کد خبر: ۴۹۷۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
انفجارها در دهه ۵۰ به مثابه یک جاذبه توریستی در لاس وگاس انجام می‌شدند

فاش شدن هولوکاست هسته‌ای آمریکا و مرگ ۶۹۵ هزار نفر+تصاویر

آزمایش خاک لاس وگاس نشان داده است که مواد رادیواکتیو باعث مرگ نزدیک به هفتصد هزار نفر در فاصله سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۷۳ میلادی شده بود. دیلی میل می‌افزاید تحقیقات تازه نشان می‌دهند که مرگ و میر بر اثر این آزمایش‌ها قابل مقایسه با بمباران‌های هیروشیما و ناکازاکی بوده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- آزمایش‌ بمب‌های نوع A  هسته‌ای امریکا در دهه ۵۰ میلادی در نوادا از جمله رویدادهای مهم تاریخی هستند. اخیرا فاش شده که به احتمال زیاد به دلیل میزان قابل توجه تشعشعات هسته‌ای ممکن است ۶۹۵ هزار نفر از شهروندان امریکایی بر اثر پیامدهای ناشی از ارتعاشات این آزمایش‌ها کشته شده باشند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از «دیلی میل»، تحقیقات تازه نشان می‌دهند که آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد باعث مرگ و میر بیشتر از آن میزانی شده است که پیش از این تصور می‌شد. محققان تخمین می‌زنند که احتمالا ۶۹۵ هزار نفر در جریان این آزمایش‌ها جان خود را از دست داده‌اند. آلودگی رادیواکتیو سبب شد تا غذای مصرفی و محیط زیست آلوده به مواد رادیواکتیو شوند. همچنین، این مواد در شیر مصرفی شهروندان نیز دیده شده است. 

فاش شدن هولوکاست هسته‌ای آمریکا و مرگ ۶۹۵ هزار نفر+تصاویر

انفجارها در دهه ۵۰ میلادی به مثابه یک جاذبه توریستی در لاس وگاس انجام می‌شدند؛ فارغ از توجه به این موضوع که چه تبعات وخیمی را برای ساکنین آن منطقه برجای خواهند گذاشت. 

آزمایش خاک آن منطقه نشان داده است که مواد رادیواکتیو باعث مرگ نزدیک به هفتصد هزار نفر در فاصله سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۷۳ میلادی شده بود. دیلی میل می‌افزاید تحقیقات تازه نشان می‌دهند که مرگ و میر بر اثر این آزمایش‌ها قابل مقایسه با بمباران‌های هیروشیما و ناکازاکی بوده‌اند. 

پس از سال ۱۹۶۳ میلادی آزمایش‌های هسته‌ای امریکا به زیر زمین منتقل شدند. تحقیقات نشان می‌دهند آزمایش‌های مرتبط با ایزوتوپ‌های رادیواکتیو باعث تلفات جانی هزاران نفر شده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین