کد خبر: ۴۹۶۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹

برپایی بازارچه نیکوکاری ایران در قبرس

بازارچه نیکوکاری ایران با عرضه صنایع دستی تولیدی هنرمندان تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) کشورمان در آستانه جشن میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی در تالار باستانی فاماگوستا گیت شهر نیکوزیا پایتخت کشور قبرس برپا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در آیین افتتاح این بازارچه نیکوکاری که با هدف کمک به نیازمندان و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیکوزیا و صلیب سرخ قبرس از روز گذشته دایر شده است، جمعی از مقامات، مسئولان قبرس، دیپلمات های خارجی و نیز جمع زیادی از مردم حضور داشتند.

رضا زبیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در قبرس در این مراسم، کمک به همنوعان را از وجوه مشترک ادیان الهی دانست و گفت: این کار نیکو در سخنان بزرگان و شاعران ایرانی مانند سعدی شیرازی نیز به نیکی منعکس شده است. 

وی بهره گیری از ظرفیت این گونه اشتراکات را گام اساسی برای کمک به کاهش آلام مردمی در منطقه پرتنش خاورمیانه دانست و با تشریح فلسفه تشکیل و گستره بین المللی خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: صنایع دستی ایرانی عرضه شده در این نمایشگاه با حمایت کمیته امداد و توسط هنرمندان تحت ‍پوشش این نهاد خیریه تولید شده است.

سیلوریس رئیس پارلمان قبرس نیز در این آیین، انگیزه برگزاری این بازار را تحسین و بر ضرورت گسترش این گونه خدمات تاکید کرد.

رئیس صلیب سرخ قبرس و شهردار نیکوزیا نیز در سخنان کوتاهی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در قبرس برای کمک به برگزاری این ابتکار انسانی قدردانی کردند.

در این مراسم خانم فوتینی رئیس صلیب سرخ قبرس لوح تقدیر صلیب سرخ را برای مشارکت در خدمات انسان دوستانه به سفیر کشورمان اهدا کرد.

به گزارش ایرنا، تمام کالاهای به نمایش درآمده در این بازارچه در واقع خرید مستقیم صلیب سرخ قبرس از کمیته امداد امام خمینی(ره) ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین