کد خبر: ۴۹۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

بهترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر مخصوص دوره ابتدایی است و مدیران و معاونین از جمله معاون آموزشی ، معاون و مربی پرورشی ، معاون اجرایی و معاون فناوری و حتی مشاورین و مربی بهداشت هم می بایست برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر در دوره ابتدایی بنویسند.
آفتاب‌‌نیوز :
در رابطه با برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران مطالب بسیار زیادی در فضای مجازی منتشر می گردد. مطالبی که گاه باعث می شود مدیران مدارس بدون توجه به منبع مطلب و شناختی در رابطه با منتشر کننده مطلب بحث را جدی گرفته و برای برنامه ریزی خود در راستای نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی از سایت هایی بی محتوا و یا محتواهای قدیمی استفاده کنند. این کار نه تنها به مبحث آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش آموزان لطمه های زیاد و جبران ناپذیری وارد می کند ، بله باعث عدم پیشرفت دانش آموزان در مباحث درسی و تربیتی و همچنین به هم ریختگی برنامه کاری مدیران در استفاده از برنامه سالانه و تقویم اجرایی نادرست می گردد.

متاسفانه در سالهای اخیر برخی از سایت‌ها که فقط با هدف سودجویی مطالب قدیمی را با عناوین مطالب جدید بازنشر می کنند صدمات جبران ناپذیری به مدیران مدارس و سایر پست های سازمانی در رابطه با برنامه سالانه و تقویم اجرایی زده اند. و تاسف بار تر اینکه مدیران مدارس به این سایت ها اعتماد کرده و مطالب قدیمی آنها را تحت عنوان مطالب جدید استفاده می کنند.

برنامه سالانه و تقویم اجرایی به صورت های مختلفی از جمله برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر استفاده می گردد. برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر مخصوص دوره ابتدایی است و مدیران و معاونین از جمله معاون آموزشی ، معاون و مربی پرورشی ، معاون اجرایی و معاون فناوری و حتی مشاورین و مربی بهداشت هم می بایست برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر در دوره ابتدایی بنویسند. این کار باعث پیشرفت درسی و فرهنگی دانش آموزان می گردد.چرا که در برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر در مقطع ابتدایی هم عناوین آموزشی وجود دارد و هم عناوین پرورشی .چون اصولا در نظام آموزش و پرورش تعلیم و تربیت در کنار هم حاکم است و آموزش بدون پرورش ارزش و اهمیتی ندارد.

نکته بعدی برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی است. برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی در دوره های متوسطه اول و متوسطه دوم و همچنین در مدارس ابتدایی خاص اجرایی می شود. در برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار مدیران می کوشند کلیه فعالیت های خود را در قالب های تعیین شده و با توجه به نمودار ها و جداولی که تعریف شده است به رشته تحریر در بیاورند به طوری که بتوانند در طول سال تحصیلی به بهترین شکل ممکن از آن استفاده های لازم را ببرند. برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار کمی سخت تر و مهمتر از برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر ابتدایی است و مدیران و همچنین بازرسین توجه بسیار زیادی به آن می کنند. مدیران برای نگارش برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار معمولا دچار چالش های زیادی می شوند که یکی از دلایل مهم این چالش ها تغییراتی است که هر ساله در طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار رخ می دهد.

با توجه به صحبت های اخیر معرفی منبعی قوی برای استفاده مدیران در برنامه سالانه و تقویم اجرایی امری اجتناب ناپذیر است. مدیران مدارس می بایست با توجه به این منابع قوی برنامه سالانه و تقویم اجرایی خود را به رشته تحریر در بیاورند. یکی از سایت های قوی در این رابطه سایت بانک فایل پژوهشی معلمان است. در این سایت مدیران و سایر پست های سازمانی میتوانند از نمونه برنامه سالانه و تقویم اجرایی که برای آنها گرد آوری گردیده است استفاده های لازم را ببرند. همچنین قابل ذکر است که در این سایت علاوه بر برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر ابتدایی و طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار فایل های پر ارزش دیگری نیز موجود است.

منبع: بانک فایل پژوهشی معلمان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین