کد خبر: ۴۹۶۲۳۰
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
برخی نمایندگان می‌گویند نمی‌دانند حقوق‌شان چقدر است

معادله‌ پيچيده حقوق‌ نمایندگان مجلس؛ هر نماینده چقدر می‌گیرد؟

حقوق بهروز نعمتی به گفته خودش هشت میلیون تومان و عبدالرضا هاشم‌زایی پنج‌میلیون‌و اندی است. دیروز در خبرها آمده بود که کمیته ویژه بودجه مجلس حقوق نمایندگان را به ١٠ میلیون تومان رسانده؛ البته بدون مزایای نمایندگی مثل حق دفتر، خودرو و مسکن. کمیته بودجه‌نویسی مجلس جمع پنج‌نفره‌ای است که زیر نظر مستقیم ریاست مجلس امور مالی بهارستان را پیش می‌برد.
آفتاب‌‌نیوز :
چقدر می‌گیری نمایندگی کنی؟ رقم‌ها متفاوت است. از جدولی که نشان می‌دهد دریافتی نماینده حدود ٣٢ میلیون است تا برخی نمایندگان که در پاسخ حتی می‌گویند نمی‌دانند رقم دقیق دریافتی‌شان چقدر است و تا محمود صادقی که می‌گوید کل دریافتی نماینده‌ها رقمی بین ١٧ تا ٢١ میلیون تومان است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، ابهام به این ارقام خلاصه نمی‌شود. حقوق بهروز نعمتی به گفته خودش هشت میلیون تومان و عبدالرضا هاشم‌زایی پنج‌میلیون‌و اندی است. دیروز در خبرها آمده بود که کمیته ویژه بودجه مجلس حقوق نمایندگان را به ١٠ میلیون تومان رسانده؛ البته بدون مزایای نمایندگی مثل حق دفتر، خودرو و مسکن. کمیته بودجه‌نویسی مجلس جمع پنج‌نفره‌ای است که زیر نظر مستقیم ریاست مجلس امور مالی بهارستان را پیش می‌برد. خیلی از نمایندگان از جزئیات این افزایش حقوق بی‌خبرند. طیبه سیاوشی، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس، می‌گوید «این‌قدر مجلس امروز شلوغ بود که اصلا این مسئله را نشنیدم و باید پیگیری کنیم».علاوه بر این خبر، در شبکه‌های اجتماعی جدولی دست به دست می‌شود. در این جدول آمده بود که نمایندگان برای برخی مسائل از راننده گرفته تا خودرو و مسکن و هزینه‌های دفتر نمایندگی و پروازها سرجمع ٣٢ میلیون تومان می‌گیرند.

ابهام در حقوق نمایندگان مجلس؛ هر نماینده چقدر می‌گیرد؟

کل دریافتی ١٧ تا ٢١ میلیون

محمود صادقی که در مجلس دهم یکی از صریح‌ترین نمایندگان است، این رقم را رد می‌کند می‌گوید: «کل دریافتی نمایندگان حدود ١٧ تا نهایت ٢١ میلیون است. این را هم در نظر بگیرید که این رقم از هزینه دفتر نمایندگی تا عبور و مرور و مسکن و سفرها و هزینه‌های مختلفی است که نمایندگان هر ماه می‌پردازند و گاهی این‌طور مطرح می‌شود که یک نماینده ٢١ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و می‌گذارد در جیبش که این‌طور نیست. اصلا در مقایسه با مسئولان دولتی که خودرو و راننده و خیلی امکانات دیگر در اختیار دارند، شاید این رقم آن‌چنان بالا نباشد؛ یعنی حتی نماینده اگر بخواهد وظیفه نمایندگی‌اش را به‌درستی انجام دهد، به رقمی بالاتر از اینها نیاز دارد».

دریافتی نمایندگان شفاف نیست

اما نکته دیگری که صادقی به آن اشاره دارد، اینکه «واریزی‌های مجلس شفاف نیست. حتی پس و پیش هم می‌شود. اتفاق افتاده که یک‌ماه‌و نیم واریزی نداریم و یکباره پولی واریز می‌شود. این نبود شفافیت خودش می‌تواند بانی خیلی چیزها شود. مسئله‌اش برای من نماینده این است که نمی‌دانم دقیقا چه زمانی چه مبلغی پرداخت می‌شود. خیلی از نمایندگان مجلس هم مانند من هستند. وسط شلوغی کارها یکباره پولی به حسابت می‌آید که نمی‌دانی بابت چه بوده».
نمی‌دانم دریافتی چقدر است

برخی نمایندگان در پاسخ «شرق» می‌گویند نمی‌دانیم دقیقا چه مبلغی دریافت می‌کنیم. نمونه‌اش علی اکبری، نماینده شیراز. وسط جلسه است که تلفنش را جواب می‌دهد و می‌گوید: «از مسئولان مالی مجلس بپرسید. راستش اصلا رقم دقیق دریافتی‌ام را نمی‌دانم». هاشم‌زایی، دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس، نیز پیش‌از‌این گفته بود که دریافتی نمایندگان حدود پنج میلیون تومان است. سیاوشی هم این رقم را تأیید می‌کند؛ اما بهروز نعمتی می‌گوید «حقوق نمایندگی‌مان هشت میلیون تومان است». یک مقام آگاه در مجلس نیز رقم هشت میلیون تومان را تأیید می‌کند.

دریافتی لاریجانی با دیگر نمایندگان یکی است

اینکه آیا نمایندگان تهران و شهرستان رقم دریافتی‌شان متفاوت است یا نه، محل سؤال است. مهدی کیایی، مدیرکل فرهنگی و روابط‌عمومی مجلس، در این زمینه گفته «شاید در دستگاه‌های دیگر سوابق اجرائی و تحصیلات و نظیر آن در فیش حقوقی و دریافتی نمایندگان تأثیرگذار باشد؛ اما در مجلس هیچ‌کدام تأثیرگذار نبوده و همه برابر حقوق می‌گیرند؛ یعنی از علی لاریجانی گرفته تا دیگر نمایندگان- فارغ از اینکه در تهران باشند یا شهرستان- یک رقم دریافتی دارند». در‌این‌حال برخی پیگیری‌های دیگر نشان از آن دارد که بودجه خاصی در اختیار رئیس مجلس است. بودجه‌ای که البته در قالب حقوق و دریافتی او تعریف نمی‌شود.

٥‌میلیون‌و ٨٠٠ هزار تومان حقوق می‌گیرم

طیبه سیاوشی جدول ٣٢‌میلیونی دریافتی نمایندگان را می‌بیند و درباره صحت و سقم آن  می‌گوید: «من بشخصه از «موتورپول» خودروهای مجلس که در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد، استفاده می‌کنم. فیش حقوقی به آن معنا نداریم. حقوق‌مان همان پنج‌میلیون‌و ٨٠٠ هزار تومان است. البته پول‌های دیگری هم واریز می‌شود. برای نمونه مسئله هزینه اجاره دفتر و نیروها. البته حق مسکن و دفتر جدا پرداخت می‌شود. مانند هزینه راننده؛ اما دقیق نمی‌دانم. باید از آنهایی بپرسید که موتورپول نگرفته‌‌اند و مثلا ماشین شخصی دارند». ردیفی در جدول دریافتی ٣٢ میلیون‌تومانی مورد تأیید سیاوشی است. او می‌گوید: «اینکه در قالب پاداش هر سه ماه سه میلیون به حساب ما ریخته می‌شود، درست است. البته پاداش نیست. این رقم به نمایندگان تعلق می‌گیرد تا به مراجعه‌کنندگانی که به دفتر نمایندگی می‌آیند و کمکی می‌خواهند، رسیدگی کنند».

دریافتی‌ام ١٠ تا ١٢ میلیون تومان است

صادقی از «موتورپول» استفاده نمی‌کند. ماهی یک‌و‌نیم میلیون بابت یک پرشیای قدیمی در اختیار مجلس از حقوقش کم می‌شود. به راننده‌اش هم هر ماه سه میلیون تومان پرداخت می‌کند. از دانشگاه تربیت مدرس حقوق دانشیاری می‌گیرد. به‌این‌ترتیب سوای حقوق نمایندگی که از مجلس به او پرداخت نمی‌شود، حدود ١٠ تا ١٢ میلیون بابت دیگر امور و هزینه‌ها از مجلس دریافتی دارد.

یکی دیگر از نمایندگان هم می‌گوید: «خب اصل حقوق همان پنج تا شش میلیون است؛ اما رسانه‌ای‌شدن این مسائل برای نمایندگان شهرستان، اغلب مشکلاتی به وجود می‌آورد. برای مردمی که به زور ٨٠٠ هزار تومان درآمد ماهیانه دارند، دریافت حقوق شش‌میلیونی نماینده تعجب‌آور است؛ اما خب باور کنید اختیارات بخشدار از یک نماینده بیشتر است. در فیش حقوقی بخشدار هزینه خودرو، سفر، راننده و دفتر قید نمی‌شود؛ اما برای نماینده حقوق شش‌میلیونی به اضافه اینها، رقم بزرگی می‌شود و سوءتفاهم ایجاد می‌کند».

نماینده هیچ پولی برای محافظ نمی‌گیرد

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت، به‌تازگی گفته باید بساط حفاظت شخصیت‌ها را جمع کنیم. در جدولی که دیروز روزنامه همشهری منتشر کرده بود، رقم سه‌ میلیون تومان برای راننده یا محافظ قید شده بود. صادقی می‌گوید: «اصلا نماینده که محافظ ندارد. صرفا در حد رئیس و نواب رئیس محافظ وجود دارد؛ آن‌هم تأمین هزینه‌اش بر عهده نهادهای امنیتی است. تشخیص اینکه چه کسی محافظ داشته باشد هم ربطی به بودجه مجلس ندارد. در جای دیگری تصمیم گرفته می‌شود که چه کسی نیازمند محافظ است». یک مقام مطلع در مجلس نیز سخنان صادقی را تأیید کرده و می‌گوید: «هیچ پولی برای محافظ به نمایندگان پرداخت نمی‌شود».

دسترسی آنلاین به حقوق نمایندگان

 صادقی در ادامه با انتقاد از نبود شفافیت در رقم دریافتی نمایندگان، می‌گوید: «اگر با مردم شفاف باشیم و بگوییم این رقم دریافتی ما به خاطر این خدمات و مسائل است، مردم بیشتر اطمینان می‌کنند. از همین‌جا می‌توان حقوق و دریافتی نمایندگان ایالات مختلف آمریکا را دید. این یعنی وضعیت شفاف و شیشه‌ای. باید با مردم رو‌راست باشیم. هر شهروند ایرانی حق دارد بداند منِ نماینده چه دریافتی‌هایی بابت چه کارهایی دارم. آن‌وقت بهتر می‌تواند نکات بر‌زمین‌مانده را به ما متذکر شود. اگر همان سامانه‌ای که در برنامه ششم تصویب کردیم، اجرائی شود، دقیقا مبلغ دریافتی‌ها مشخص خواهد بود و شفافیت برقرار می‌شود. البته اگر اجرائی شود و در حد حرف و نوشته باقی نماند».

ابهام دامنه‌دار حقوق‌ها

حتی برای یک خبرنگار پارلمانی هم مشخص نیست رقم دقیق دریافتی نمایندگان چه میزان است. برخی نماینده‌ها آن‌قدر درگیر کارند که به پیامک‌های دریافت حقوق بی‌توجه‌اند. برخی هم مانند بهروز نعمتی کارت پول‌شان در اختیار همسرشان است و هزینه چندانی ندارند. برخی از خودروی مجلس استفاده می‌کنند و برخی خودروی شخصی دارند. شاید حساب و کتاب اینکه هر نماینده چقدر دریافتی دارد، کار یک گزارش ساده نباشد، بااین‌حال به همین زودی‌ها نمایندگان مجلس توجه‌شان را به دریافتی‌هایشان بیشتر خواهند کرد و شاید آن‌طور که صادقی پیشنهاد داده، یک روز امکان دسترسی ما و شما به ارقام دریافتی نمایندگان فراهم شود؛ یعنی همان اتاق‌های شیشه‌ای ایده‌آل.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
5
خدایا چه خبره منم میخوام نماینده بشم ..... حقوق کارمند به سه میلیون نمیرسه اونوقت اینا 17 میلیون حقوق میگیرن ....
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
6
خوش بحالشون کاش یکبار مثل ما حقوق 2.5 دریافت می کردنند وفرزندشان دلش میوه می خواست
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
5
بالاخره جایی در اینده ها باید حساب پس بدهند یا نه؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
4
واقعا وضعیت جامعه ما اسف بار است- نماینده ای که 20 یا 30 میلیون حقوق می گیرد چه موقعی می تواند درد من محروم را درک کند
یا امام زمان عج خودت به داد ما برس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
4
انوقت ماكارمندان شركت ارتباطات زير ساخت 28 سال از اضافه كاري جهت بيمه از حقوق كسر داشتيم و در دوسال آخر با يك بخشنامه كسر از اضافه كاري جهت بيمه تامين اجتماعي را برداشتند و به اين همه كارمند ظلم شد ودر اين دو سال گذشته با حقوق نا چيز بازنشسته مي شويم واعتراضات به هيچ جايي نرسيد وهمچنان بدنبال حقوق از دست رفته خودمان هستيم ..چرا با يك بخشنامه بدون فكر هزاران كارمند ضرر بسيار زيادي بكنند و مشكلات خانوادگي و اجتماعي بوجود بيايد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
4
ما مشکلی نداریم آقایون بین 17 تا 32 میلیون دریافتی دارند مشکل اینجاست پس چرا برای ما عوام حقوق 930 هزارتومانی را بجای خط فقر 3.5 میلیونی منظور میکنند؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
3
چرا هزینه های جانبی را مستقیم به افراد نمی دهند؟ مثلا به راننده ، محافظ ،صاحب خانه ....،
آرین
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
5
کسی که اینقدر حقوق میگیره به نظرتون حال یک نفر با حقوق یک میلیون را درک میکنه که بخواد ازش دفاع کنه و .......
برای وطنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
2
باسمه تعالی
بخشی از نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر درباره مملکت داری
سپس در امور كارمندانت بينديش، و پس از آزمايش به كارشان بگمار، و با ميل شخصى، و بدون مشورت با ديگران آنان را به كارهاى مختلف وادار نكن، زيرا نوعى ستمگرى و خيانت است. كارگزاران دولتى را از ميان مردمى با تجربه و با حيا،
از خاندان‏ هاى پاكيزه و با تقوى، كه در مسلمانى سابقه درخشانى دارند انتخاب كن، زيرا اخلاق آنان گرامى ‏تر، و آبرويشان محفوظ تر، و طمع ورزى‏ شان كمتر، و آينده نگرى آنان بيشتر است. سپس روزى فراوان بر آنان ارزانى دار، كه با گرفتن حقوق كافى در اصلاح خود بيشتر مى ‏كوشند، و با بى ‏نيازى، دست به اموال بيت المال نمى ‏زنند، و اتمام حجّتى است بر آنان اگر فرمانت را نپذيرند يا در امانت تو خيانت كنند. سپس رفتار كارگزاران را بررسى كن، و جاسوسانى راستگو، و وفا پيشه بر آنان بگمار، كه مراقبت و بازرسى پنهانى تو از كار آنان، سبب امانت دارى، و مهربانى با رعيّت خواهد بود. و از همكاران نزديكت سخت مراقبت كن، و اگر يكى از آنان دست به خيانت زد، و گزارش جاسوسان تو هم آن خيانت را تأييد كرد، به همين مقدار گواهى قناعت كرده او را با تازيانه كيفر كن، و آنچه از اموال كه در اختيار دارد از او باز پس گير، سپس او را خوار دار، و خيانتكار بشمار، و طوق بد نامى به گردنش بيفكن.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
1
اینها دیگه کی هستند کارمند 16 ساله سازمان زمینشاسی با فوق لیسانس 1800000 تومان میگیرد و انوقت یک راننده 3 میلیون تومان و توقع دارند معدن هم اکتشاف شود و اشتغال زایی کنند. تا در بر این پاشنه بچرخد اش همین و کاسه همین
آرین
|
-
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
2
کسی که اینقدر حقوق میگیره به نظرتون حال یک نفر با حقوق یک میلیون را درک میکنه که بخواد ازش دفاع کنه و .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
1
مهم نیست که یک نماینده یا یک مقام مسئول چه مقدار حقوق می گیرید اصلا بگوییم 500 میلیون حقوق بگیرد مهم این است که در کشور تبعیض و تفاوت نباشد اگر شمای نماینده 20 میلیون می گیری باید ضضعیف ترین فرد جامعه 5 میلیون حقوق بگیرد تا جامعه بوی عدالت بگیرد بخصوص اینکه ما انقلاب کردیم و شهید دادیم که بر اساس دین و دیانت یک مقام مسئول همطراز متوسط جامعه باشد نه اینکه هر چه امکانات است برای مقامات باشد و هر چه بدبختی برای قشر ضعیف جامعه / هنگامی که یک مقام مسئول بستگانش فوت کنند تمام امکانات دولتی بسیج می شوند و گل و تسلیت نثار می کنند اما اگر ضعیف ترین قشر جامعه در کرمانشاه دچار بدترین مصیبت شود هیچ کس به دادش نمی رسد کار به جایی می رسد که به نام انقلاب و به نام اسلام و کارهای فرهنگی میلیاردها هزینه می شود ولی اقشار ضعیف با ذلت و خاری زیر نظر کمیته امداد زندگی می کنند. خدا می داند کی می خواهد این همه تبعیض برداشته شود و هزاران موارد بی عدالتی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
1
در سیستم اداری کشور ما مدیران به جای اینکه تقسیم کار کنند و از شایستگی افراد استفاده کنند و جهت افزایش مهارت آنها گام بردارند بدلیل اینکه مسئولیت آنها رابطه ای است و بر اساس ضابطه و قانون نیست بیشتر دنبال حفظ منصب و میز خود هستند و افراد کاری را طرد می کنند تا مبادا موقعیت آنها به خطر بیفتد وقتی تفاوت اشل حقوقی بین مدیران و بقیه زیاد شود اعتماد ها کاهش می یابد و انگیزه های کاری کاهش و کشور را با بحران مواجه می کند وبیشتر چاپلوسان به سمت بالا روانه می شوند و افراد توانمند حاشیه نشین و به خموشی گرایش پیدا می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
2
اتفاق خوبی داره میافته بعداز چهل سال در کشور اینکه همه چیز باید شفاف سازی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
3
0
نمایندگان محترم ملت زحمات زیادی می کشند حق آنان بیش ازاین است حق نمایندگان زحمتکش ملت که به حق تلاش زیادی برای رفاه وآسایش زندگی مردم کرده اندوسطح زندگی ملت رابالابرده اند بیش ازاینهاست
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
2
اين تنها فيش حقوقي اقايون هست. قسمت اعظم دريافتي نمايندگان به صورت غيررسمي است هم هست؟
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
1
این است .....
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
2
حقوق نمایندگان نوک پیدای کوه یخه
مگر تورم تک رقمی نیست این همه افزایش حقوق چرا
مگر انان نیز کارمند نیستند چرا کارمندان فقط 10 درصد افزایش حقوق دارند نمایندگان چند صد درصد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
1
چقدر تولیدات مجلس راه کار معضلات بوده , همان قدر حق الزحمه حلال است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
3
0
خبرتان اشتباه بود و تکذیب شده است لطفا با موج افراد پوپولیست در فضای مجازی همراه نشوید
ظاهرا این خبر را در فضای مجازی نشر داده اند تا مجلس را تخریب کنند علتش هم احتمالا برمی گردد به مصوبه ی شورای اسلامی که شورای ن،هان تلاش می کند آن را رد کند
ارشیا
|
-
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
1
با این نمایندگان کشور ماروز به روز پیشرفت میکنه--
خرید رای معلوم شد برای چیه
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
دوستانی که میگید حقوق سه میلیونی می گیرید و حقوق 17 میلیونی آرزو می کنید؟ فراموش نکنید که خیلی ها حقوق 3 میلیونی آرزوشونه در ضمن نه سطح کار و آموزش و ... کارمند با کارگر ساده قابل قیاس هست نه کارمند ساده با نماینده مجلس یا وزیر! همین تفکرات مساوات طلبانه هست که موجب میشه نخبگان به جای کار در سرزمین خودشان به کشورهای پیشرفته هجرت کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
نمایندگان ملت آیا نمایندگان ملت هستند یا نمایندگان قشر خاص، نمایندگانی که توسط آنان(قشر خاص) برای نمایندگی مجلس تعیین وتائید می شوند درپایان ..... توسط مردم انتخاب شده تابرای قشر خاص کارکنند وخود راجز قشر خاص کنند.نمایندگانی که ازکوچکترین خواسته مردم نمی توانند حمایت وپشتیبانی کنند وهمیشه اهداف قشرخاص راپیاده می کنند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
این فقط دریافتی رسمی است و تو فیش حقوقی درج می شود اون مبلغ سه ماه یکبار هم بماند برای عزیزان کارت به کارت می شود ...در قالب پاداش یا هرچی باشه سهام کارخونه هم می گیرن ...این بماند مواردی مانند استخدام و تغیر مدیران و....دریافتی بالای پنجاه ملیون تمن است حداقل حداقل حداقل یعنی بی نهایت...
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
بعضی از نمایندگان به غیر از حقوق نمایندگی ومزایای ان حقوق بازنشستگی کلان وشرکت وکارخانه واملاک ومستغلات زیادی دارند وهنوز هم یارانه دریافت میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
واقعا جای تاسف است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
اینها فقط ظاهر قضیه هست هرکدوم ازاین نماینده ها کلی خرج کردن وحق وناحق کردن تا نماینده شدن بعد هم باید کمیسیون اونهایی که به این ها اجازه نماینده گی رو دادن بدهند
هر کدوم اینها هزاران میلیارد سرمایه دارن .
ما باید خیلی ساده باشیم که باور کنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین