کد خبر: ۴۹۷۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

عکس‌های رنگی نادر از جنگ جهانی دوم

این عکس‌ها کاملا اولیه و طبیعی هستند؛ نه دوباره رنگ آمیزی شده‌اند و نه دستکاری‌ای در آن صورت گرفته است. عکس‌ها رویدادهای مرتبط با جنگ جهانی دوم در دهه ۴۰ میلادی را به نمایش می‌گذارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- کتاب تازه منتشر شده از سوی Imperial War Museums  عکس‌های رنگی منحصر بفردی را از جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد که برای نخستین‌بار در هفتاد سال گذشته منتشر شده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این عکس‌ها کاملا اولیه و طبیعی هستند؛ نه دوباره رنگ آمیزی شده‌اند و نه دستکاری‌ای در آن صورت گرفته است. عکس‌ها رویدادهای مرتبط با جنگ جهانی دوم در دهه ۴۰ میلادی را به نمایش می‌گذارند. 

«یان کارتر» از نویسندگان آن کتاب اشاره می‌کند که جنگ جهانی دوم از معدود زمان‌هایی بود که زنان واقعا می‌توانستند در خط مقدم نبرد قرار گیرند. در سایر عکس‌ها تصاویری از پیاده‌نظام‌های بریتانیایی به تصویر گذاشته شده‌اند. در عکس دیگری هلندی‌ها پس از آزادی آیندهوون توسط نیروهای متفقین در سپتامبر ۱۹۴۴ میلادی در حال رقص و شادی هستند. کارتر می‌گوید نکته جالب در این عکس نارنجی بودن همه چیز است؛ زمانی که هلندی‌ها آزاد شدند پرچم‌ها را آویزان کردند و همه چیز رنگ پرتقال شده بود و در عکس سیاه و سفید گم می‌شد. 

شبکه خبری «سی ان ان» اشاره می‌کند که در عکس‌های دیگر تصاویری از پرستاران و اعضای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در بیمارستان نظامی دیده می‌شود. همچنین تصاویری از بمب‌افکن‌های Ancaster  که در نزدیکی منچستر در سال ۱۹۴۳ میلادی در کارخانه Avro مونتاژ می‌شدند. حدود ۱۲۵ هزار هواپیمای بریتانیایی در جریان جنگ جهانی دوم ساخته شدند و بیش از نیمی از نیروی کار کارخانه‌های هواپیماسازی را زنان تشکیل می‌دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین