشی از یک سیاست امنیتی کاخ سفید برای محدود کردن مهاجران غیر قانونی و افزایش امنیت عنوان شده است. یک مقام ارشد آمریکا، اصلی‌ترین دلیل اتخاذ این رویکرد را مقابله با "دشمن تطبیقی و چالاک" عنوان کرد.

این تدابیر امنیتی جدید جمعه از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا برای 38 کشوری صادر شد که اکنون شهروندانشان می‌توانند بدون ویزا به ایالات متحده سفر کنند. این کشورها که شامل آلمان و اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شود، آنها را ملزم می‌کند تا اگر دو درصد از شهروندانشان بیشتر از مدت قانونی ویزای خود در آمریکا می‌مانند، از اطلاع‌رسانی مقابله با تروریسم آمریکا برای نظارت بر مسافران و راه‌اندازی کمپین‌های اطلاع‌رسانی عمومی استفاده کنند.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین