کد خبر: ۴۹۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

سلیمی: وزیر اطلاعات و رییس قوه قضاییه به موضوع موسسات مالی ورود کنند

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر انتقاد کرد و گفت که آلودگی هوا حق نفس کشیدن را از مردم گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، اظهار کرد: متاسفانه بی‌تدبیری برخی مدیران در بانک مرکزی موجب تضییع حقوق هزاران نفر از مردم در موسسات مالی شده است. عدم تصمیم‌گیری و اقدام به موقع موجب شده گره‌ای که با دست باز می‌شد با دندان باز شود و مشکلی که در جلسات بانک‌ها حل می‌شد به خیابان‌ها کشیده شود. مردم برای تظلم‌خواهی سرگردان هستند، چه کسی خیانت کرده است؟

وی افزود: نکند عده‌ای عالما و عامدا قصد ایجاد نارضایتی و بحران برای مردم را دارند. وزیر اطلاعات و رییس قوه قضاییه به سرعت به این موضوع ورود کنند و نگذارند بیش از این به اعتماد مردم لطمه وارد شود.

نماینده مردم محلات در مجلس اضافه کرد: سخن از حقوق شهروندی این روزها زیاد شنیده می‌شود. مدعیان پاسخ دهند که آیا مردم حق نفس کشیدن دارند؟ آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها رکورد شکسته است. ۱۶۷ قلم دارو قرار است از لیست تحت پوشش بیمه خارج شوند. قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر از شانه‌ای ۱۲ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسیده است و مردم حق دارند قیمت واقعی تورم را بدانند. مردم حق دارند لیست دارایی وزرا و مسئولان را بدانند. چرا بعد از پنج سال برخی وزرا لیست اموال خود را به قوه قضاییه ارائه نکردند؟

سلیمی ادامه داد: مردم حق دارند بدانند مسئولان‌شان در چه خانه‌ای و کجای شهر زندگی می‌کنند، آیا حاضرید ویدئوی منزل مسکونی‌تان را منتشر کنید؟ چه کسانی توصیه وام‌های هزار میلیونی کرده‌اند؟ چطور یک نفر می‌تواند سهامدار بیش از ۷۵ درصد یک بانک شود. دارایی بالای هزار میلیاردی برخی از کجا آمده؟ در ۳۸ سال گذشته اگر هر ماه یک میلیارد درآمد داشتند امروز فقط باید ۴۴۶ میلیارد ثروت داشته باشند. قانون از کجا آورده‌ایم چرا اجرا نشد؟ نفوذی‌های تیم هسته‌ای از چه کانالی وارد شدند و جریان پیدا شدن کیف در بانک مرکزی چه بود.

این نماینده اصولگرای مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، گفت: ترامپ با این اقدام خود نشان داد با اصل اسلام و کیان مسلمین عناد دارد. خوشبختانه امروز جبهه مقاومت منسجم‌تر از گذشته اهداف خود را پیگیری کرده و صدای شکسته شدن استخوان‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیش از گذشته به گوش می‌رسد.

وی در بخش دیگری از نطق خود با تبریک میلاد عیسی مسیح، گفت: مرور برخی تعالیم حضرت عیسی نشان می‌دهد بشریت چقدر از آن فاصله گرفته است. عیسی مسیح با ظلم و تعدی مخالف بود اما شاهد حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی توسط آمریکا هستیم. عیسی (ع) منادی صلح و آرامش بود اما شاهد خلق موجوداتی مانند داعش و راه‌اندازی ده‌ها جنگ هستیم. او حامی مظلوم بود و به ظالم خرده می‌گرفت اما در یمن، بحرین و میانمار شاهد جنایاتی علیه مظلومان هستیم، اینها چه نسبتی با مشی عیسی (ع) دارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین