کد خبر: ۴۹۶۹۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

ایران قهرمان رقابت‌های تیمی آسیا شد/ ایران به آسیایی‌ها "رخصت" نداد

در مسابقات تیمی ورزش‌های زورخانه‌ای قهرمانی آسیا در فیلیپین، تیم ایران به مقام نخست دست یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
در نخستین روز مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قهرمانی آسیا در شهر تانوان فیلیپین، تیم ایران در ماده تیمی ورزش‌های زورخانه‌ای با ۷۱۶ امتیاز به مقام نخست دست یافت. نمایش تیمی ایران با تشویق حاضران ورزشگاه همراه شد.

در این ماده همچنین تیم عراق - که عملکردی خیره‌کننده و تماشاگرپسند داشت - با ۵۶۴ امتیاز نایب قهرمان شد و مقام سوم به صورت مشترک به فیلیپین (۲۸۲) و نپال (۲۲۳) رسید.

از نکات جالب توجه این مسابقات، تاکید در ادای واژه‌ای فارسی الفاظ دینی در احرای حرکات ورزشی است به گونه‌ای که ورزشکاران کشورهای شرکت‌کننده از جمله تایلند، نپال، سنگاپور، مالزی و ... در اجرای نمایش خود از واژه‌های "رخصت"، "یا فتاح"، و ... استفاده می‌کردند.

در حاشیه این مسابقات، لی هائه سئونگ، رئیس کره‌ای کنفدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی آسیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از تماشای حرکات تیمی ایرانی‌ها بسیار لذت بردم. تاکنون چنین نمایش زیبایی از ورزش ندیده بودم.

او هم‌چنین، گفت‌: در کره‌جنوبی ورزش زورخانه‌ای اجرا نمی‌شد، اما  ما با کمک فدراسیون بین‌المللی این رشته و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای ایران توانستیم این رشته را در کشور خود ایجاد کنیم و مایلیم که روز به روز در این رشته پیشرفت کنیم.

فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و اکنون ۸۵ کشور در پنج قاره عضو این فدراسیون هستند و در حوزه ورزش زورخانه‌ای فعالیت می‌کنند. محسن مهرعلیزاده از ابتدا تاکنون ریاست این فدراسیون را عهده‌دار است. بهرام افشارزاده، مشاور عالی ریاست فدراسیون، به عنوان نماینده فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در فیلیپین حضور دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین