کد خبر: ۴۹۵۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

مدارس تهران هم تعطیل شد/اجرای طرح ترافیک در ساعت و محدوده زوج وفرد

کلیه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مقطع ابتدایی مدارس استان تهران بجز شهرستانهای فیروزکوه و دماوند فردا تعطیل شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
با توجه به افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون  و قرارگیری وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای گروههای حساس و همچنین پایداری و سکون نسبی هوا و وقوع وارونگی دما طی امروز و فردا و انباشت آلاینده‌ها بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، کمیته شرایط ویژه آلودگی هوای تهران که قرار بود فردا صبح تشکیل شود، امشب ساعت ۲۲ با حضور اعضاء در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه با بیان اینکه این جلسه به منظور پیش بینی اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا در روزهای آینده تشکیل شد، گفت: قطعا حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ورود به وضعیت اضطرار آلودگی هوا از اولویت‌های دستگاه محیط زیست و اعضاء کارگروه است.

وی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: تعطیلی کلیه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مقطع ابتدایی مدارس استان بجز شهرستانهای فیروزکوه و دماوند برای فردا از مصوبات این جلسه بود.

کلانتری افزود: ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه، آسفالت وسیمان و توقف فعالیت‌های عمرانی برای فردا نیز به تصویب رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مقرر شد اورژانس تهران آمادگی کامل برای خدمات رسانی به شهروندان را داشته باشد، اظهار داشت:  افزایش محدوده طرح ترافیک به زوج و فرد و ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران برای فردا  نیز از دیگر مصوبات جلسه بود.

وی تصریح کرد: تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور از دیگر موضوعات مورد تصویب در این جلسه بود.

اجرای طرح ترافیک در ساعت و محدوده زوج وفرد در روز یکشنبه

همچنین رییس پلیس راهور تهران بزرگ از گسترش محدود طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد در روز یکشنبه خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به  تصمیمات کمیسیون ویژه آلودگی هوا که امشب ساعت ٢٢ در استانداری تهران تشکیل شد گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران مقرر شد فردا یکشنبه  ٢٦ آذر ماه  طرح ترافیک به طرح زوج و فرد گسترش پیدا کند.
وی ادمه داد: براین اساس رانندگانی  مجوز ورود به طرح زوج و فرد را دارند که دارای مجوز طرح ترافیک باشند.
به گفته مهماندار ساعت اجرای  این طرح از ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ١٩ عصر ادامه دارد.

رییس پلیس راهور تهران اضافه کرد: تاکنون تصمیمی برای اجرای این طرح در روز دوشنبه گرفته نشده است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین