کد خبر: ۴۹۶۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

کدام شهرهای جهان کمترین میزان استرس دارند؟

مراکز و مراجع معتبر آماری همواره به طور سالیانه رتبه‌بندی‌های گوناگونی در انواع زمینه‌ها برای شهرها و کشورهای اقصی نقاط این کره‌ی خاکی ارائه می‌کنند. در همین راستا به سراغ معرفی جدیدترین فهرست ارائه‌شده برای کم‌استرس‌ترین شهرهای جهانرفته‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز : مراکز و مراجع معتبر آماری همواره به طور سالیانه رتبه‌بندی‌های گوناگونی در انواع زمینه‌ها برای شهرها و کشورهای اقصی نقاط این کره‌ی خاکی ارائه می‌کنند.

مراکز و مراجع معتبر آماری همواره به طور سالیانه رتبه‌بندی‌های گوناگونی در انواع زمینه‌ها برای شهرها و کشورهای اقصی نقاط این کره‌ی خاکی ارائه می‌کنند. در همین راستا به سراغ معرفی جدیدترین فهرست ارائه‌شده برای کم‌استرس‌ترین شهرهای جهانرفته‌ایم.

این فهرست با توجه به معیارهای اصلی و مشخصی که به آن‌ها می‌پردازیم، تنظیم شده است. بر اساس جدیدترین آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده، فهرستی از کم‌استرس‌ترین شهرهای جهان در سال گذشته ارائه شده است. در این رتبه‌بندی عواملی نظیر ترافیک، حمل و نقل عمومی، مساحت فضای سبز، شرایط اقتصادی، سلامت جسمی و روحی شهروندان نقش داشته‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. در این فهرست، 150 شهر قرار دارند که به ترتیب از کم‌استرس‌ترین شهرها به پراسترس‌ترین‌ها می‌رسند. در جدول یک، ده شهر کم‌استرس جهان قرار گرفته‌اند.

1- اشتوتگارت (آلمان)

2- لوکزامبورگ (لوکزامبورگ)

3- هانوفر (آلمان)

4- برن (سوئیس)

5- مونیخ (آلمان)

6- بوردو (فرانسه)

7- ادینبورگ (اسکاتلند)

8- سیدنی (استرالیا)

9- گراتس (اتریش)

10- هامبورگ (آلمان)

نکته‌ی قابل توجه در مورد ده شهر برتر، قرارگیری 4 شهر از کشور آلمان است که به نوبه‌ی خود جالب است. از طرفی شهر سیدنی تنها شهر غیراروپایی ده مورد اول است.

پر استرس ترین شهرهای جهان

بدیهی است که در انتهای این فهرست شهرهای پراسترس جهان قرار دارند. در جدول دو نیز، ده شهر قرار دارند. جدولی که نام تهران را هم در آن می‌بینیم.

1- بغداد (عراق)

2- کابل (افغانستان)

3- لاگوس (نیجریه)

4- داکار (سنگال)

5- قاهره (مصر)

6- تهران (ایران)

7- داکا (بنگلادش)

8- کراچی (پاکستان)

9- دهلی نو (هند)

10- مانیلا (فیلیپین)

تهران ششمین شهر پراسترس جهان یا به عبارتی 145 امین شهر کم‌استرس در جهان محسوب می‌شود. متاسفانه این آمار اصلا جالب نیست اما با توجه به سنجش معیارهایی مانند آلودگی هوا و سلامت جسمانی چندان هم دور از تصور نبود!

معیارهای انتخاب کم استرس ترین شهر های جهان

معیارهای شهری

تراکم جمعیت
میزان فضای سبز
کیفیت حمل و نقل عمومی
میزان ترافیک
امنیت
میزان روزهای آفتابی در سال

معیارهای آلودگی

آلودگی هوا
آلودگی صوتی
آلودگی نوری

معیارهای اقتصادی

میزان بیکاری
میزان درآمد
حقوق اجتماعی
قدرت خرید خانوارها

معیارهای مردمی

سلامت روانی
سلامت جسمانی
برابری‌های جنسیتی
برابری‌های نژادی

منبع: نوآوران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین