کد خبر: ۴۹۶۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

اقدام دولت در لایحه بودجه ۹۷ شجاعانه‌ بود/مجلس چک سفیدی به دولت نمی‌دهد

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد دولت در برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: نمی‌دانم این پیشنهاد تصویب می‌شود یا نه زیرا با برنامه ششم توسعه منافات دارد و مجلس چک سفیدی به دولت نمی‌دهد که این امر محقق شود.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا تاجگردون در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان، با بیان اینکه با استان هرمزگان بیگانه نیستم، تصریح کرد: نمایندگان هرمزگان در مجلس مطالب و دغدغه‌های ارائه‌شده از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی را در جلسات با دولت مطرح کردند و امروز دوباره مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه دولت در نظام بودجه‌ریزی در لایحه بودجه سال ۹۷ حرکت قابل‌توجه و شجاعانه‌ای کرده است، افزود: بودجه ۹۷ مثل همیشه نیست و تغییرات شکلی و بنیادی دارد که بسیار مهم و تأثیرگذار است.

تاجگردون تغییر در قیمت‌های حامل‌های انرژی را از موضوعات مهم لایحه ارائه‌شده دولت دانست که تصمیم ملی و مهمی است، اضافه کرد: اصلاح ساختار هدفمندسازی یارانه‌ها که همواره مجلس و دولت دغدغه آن را دارند از دیگر برنامه‌های مهم دولت در لایحه بودجه است.

وی ادامه داد: همواره مجلس به اقشار ضعیف توجه می‌کند درحالی‌که برخی انتقاد می‌کنند که گاهی خواسته و ناخواسته بلندگوی سرمایه‌داران می‌شویم درحالی‌که حدود ۴ هزار میلیارد تومان به اقشار ضعیف پرداخت شد و همین عدد در سال ۹۷ به ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است اما کسی نگفت این اقدام خوب در جهت بالا بردن سطح زندگی اقشار آسیب‌پذیر صورت گرفته که بدون سروصدا و شعار انجام‌ شده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال ۱.۵ میلیارد دلار به روستاها اختصاص یافت تا در بحث اشتغال‌زایی روستایی استان‌ها هزینه شود، اظهار کرد: امیدوارم دولت از ظرفیت مجلس در مسائل اقتصادی بیشترین بهره را ببرد.

وی با اشاره به اینکه برخی بحث‌های حاشیه‌ای مانند دو برابر شدن عوارض خروج از کشور، اقتصاد کشور را درگیر خود کرد و اصل موضوع رها و به مسائل جزئی پرداخته شد، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی هرمزگان بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارند، همین پیمانکاران خود همین رقم را بدهکار هستند پس برای بهبود کارها به دنبال ایده‌ای برای توسعه مسئله تهاتر هستیم تا بتوان از این طریق مشکلات بین دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران را برطرف کرد.

تاجگردون با اشاره به اینکه به هرمزگان به‌عنوان یک ظرفیت مهم کشور نگاه می‌کنیم زیرا پروژه‌های حیاتی و مهم کشور در این منطقه هستند، افزود: موضوع گازرسانی به شرق استان را به نظر می‌توان دوباره مطرح کرد و از طریق نمایندگان تبدیل به فرصتی برای تصویب و تحقق آن کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اگر شرکت‌های بزرگی که در هرمزگان فعالیت دارند مالیات خود را در استان بپردازند، بخش بزرگی از مشکلات استان هرمزگان برطرف می‌شود، اظهار کرد: سهم اعتبارات استانی را به بیش از دو برابر افزایش دادیم.

تاجگردون با بیان اینکه طرح جابه‌جایی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس همراه با بیمارستان بوشهر و یاسوج تصویب شد، اضافه کرد: بیمارستان بوشهر سال ۹۲ به اتمام رسید، یاسوج امسال به بهره‌برداری می‌رسد اما در بندرعباس با پیشرفت ۳۰ درصدی همراه است.

وی در خصوص پیشنهاد دولت در برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، افزود: نمی‌دانم این پیشنهاد تصویب می‌شود یا نه زیرا با برنامه ششم توسعه منافات دارد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه دولت درخواست برداشت کرده است اما مجلس چک سفیدی به دولت نمی‌دهد که این امر محقق شود، خاطرنشان کرد: رویکرد مجلس، در پیشنهاد طرح‌هایی که منجر به بهبود اوضاع اقتصادی می‌شود، واکنش مثبتی است و باید منتظر ماند و دید این پیشنهاد چه طرح قابل دفاعی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین