کد خبر: ۴۹۷۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مدیرکل ثبت‌ احوال استان اصفهان:

67 درصد طلاق‌ها در 10 سال نخست زندگی رخ می‌دهد

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 67 درصد طلاق‌ها کمتر از 10 سال، 44 درصد کمتر پنج سال و 11 درصد در کمتر از یک سال از زندگی مشترک اتفاق می‌افتد.
آفتاب‌‌نیوز : حسین غفرانی کجانی امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون در استان اصفهان چهار میلیون و 500 هزار سند سجلی قدیم تنظیم شده است، اظهار کرد: همچنین در این ایام و از سال 1368 تاکنون یک میلیون و 500 هزار سند فوت قدیمی در استان تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند در دستور کار ویژه قرار دارد، اضافه کرد: افزایش سن جمعیت در استان اصفهان برای سال‌های 1420 تا 1430 برای ما مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. جمعیت زنان سالمند در استان اصفهان رو به افزایش است و امروز نیز بیش از 181 هزار نفر از سالمندان استان را بانوان تشکیل می‌دهند که نباید از این مساله نیز غافل باشیم.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 67 درصد طلاق‌ها کمتر از 10 سال، 44 درصد کمتر پنج سال و 11 درصد در کمتر از یک سال از زندگی مشترک اتفاق می‌افتد، افزود: بیشتر طلاق‌های استان اصفهان در سن طلایی فرزندآوری اتفاق میفتد و باید این امر مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

غفرانی با اشاره به اینکه بالا رفتن سن ازدواج و عدم شرایط اقتصادی مناسب زمینه افزایش سن ازدواج شده است، گفت: در سال 68 حدود 72 هزار دانشجو در سطح کشور داشتیم و امروز بیش از 1.5 میلیون دانشجو در کشور داریم و این امر زمینه ساز کاهش ازدواج و بالا رفتن مشکلات شده است.

وی با بیان اینکه اداره ثبت‌احوال در حال حاضر دارای ابتدایی ترین امکانات مورد نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر در استان اصفهان 18 ساختمان ثبت احوال فرسوده داریم و بسیاری از مراکز نیز در ساختمان‌های استیجاری فعالیت دارند و وضعیت ساختمان‌های ادارات ثبت احوال استان اصفهان مناسب نیست.

غفرانی کجانی با اشاره به اینکه برای صدور مدارک هویتی برای فرزندان زنان بی سرپرست خانوار تصریح کرد: برای این کار به حکم دادستانی نیاز است و در شهر اصفهان بیشتر اتباع بیگانه در این زمینه دارای مشکل هستند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین