کد خبر: ۴۹۵۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

هکر اینترنتی در اصفهان دستگیر شد

فردی که با نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای یک شرکت معتبر قصد سرقت داده‌های آن‌ها را داشت توسط مأموران پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : سید مصطفی مرتضوی با اشاره به شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به سیستم‌های رایانه‌ای شرکت آن‌ها نفوذ کرده است، اظهار کرد: در پی این شکایت بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی عنوان داشت سیستم‌های ضدجاسوس‌افزار و همچنین فایروال شرکت موفق به شناسایی و مانع ورود هکر به سرور اصلی شرکت می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل این اقدام که در خارج از استان اصفهان بود شناسایی و پس از کسب نیابت قضائی دستگیر و انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم که با استفاده از نرم‌افزارهای هک و نفوذ توانسته بود به سیستم‌های رایانه‌ای آن شرکت حمله کند انگیزه خود را کنجکاوی و سرقت داده‌های سرور اصلی عنوان داشت.

مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: به مدیران آی‌تی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی اکیداً توصیه می‌شود، حتماً سرورهای شرکت خود را به فایروال و نرم‌افزارهای ضد هک و نفوذ مجهز کنید که در صورت هک شدن سیستم‌ها می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل آن‌ها کند.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین