کد خبر: ۴۹۶۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

مسوول کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال: هوای ورزشگاه آزادی آن‌قدر هم آلوده نیست!

مسوول کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال می‌گوید با استعلام از کمیته‌ پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا و به دلیل پایین بودن شاخص آلودگی هوا در ورزشگاه آزادی مشکلی برای برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر توحید سیف برقی درباره علت برگزار شدن دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان با توجه به آلودگی هوای شهر تهران و علت لغو بازی روز گذشته (دوشنبه)، اظهارکرد: بر اساس آیین‌نامه‌ کمیته‌ پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورتی که شاخص آلودگی محل برگزاری مسابقات به عدد بالای 200 برسد طبق قوانین فیفا بازی فوتبال باید لغو شود. البته بحث آلودگی هوا این مشکل کشورهای آسیایی است و چنین مسائلی در کشورهای اروپایی برای برگزاری مسابقات وجود ندارد.

وی ‌اضافه کرد: چون مطالعات علمی در خصوص آلودگی هوا در برگزاری فوتبال در چنین شرایطی وجود ندارد و این که مطالعات کوتاه و بلند پیرامون این که اثرات ذرات معلق در هوا چه تاثیری می‌تواند در سلامت ورزشکاران داشته باشد وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان اظهار نظر دقیقی در این زمینه انجام داد.

مسئول کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: میزان آلودگی هوا در یک شهر از یک نقطه به یک نقطه دیگر متفاوت است. در حال‌ حاضر شاخص آلودگی هوا در ورزشگاه آزادی نسبت به جایی همانند ورزشگاه تختی متفاوت است. وزش باد در ورزشگاه از غرب به شرق است و آلودگی کمتری در آن منطقه وجود دارد. همچنین بر اساس آخرین اندازه‌گیری که از شاخص آلودگی در ورزشگاه آزادی صورت گرفته است. هم اکنون این شاخص 150 است و طبق نظر کمیته‌ پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری مسابقات در چنین شاخصی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه‌ داد: در برگزاری فوتبال تنها بحث سلامت مطرح نیست و شاخص‌های دیگری نیز دخیل است و شاید اکثر تیم‌ها به خاطر این شاخص ها متضرر شوند. بنابراین کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این که تیم‌ها به خاطر سایر عوامل نه فقط بحث سلامت از لغو مسابقات متضرر نشوند، چنین دستورالعملی را در خصوص شاخص آلودگی هوا در نظر گرفته است.

سیف برقی در پاسخ به این پرسش که آیا شاخص آلودگی امروز با روز گذشته که بازی فوتبال لغو شد، تغییر خاصی کرده است یا خیر؟ در این باره توضیح داد: دیروز ما بنا به دستور استانداری تهران بازی دو تیم استقلال و ایران جوان بوشهر لغو شد، در حقیقت در لغو بازی تصمیمات داخلی مدنظر بود. اما امروز بر اساس استعلامی که از کمیته‌ پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفتیم مشکلی برای برگزاری دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان وجود ندارد و این مشکل زمانی احساس می‌شود که شاخص آلودگی هوا بالای 200 باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین