کد خبر: ۴۹۷۰۶۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کشته‌شدن علی عبدالله صالح بازی جنگ یمن را تغییر داد

یمن و مخاطرات مناقشه پیش‌بینی‌ناپذیر عربستان و ایران/باید در انتظار حمله‌های موشکی بیشتر انصارلله به ریاض باشیم؟

کشته‌شدن علی عبدالله صالح رییس‌جمهوری سابق یمن که اخیرا روی داد بازی را به میزان زیادی تغییر داد./این جنگ بیش از پیش تبدیل به جنگی نیابتی شده است و این باعث می‌شود که سخت‌تر بشود آن را حل کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شبکه خبری «سی ان بی سی» آمریکا با اشاره به این که تنش میان عربستان سعودی و ایران، پس از شلیک موشک دیگری از سوی انصارالله در یمن بالا گرفته است، اشاره می‌کند که نگران‌کننده آن است که پیش‌بینی آن‌چه میان ایران و عربستان سعودی در این منازعه و رقابت منطقه‌ای بوجود می‌آید دشوار است و نکته خطرناک نیز همین جاست.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این شبکه خبری می‌نویسد: «عربستان سعودی مدعی شده موشک‌هایی که انصارالله با آن‌ها به سوی آن کشور شلیک کرده است، ساخت ایران بوده‌اند. «مارکوس چنویکس» تحلیلگر موسسه «تی اس لومبارد» در لندن به «سی ان بی سی» می‌گوید: «ما نمی‌دانیم وضعیت به کدامین سو خواهد رفت. این وضعیت کاملا جدیدی برای منطقه است و من واقعا نمی‌توانم آن‌چه در آینده روی می‌دهد را پیش‌بینی کنم. آن‌چه این‌گونه میان عربستان و ایران در حال روی دادن است بسیار جدید است. برای مدت زمانی طولانی امریکا و روسیه حتی در خاورمیانه قدرت‌های اصلی بودند اما خلاء قدرت در سالیان اخیر ایجاد شد و ایران و عربستان سعودی درصدد رقابت با یکدیگر برآمدند». 

یمن و مخاطرات مناقشه پیش‌بینی‌ناپذیر عربستان و ایران/تشدید حمله موشکی به ریاض؟

این کارشناس مسلئل سیاسی خاورمیانه می‌گوید که کشته‌شدن علی عبدالله صالح رییس‌جمهوری سابق یمن که اخیرا روی داد بازی را به میزان زیادی تغییر داد. او می‌گوید: «موضوع اساسی پرتاب موشک‌های اخیر نیست بلکه مرگ علی عبدالله صالح در ماه گذشته است. در گذشته جنگ بر سر یمن بود؛ این‌که یمن شمالی خواستار فدرالیزه‌شدن و جداسازی‌اش از نفت نبود. اکنون اما صالح کشته شده و تنها انصارالله در مقابل عربستان سعودی ایستاده است. این جنگ بیش از پیش تبدیل به جنگی نیابتی میان ایران و عربستان سعودی شده است و این باعث می‌شود که سخت‌تر بشود آن را حل کرد. من پیش‌بینی می‌کنم که موشک‌های بیشتری در انتظار عربستان سعودی خواهند بود که از یمن شلیک می‌شوند». 

سی ان بی سی در ادامه اشاره می‌کند که هیچ نشانه‌ای از کاهش شدت جنگ در یمن دیده نمی‌شود چرا که عربستان سعودی به حملات هوایی خود علیه یمنی‌ها ادامه می‌دهد. براساس گزارش سازمان ملل متحد حملات هوایی عربستان سعودی از روز ۶ دسامبر سبب کشته‌شدن ۱۳۶ غیر‌نظامی شده است. 

کارشناس سیاسی مذکور می‌گوید: «تاثیر جنگ یمن روی مردم آن کشور ویرانگر بوده است. یمنی‌ها می‌گویند شبیه سومالی شده‌اند. گفته شده که حدود ۱۶ هزار حمله هوایی انجام شده که بسیاری از آن‌ها بر روی اهداف غیر‌نظامی بوده و تاثیرات کاملا ویرانگری داشته‌اند». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
قاسم
|
Qatar
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
2
همه باید برای حل مشکل یمن کمک کنند. به نظرم نه ایران و نه عربستان به شکل واقعی به دنبال صلح و ثبات عادلانه نیستند و هر کسی دنبال کار خودشه و لذا به چرخ تا به جرخیم ادامه داره و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
1
تمام این درگیری های بی ارزش به ضرر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
0
رفت وامد طلبه یمنی در بازار قم کم شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
ما دراین میان مثل کسی می مانیم که می خواهد خود کشی کند دیگر چیزی برایش مهم نیست نه زندگی ونه اموردیگری ونه زندگی دیگران ونه.......چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
تحلیلاتو واسه خودت نگه دار
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین