کد خبر: ۴۹۸۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴

شهر رویایی کیم جونگ اون+تصاویر

پروژه «وونسان» همزمان با رشد طبقه متوسط وابسته به دولت در کره شمالی قرار است عملیاتی شود. در طرح اولیه این شهر موزه تاریخ، مرکز فرهنگی، مرز مالی بین‌المللی، نمایشگاه بین‌المللی، کتابخانه کانگ ووندو، مجتمع تحقیقات علمی، دفاتر دولتی، پارک ابی، هتل وونسان و اکواریوم بزرگ در نظر گرفته شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- طرحی چند میلیارد دلاری برای ساختن شهری مشابه بنیدورم در اسپانیا که به دلیل سواحل زیبایش معروف است و محل جذب جهانگردان زیادی است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه «دیلی میل» در گزارشی اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد «کیم» در طراحی این شهر رویایی و برای گذراندن تعطیلات لوکس گردشگران از شهر مکه و نوع طراحی آن نیز الهام گرفته است. 

این روزنامه اشاره می‌کند که «کیم» رهبر کره شمالی قصد دارد تا بخشی از ساحل شرقی «وونسان» را تخریب کند و هتل‌های بزرگ و آسمان‌خراش‌های مرتفع را جایگزین آن‌ها کند. با این حال، قرار است در حاشیه این شهر یکی از قصرهای رهبر کره شمالی باشد و تعداد زیادی توپخانه و زرادخانه موشکی. پروژه «وونسان» همزمان با رشد طبقه متوسط وابسته به دولت در کره شمالی قرار است عملیاتی شود. در طرح اولیه این شهر موزه تاریخ، مرکز فرهنگی، مرز مالی بین‌المللی، نمایشگاه بین‌المللی، کتابخانه کانگ ووندو، مجتمع تحقیقات علمی، دفاتر دولتی، پارک ابی،  هتل وونسان و اکواریوم بزرگ در نظر گرفته شده‌اند. 

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند در این پروژه که «کیم» خواستار جلب سرمایه برای آن است یک فروشگاه تجاری بزرگ به ارزش ۷.۳ میلیون دلار، یک مرکز توسعه شهری به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار و یک زمین گلف به ارزش ۱۲۳ میلیون دلار قرار است ساخته شوند ‌و هزینه‌ای ۶۲.۵ میلیون دلاری نیز برای اجاره زمین در نظر گرفته شده است. در اوایل سال جاری «کیم» ۱۶ تن نفر از مقام‌های کره شمالی را به اسپانیا فرستاد تا با الگوبرداری از بنیدورم آن مدل را در وونسان عملیاتی کنند. 

یکی از سخنگویان سفارت کره شمالی در مادرید گفته است که این افراد با چشمان خود مکان‌ها را نظاره کردند و برخی از آن‌ها از آنجا فیلمبرداری کردند. تاکنون هیچ شریک عمده خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری در این طرح مدنظر «کیم» نشده است. فرودگاه جدید تا پایان سال ۲۰۱۵ در آن منطقه تکمیل شده اما تاکنون برای پروازهای بین‌المللی باز نشده است. امریکا نیز اخیرا طبق تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی هرگونه سرمایه‌گذاری مشترک با دولت کره شمالی را ممنوع اعلام کرده است». 

کره شمالی قصد دارد یک میلیون گردشگر را در سال‌های آتی جذب کند و حدود ۵ تا ۱۰ میلیون گردشگر در سال را برای آینده هدف‌گذاری کرده است. هیچ آمار رسمی‌ای درباره تعداد بازدید‌کنندگان خارجی از کره شمالی وجود ندارد. چین گفته بود که بیش از ۲۳۷ هزار چینی در سال ۲۰۱۲ میلادی از آن کشور بازدید کرده‌اند. این در حالیست که تنها ۸ میلیون چینی در سال ۲۰۱۶ میلادی به کره جنوبی کشور همسایه کره شمالی سفر کرده‌اند که خود نشان می‌دهند حجم سفر به کره شمالی بالا نیست». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
اگر اونجا بهشت هم درست کنه کسی حاضر نیست بره اونجا چون جون آدم ها براشون عزیزه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین