کد خبر: ۴۹۷۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
از خورشید‌گرفتگی تا آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا

تصاویر خیره‌کننده ماهواره‌ای از مهمترین رویدادهای سال ۲۰۱۷

دیجیتال گلوب تصاویر ماهواره‌ای از بزرگترین رویدادهای سال ۲۰۱۷ که از فضا دیده شده‌اند، را منتشر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- «دیجیتال گلوب تصاویر خیره‌کننده ماهواره‌ای از بزرگترین رویدادهای سال ۲۰۱۷ که از فضا دیده شده‌اند، را منتشر کرده است. این شرکت با استفاده از یک ناوگان فضایی برای انتقال تصاویر ۱۰۰ ترا بایتی به زمین فعالیت می‌کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، سایت «بیزینس اینسایدر» به ترتیب ذیل عکس‌ها را منتشر کرده است: 

۱. ۳۰ اگوست؛ سیل و طوفان گسترده در بروکشایر تگزاس

۲.  ۱۹ اگوست؛ از ناظران خورشید گرفتگی در اورگان

 ۳. دوم اگوست؛ تصویر کاخ ریاست جمهوری رابرت موگابه رییس‌جمهوری سابق زیمبابوه که با عنوان «سقف آبی» شناخته می‌شود را نشان می‌دهد. در این زمان موگابه توسط نظامیان تحت بازداشت خانگی قرار گرفته بود.

 ۴.  ۲۷ اکتبر؛ پارلمان کاتالان در بارسلونا را نشان می‌دهد و رای مردم به استقلال آن منطقه از اسپانیا

۵. عکس گرفته شده در تاریخ ۵ توامبر، اردوگاه نگهداری آوارگان روهینگیایی که از میانمار فرار کرده‌اند را در بنگلادش نشان می‌دهد.

۶. عکس گرفته شده در تاریخ ۲ دسامبر که چادرهای درمانی و نگهداری از پناهجویان را در نیجریه نشان می‌دهد. این چادرها توسط کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد احداث شده‌اند تا مردم را از قحطی و خشکسالی نجات دهند.

۷. ۲۸ اوریل؛ تصویر ونزوئلا را نشان می‌دهد که شاهد افزایش ترافیک بوده است. کشوری که اکنون با کمبود عمده مواد غذایی و بهداشتی مواجه است و دچار بحران سیاسی و اقتصادی شده است،

 ۸. عکس گرفته شده در اکتبر که نشان می‌دهد که نیروهای شبه‌نظامی سوری مورد حمایت آمریکا کنترل رقه را از داعش بازپس گرفته‌اند.

۸. ۱۴ اکتبر؛ موگادیشو پایتخت سومالی را نشان می‌دهد؛ جایی که هدف حمله و بمبگذاری‌های گروه تروریستی الشباب قرار گرفته است. پس از بمبگذاری سال ۲۰۱۷ توسط آن گروه ۵۱۲ نفر کشته و ۳۱۶ نفر زخمی شدند. این عکس مربوط به زمان پس از انفجار است.

۹. ۱۱ اکتبر؛ تخریب گسترده بر اثر آتش سوزی در کالیفرنیا را نشان می‌دهد.

۱۰. عکس گرفته شده در تاریخ ۲۱ نوامبر که نشان‌دهنده کارخانه‌ای در پیونگ یانگ است؛ جایی که گفته می‌شود موشک‌های هواسونگ – ۱۵ در آنجا توسعه یافته‌اند.

۱۱. ۷ اوریل؛ تصویر نشان‌دهنده شلیک موشک‌های تاماهاوک ارتش امریکا به سوی نیروی هوایی دولت سوریه است که آمریکا مدعی است دولت دمشق از آن‌جا حمله‌ای شیمیایی را انجام داده بود.

 ۱۲. تاریخ ۲ اکتبر؛ کمی پس از حمله مرد مسلح به کنسرتی در لاس وگاس که در جریان آن ۵۸ نفر کشته و ۵۴۶ نفر مجروح شدند

۱۳. ۲۱ ژانویه؛ اعتراض تظاهرکنندگان در آمریکا در حمایت از حقوق زنان، برابری نژادی و حمایت از حقوق مهاجران و حمایت از محیط زیست.

۱۴.  عکس گرفته شده در تاریخ ۱۲ دسامبر که نشان‌دهنده پرتاب فضاپیمای فالکون ۹ است

۱۵. عکس گرفته شده در تاریخ ۲۹ ژوئن که نشان دهنده تشکیل یک جزیره آتشفشانی جدید در مجمع الجزایر تونگا است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین