کد خبر: ۴۹۶۲۳۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
معاون گردشگری اعلام کرد:

آمار گردشگران ورودی و خروجی؛ ۴ میلیون نفر به عراق رفتند/ زائران خارجی رکورد زدند/ایرانی‌ها بیشتر به کدام کشور سفر می‌کنند؟

معاون گردشگری کشور از سفر ۴ میلیون و ۲۲۹ هزار ایرانی در سال گذشته به خارج از کشور، به قصد زیارت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمار مسافران خروجی سال ۹۵ را پیشتر ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار نفر اعلام کرده بود، رقمی بحث‌برانگیز که حساسیت‌های مقام‌های کشوری را برانگیخت، تا آنجا که تصمیم دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ برای افزایش تصاعدی نرخ عوارض خروج از ۳ تا ۶ برابر را به این آمار نسبت داده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، محمد محب خدایی ـ معاون گردشگری این سازمان ـ اکنون با تفکیک انگیزه سفر گردشگرانی که سال گذشته از کشور، خارج و یا به ایران سفر کرده‌اند، پرده دیگری از این آمارها برداشت و به ایسنا گفت: از میان ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار ایرانی که سال گذشته به خارج از کشور سفر کردند، ۴ میلیون و ۲۲۹ هزار تن به عراق سفر کرده‌اند و کشورهای همسایه از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان و اروپا همچون فرانسه و ایتالیا، دیگر مقاصد سفر ایرانی‌ها در سال گذشته بوده است.

تفکیک آماری گردشگران ورودی و خروجی؛ ۴ میلیون نفر سال ۹۵ به عراق رفتند/ زائران خارجی رکورد زدند/ایرانی‌ها بیشتر به کدام کشور سفر می‌کنند؟

به گفته او، بیشترین خروج به سمت عراق و به قصد زیارت بوده که آمار آن نسبت به سال ۱۳۹۴ حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش داشته است که پیاده روی اربعین را در این جهش آماری نمی توان بی تاثیر دانست.

زائران رکورد زدند

خدایی همچنین آمار گردشگران ورودی در سال گذشته را براساس انگیزه سفر تفکیک کرد و افزود: سال پیش، چهار میلیون و ۹۱۱ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با انگیزه زیارت به ایران سفر کردند.

به گفته او، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن دیگر با هدف کار و دیدار اقوام راهی ایران شدند و نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر برای تجارت و فعالیت های بازرگانی سفری به کشورمان داشتند.

معاون گردشگری همچنین شمار گردشگرانی که سال گذشته سفر تاریخی و فرهنگی به ایران را داشتند ۴۲۹ هزار نفر اعلام کرد.

وی اضافه کرد: ۲۷۳ هزار نفر نیز با عنوان گردشگری سلامت و به قصد درمان و انجام امور  پزشکی به ایران سفر کردند.

جمعیت گردشگران تفریحی و طبیعت گرد در سال ۱۳۹۵ نیز طبق اعلام محب خدایی، ۱۴۹ هزار نفر بوده است و ۹۵ هزار نفر هم برای آموزش و با انگیزه های دیگری به ایران سفر کردند.

به گفته معاون گردشگری، این آمار را پلیس مهاجرت به تفکیک به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری ارائه کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
خیلی ها پس انداز شان صرف ترکبه تایوان برای تفریحات تابو می شود .
فرهادپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
1
آفرین این اولین بر خورد علمی با موضوع گردشگری بود. حالا باید به دنبال دلایل، عوامل و سازو کارهای حل این مشکلات رفت البته به صورت علمی با همکاری سازمانهای استاندارد بین المللی، بدون توجه به شعارهای بی معنی تکیه بر توانمندی داخلی. امروزه روز دنیای ارتباطات جهانی هست، لحظه و ثانیه ها در تبادل اطلاعات اهمیت داره، وقت لینک شدن علمی هست نه شعارگونه. هرکس از هر کجا باشه(عمکلکرد و سطح علمی اهمیت داره) بهتر بتونه فعالیت کنه باید جذب بشه. این یعنی مدیریت ایرانی و فراگیر بودن همون چیزی که باعث شکل گیری مدیریت امپراتوری باستانی شد. با ایجاد بستر مناسب شما هم شروع کنید به سرقت مغزها دیگه واقعا کافیه مدام بگید سرقت مغزها توسط کشور های دیگه صورت می گیره. این بیزینس هست یعنی دنیای فردا ، آینده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
موضوع صنعت،توریسم ویا گردشگری یکی ازمهمترین فعالیتهایی است که می تواند برای وضعیت فعلی کشور خیلی مفید باشد.برنامه ریزان واجراکنندگان بایستی ازقشری خاص ومتخصص درامورفوق باشند تااین فعالیت مهم واساسی بتواند درکشور پاگرفته وجان گیرد . این صنعت می تواند درپهنه وسیعی ازسطح جامعه اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی وحتی سیاسی باتوانمندیها وخلاقیت های که دردرون خود نهفته دارد اثرگذارمثبتی درارتقاء همه جانبه زندگی مردم داشته باشد امابایستی مواظب هم باشیم که باچه کشورهای وباچه مردمانی مراوده همه جانبه خواهیم داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
پیش بسوی آینده ای بهتر وزیبا تر باایجاد صنایع جدید دردنیا
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
صنعت گردشگری =اشتغال پایدار (هتلداری+نگهداری ازاماکن دیدنی چه طبیعی-تاریخی-ایجادموزه ها+رونق وپیشرفت ونوآوری درصنایع دستی +رونق بهداشت وتمیزی درجامعه شهری وروستایی +ایجادمراکزآموزشی صنعت توریسم درکشور+فرهنگ پذیری درست وصدورفرهنگ درست+ورود فناوری های جدید به سایر بخشهای مولد کشور+ارتقاء سطح زندگی مردم هم ازجنبه مادی وهم معنوی و...........................+اشتعال بیش از5000000نفر
موسوی
|
Netherlands
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
براساس آمار فوق در واقع در خوشبینانه ترین حالت آمار گردشگرانی که با هدف گردشگری مذهبی، تفریحی و تاریخی به ایران وارد شده‎اند حدود سه میلیون نفر بوده است. این برای کشوری که دهمین کشور دنیا از نظر جاذبه های گردشگری است فاجعه است. کافی است بدانیم که سال گذشته نزدیک به 75 میلیون گردشگر از اسپانیا دیدن کرده اند یا نزدیک به 18 میلیون گردشگر به ترکیه رفته اند. ای کاش اکنون که دولت جسارت لازم را برای افزایش تعرفه خروج از کشور نشان داده، مبلغی که که میتواند بالغ بر سه هزار میلیارد تومن درآمدزایی داشته باشد این مبلغ را صرفاً برای ارتقای زیرساختهای گردشگری کشور اختصاص میداد. ماباید بدانیم که روزی باید از پول مفت نفت دل بکنیم و مطمئنا درآمدهای گردشگری مطمئن‎ترین منبع برای جایگزینی آن می‎تواند باشد.
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
یه سوال دارم از دوستان دوست دارم بینی و بین الله فارغ از هر نوع گرایش و نگاه سیاسی جواب بدید
اگه آمریکا اون حماقت رو مرتکب نمی شد و به عراق حمله نمی کرد و عراق رو دو دستی به ایران تحویل نمی داد تکلیف ایران چی بود؟
از نظر توریست بیشترین ورودی سهم عراقه
بیشترین خروجی مسافر از ایران به عراقه
از نظر صادرات محصولات از ایران بهترین بازارعراقه در واقع چشم همه تجار به بازار عراقه
از نظر سیاسی با وجود جنگ هشت ساله باز نزدیکترین متحد عراقه
بشترین مریضها برای درمان از عراق به ایران میان و در واقع خیلی از دکترها و بیمارستانها در واقع حساب ویژه رو بیماران عراق باز کردن
و خیلی چیزهای دیگه
حالا اگه فکر کنیم می فهمیم آمریکاچه کمک بزرگی ناخواسته به ایران کرده.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین