کد خبر: ۴۹۷۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

انتقاد یونسی از پورمحمدی: در تعامل با قوه قضاییه ناکام بود/ روحانی برای حقوق‌ شهروندی هزینه داد

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: رییس جمهور برای اجرای منشور حقوق شهروندی هزینه داده است و تا آخر پای آن خواهد ایستاد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام علی یونسی درنشست شب یلدای حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه رییس جمهوری در اجرای منشور حقوق شهروندی بسیار جدی به صحنه آمده است، افزود: حقوق شهروندی از مهمترین شعارهای روحانی بود. وی به این مساله توجه داشت که حقوق شهروندی یک مطالبه ملی است.

وی ادامه داد: روحانی با بهره ازهمین منشورحقوق شهروندی توانست رای بالایی کسب کند. البته سلیقه بد رقیب های او هم در این امر تاثیرگذار بود.

یونسی تصریح کرد: همان ابتدا به دولت پیشنهاد شد که از خودش شروع کند و تلاش کند تا نقض حقوق شهروندی را بین دولتی ها به حداقل برساند و بعد از یک سال بیاید در این زمینه پاسخگو باشد. اگرچه هنوز روند و سازوکاری برای سوال از رییس جمهوری وجود ندارد اما رییس جمهوری تا حدی توانست در این حوزه موفق شود. روحانی در اجرای منشور حقوق شهروندی جدی است و حاضر است برای آن هزینه دهد.

وزیر اسبق اطلاعات تعامل قوه مجریه و قوه قضاییه در خصوص اجرای منشور حقوق شهروندی را ضعیف خواند و اظهار داشت: وزیر دادگستری باید این تعامل را ایجاد کند. متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است. وزیر قبلی تلاش کرد ولی ناکام بود باید منتظر ماند و دید وزیر فعلی دادگستری در این راستا چه می کند.

وی با دفاع از عملکرد دولت در زمینه حقوق اقلیت ها بیان داشت: پیشنهاد کردیم اهل سنت در مناطق خودشان در مراکز حضور داشته باشند، این پیشنهاد را به رییس جمهوری ارائه کردیم و وی هم آن را ابلاغ کردند تا برای اولین بار در ایران یک اهل سنت کرد سفیر و معاون شود.

یونسی افزود: اوایل دولت خیلی ها می گفتند اقلیت ها تهدید هستند، ولی من آنها را فرصت می دانستم و معتقد بودم اقلیت ها صاحب حق هستند. الان دیگر بین اقلیت ها این بحث ها وجود ندارد و همه طرفدار حقوق اقلیت ها هستند.

خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین