کد خبر: ۴۹۸۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

یک مستند پیش‌تاز سریال‌های داستانی در سال 2017

منتقدین تلویزیونی مجموعه مستند حیات وحش «سیاره آبی» را بالاتر از سریال‌های داستانی معروف به عنوان بهترین برنامه سال ۲۰۱۷ انتخاب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
در نظرسنجی که از سوی مجله هفتگی و معتبر رادیوتایمز از منتقدین بین‌المللی تلویزیونی انجام شد، مجموعه مستند ۷ قسمتی «سیاره آبی ۲» محصول شبکه بی‌بی‌سی که «دیوید اتنبرو» روایت آن را بر عهده دارد با شکست دادن سریال مستند «خط وظیفه» و سریال آمریکایی «دروغ‌های کوچک بزرگ»، به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی سال ۲۰۱۷ برگزیده شد.

«مارک فرث» سردبیر مجله رادیوتایمز گفت: ۱۲ ماه گذشته، فوق‌العاده‌ترین سال برای تلویزیون بود اما در نهایت قسمت دوم مستند «سیاره آبی» توانست در نظرسنجی ما رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

این مجموعه مستند طی ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر و ۱۶ سال پس از مجموعه مستند اصلی آن از شبکه بی‌بی‌سی به روی آنتن رفت و به بیش از ۳۰ کشور جهان نیز فرخته شده است. «دیوید اتنبرو» راوی این مستند طبیعی است و ساخت موسیقی آن بر عهده «هانس زیمر» آهنگساز برنده ۴ جایزه گرمی و یک اسکار است.

اولین ایپزود مجموعه «سیاره آبی» که به موضوع تبدیل جنسیت دلفین‌ها و ماهی‌ها و همچنین تلاش دسته‌های بزرگ فیل دریایی برای پیدا کردن بلوک‌های یخ جهت استراحت کردن می‌پرداخت، بیش از ۱۴.۱ میلیون نفر مخاطب در بریتانیا داشته تا پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی سال ۲۰۱۷ و سومین برنامه پرمخاطب پنج سال اخیر بریتانیا پس از فینال جام جهانی ۲۰۱۴ و فینال برنامه مسابقه آشپزی «British Bake Off» باشد.

در این نظرسنجی پس از مستند «سیاره آبی ۲»، سریال درام «خط وظیفه» از شبکه بی‌بی‌سی ۱، سریال «دروغ‌های کوچک برگ» از شبکه اسکای آتلانتیک، سریال «تاج» محصول کمپانی نتفلیکس و سریال درام «فاجعه» محصول شبکه ۴ بریتانیا در رتبه‌های بعدی بهترین آثار تلویزیونی سال ۲۰۱۷ قرار گرفته‌اند.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین