کد خبر: ۴۹۸۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
در پاسخ به تذکرات نمایندگان بیان شد

پاسخ لاریجانی درباره تعطیلات آتی مجلس

نماینده مردم بوشهر در تذکری گفت: درست است که اختیار تعطیلات تابستانی به هیئت رئیسه واگذار شده است اما هیئت رئیسه نمی تواند بیش از دو هفته را تعطیل کند.
آفتاب‌‌نیوز : عبدالحمید خدری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۸۶ آیین نامه داخلی مجلس متذکر شد: هیئت رئیسه مجلس طبق این ماده اختیار دارند حداکثر برای دو هفته تعطیلات مجلس تصمیم گیری کند نه بیشتر. بنابراین تعطیلات دو هفته آینده مجلس مطابق آیین نامه نیست.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده بوشهر گفت: تعطیلات آتی مجلس تعطیلی نیست بلکه سرکشی به حوزه انتخابیه و انتقال مشکلات مناطق مختلف کشور به مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق گفت: با توجه به وضعیت کمیسیون تلفیق این مسئله را ضابطه مند پیش می بریم.

 همچنین زهرا سعیدی نمایده مردم مبارکه در مجلس از مخالفت فراکسیون زنان مجلس با تعطیلات آتی مجلس سخن گفت و افزود: دوست داریم در زمان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ در مجلس حضور داشته باشیم. از این رو فراکسیون زنان مجلس با تعطیلات آتی مخالفند.

همچنین علیرضا سلیمی نیز در مخالفت با تعطیلات آتی مجلس خواستار ارائه تذکر شد که رئیس مجلس گفت: از نمایندگان خواهش می کنم در میانه رسیدگی مجلس به دستور روز (لایحه حمایت از حقوق معلولان )تذکر خارج از دستور ندهید اجازه دهید بحث تمام شود، بنده به تمام تذکرها گوش می کنم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین