کد خبر: ۴۹۶۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹

زنان دردهای شدید دوران قاعدگی را جدی بگیرند

رئیس دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی، گفت: به زنان توصیه می شود دردهای دوران قاعدگی و دردهای شدید ناحیه لگن و رحم را جدی بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر مریم سادات حسینی افزود: آندومتریوزیس اخیرا در بین زنان شایع شده است شیوع این بیماری در دنیا ده درصد گزارش شده است. تاکنون علت دقیق این بیماری مشخص نشده است.

وی ادامه داد: عوامل متعددی از جمله علت های مادرزادی، برگشت خون قاعدگی، کیست تخمدانی، جراحی های ناحیه لگن و ... از جمله عواملی است که در بروز این بیماری نقش دارند و وقتی بیماری با علائم مشکوک مراجعه می کند بایدبه دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

این متخصص زنان با توجه به علایم آندومتریوزیس یادآور شد: دردهای شدید دوران قاعدگی، درد به هنگام برقراری ارتباط جنسی، حساسیت ناحیه لگن و...، از جمله علائم این بیماری است.

وی افزود: پزشک برای تشخیص دقیق و آغاز درمان برای بیمار از معاینه دقیق آزمایش خون و سونوگرافی واژینال استفاده می کند.

به گزارش مهر، مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در ایران آماری دقیقی از شمار مبتلایان وجود ندارد، تصریح کرد: به زنان توصیه می شود به محض مشاهده علائم فوق به خصوص دردهای شدید دوران قاعدگی به پزشک مراجعه کنند.

دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی ۲۵تا۲۷ بهمن ۹۶ در مرکز همایش بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین