کد خبر: ۴۹۸۹۶۱
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
یک شایعه در پی تجمع‌های اعتراضی در سطح شهر تهران

گزارشی از ناآرامی‌ها در تهران/تکذیب قانون منع رفت‌وآمد/تعطیلی ۲ ایستگاه مترو+فیلم و عکس

معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران خبر منع رفت و آمد در تهران را تکذیب کرد.همچنین مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو از عدم پذیرش مسافر در دو ایستگاه مترو خط 4 خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین همدانی اظهار کرد: خبر تصمیم شورای امنیت کشور مبنی بر اعلام منع رفت‌وآمد در تهران را از شما می‌شنوم و این خبر را تکذیب تکذیب تصویب قانون منع رفت و آمد در تهران/تعطیلی ۲ ایستگاه مترو به دلایل امنیتیمی‌کنم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در فضای مجازی خبری منتشر شده است که شورای امنیت کشور از ساعت 20 امشب قانون منع عبور و مرور را تصویب کرده است.

عدم پذیرش مسافر در دو ایستگاه مترو

همچنین مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو از عدم پذیرش مسافر در دو ایستگاه مترو خط 4 خبر داد.

محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دو ایستگاه متروی تئاتر شهر و میدان انقلاب در حال حاضر مسافرگیری ندارد.

وی افزود: این عدم پذیرش مسافر تا پایان ناآرامی‌ها ادامه خواهد داشت.

گزارشی از برخی ناآرامی‌ها در خیابان‌ انقلاب تهران

خبرگزاری ایسنا در گزارش از تجمع‌ امروز در تهران نوشته است: از ظهر امروز(شنبه) در نقاط مختلف بخش مرکزی تهران از جمله میدان انقلاب و چهارراه ولی‌عصر و دانشگاه تهران تجمعاتی برگزار شد و در برخی از آن‌ها شعارهایی علیه مسوولان سر داده شد.


از حدود ساعت ۱۲ و نیم حد فاصل میدان انقلاب تا در دانشگاه تهران تجمعاتی رخ داد که همزمان نیروهای انتظامی برای کنترل تجمع‌کنندگان در محل حاضر بودند.

گزارشی از ناآرامی‌ها در تهران/تکذیب تصویب قانون منع رفت و آمد/تعطیلی ۲ ایستگاه مترو

تجمع‌های پراکنده در پیاده‌روی مقابل دانشگاه تهران با تلاش نیروهای انتظامی برای پراکندن تجمع‌کنندگان همراه بود و تعداد زیادی از مغازه‌های کتابفروشی خیابان انقلاب در پی این تجمعات مجبور به بستن مغازه‌ها شدند یا در مقابل در مغازه با کرکره‌های نیمه بسته نظاره‌گر بودند.

در داخل دانشگاه تهران نیز جمعی از دانشجویان اقدام به سر دادن شعارهایی علیه جناح‌های سیاسی و مسوولان کشور کردند. پس از ساعتی نیروی انتظامی تلاش کرد تا در دانشگاه تهران را به روی دانشجویانی که داخل دانشگاه هستند ببندند که این اقدام با درگیری‌هایی همراه شد  اما سرانجام نیروی انتظامی موفق شد در دانشگاه تهران را به روی دانشجویان تجمع‌کننده ببندد.

همچنین از سویی دیگر از حدود ساعت ۱۵:۳۰ جمعی دیگر از دانشجویان به جمع دانشجویان پشت در اصلی دانشگاه تهران اضافه شدند که با پرچم‌هایی در حمایت از مسوولان نظام و مقام معظم رهبری شعارهایی در حمایت از جایگاه ولایت فقیه سر دادند و هم‌اکنون تعداد زیادی از این دانشجویان بالای سردر دانشگاه پرچم‌های خود را برافراشتند و همچنان شعارهایی در مخالفت با شعارهای دیگر تجمع‌کنندگان سر می‌دهند.


همچنین از حدود ساعت چهار عصر تجمع‌هایی در حدفاصل چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب مشاهده می‌شود و درحالی که تعدادی از تجمع کنندگان در خیابان دانشگاه اقدام به آتش زدن سطل آشغال و پرتاب سنگ می‌کردند، پلیس در تلاش است کنترل اوضاع را دردست بگیرد و تجمع‌کنندگان را که اکثرا شعارهایی غیرمرتبط با مشکلات اقتصادی و عمدتا در ضدیت با ارکان نظام سر می‌دهند، متفرق کند.

هم اکنون خیابان‌های منتهی به خیابان انقلاب بسته شده و پلیس همچنان برای پراکنده کردن تجمع‌کنندگان تلاش می‌کند.

گزارشی از ناآرامی‌ها در تهران/تکذیب قانون منع رفت‌وآمد/تعطیلی ۲ ایستگاه مترو+فیلم و عکساین تجمعات در شرایطی برگزار می‌شود که  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از مردم تقاضا کرده است که در تجمعات غیر قانونی شرکت نکنند و اگر قصد تجمع دارند درخواست دهند، بررسی شود.

وزیر کشور درباره برخی فراخوان‌های فضای مجازی که مردم را دعوت به تجمع می‌کنند، اظهار کرد: ما گزارش‌های در این زمینه داشته‌ایم و این تجمعات قطعا غیرقانونی است.

وی با تاکید بر این‌که هر نوع تجمعی باید مجوز داشته باشد، گفت: نیروی انتظامی و قوه قضائیه تاکنون تلاش کرده‌اند، مدیریت کنند تا تجمعات غیر قانونی تبدیل به مسئله‌ای نشود که نگرانی ایجاد کند.

وزیر کشور که با باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگو می‌کرد، افزود: از همه کسانی که با این نوع فراخوان‌ها در تجمعی شرکت می‌کنند، تقاضا داریم که در این نوع تجمعات غیر قانونی شرکت نکنند چراکه برای خودشان و دیگر شهروندان زحمت ایجاد می‌کنند.

رحمانی فضلی به روند قانونی اخذ مجوز تجمع اشاره و بیان کرد: افرادی که می‌خواهد تجمعی داشته باشند، باید درخواست دهند، وزارت کشور  و استانداری‌ها درخواست آنان را بررسی می‌کنند.

***

تجمعات پراکنده همچنان تا زمان ارسال این گزارش در طول خیابان انقلاب و خیابان‌های اطراف ادامه دارد و نیروهای پلیس سعی در کنترل شرایط و  پراکنده کردن تجمع‌کنندگان را دارد.

ترافیک سنگین در خیابان‌های اطراف میدان انقلاب 

خبرگزاری فارس نیز نوشته است: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از افراد ضمن سردادن شعارهای ساختارشکنانه موجب مسدود شدن خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب شدند. عده‌ زیادی از مردم به دلیل ترافیک ایجاد شده و مسدود شدن خیابان‌ها در پیاده‌روها تماشاچی هستند.


آزادی ۲ نفر از دانشجویان بازداشت شده/ دانشجویان دانشگاه تهران با اتوبوس از دانشگاه خارج شدند/ پیش‌بینی تمهیدات لازم برای امنیت کوی دانشگاه

یکی از مسئولان وزارت علوم با بیان اینکه در اتفاقات امروز دانشگاه تهران سه دانشجو بازداشت شدند که دو نفر از آنان آزاد شده استٰ از پیش‌بینی تهمیدات لازم برای امنیت کوی دانشگاه خبر داد.

یکی از مسئولان وزارت علوم در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت اتفاقات امروز دانشگاه تهران ضمن تاکید بر عدم وجود هر گونه مشکل برای دانشجویان از دستگیری چند تن از دانشجویان و آزادی آنها خبر داد. در جریان ناآرامی های ظهر امروز سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران دستگیر شدند که بنا به اطلاعات رسیده دو تن از آنها آزاد شده اند.

این مسئول وزارت علوم خاطر نشان کرد: دانشجویان دانشگاه تهران با اتوبوس هایی که در داخل دانشگاه مستقر شده بودند از دانشگاه خارج شده و تمهیدات لازم برای برقراری امنیت کوی دانشگاه پیش بینی شده است.

آخرین وضعیت چهارراه ولیعصر و خیابان انقلاب تهران

به نوشته خبرگزاری ایسنا، با نزدیک شدن به زمان غروب آفتاب نیروهای امنیتی و انتظامی با در دست گرفتن بلندگوهایی مردم را به خروج از پیاده‌روها و خیابان و حرکت به سمت خیابان‌های فرعی دعوت کردند.

با مطرح شدن این خواسته‌ها از سوی نیروی انتظامی و نیز حرکت جمعی از تظاهرکنندگان به سمت خیابان‌های فرعی و خروج از خیابان انقلاب، اندکی از تعداد حاضران در خیابان‌ها کاسته شد و روند ترافیک که با حضور خودروها و موتورهای نیروی انتظامی و نیز حرکت تجمع کنندگان و دیگر عابران در خیابان‌ها به شدت سنگین شده بود اندکی رو به کاستی گذاشت و به نظر می‌رسد این تجمع در برابر دانشگاه تهران رفته رفته به پایان خود نزدیک شود.

بسیاری از مردم به دلیل بسته شدن مترو و نبود تاکسی و بی‌آرتی برای رفت و آمد با مشکل مواجه شده و مدام می‌پرسیدند که چطور باید به مسیرشان ادامه دهند. آنها مجبور بودند که حداقل دو چهارراه را برای رسیدن به یک وسیله عمومی پیاده‌روی کنند. همین مساله منجر به شلوغی چهارراه ولیعصر شده است.

هم‌اکنون(۱۸ و ۴۵ دقیقه) سردادن شعار  از سوی تجمع کنندگان در خیابان انقلاب تهران پایان یافته و شاهد ترددآرام در معابر هستیم و ترافیک موجود نیز ناشی از شرایط ایجاد شده طی ساعات قبلی است. نیروی انتظامی همچنان برای برقراری نظم  در خیابان انقلاب حضوری پررنگ دارد.

فضای دانشگاه تهران نیز  به حالت عادی بازگشته است.


گزارشی از ناآرامی‌ها در تهران/تکذیب قانون منع رفت‌وآمد/تعطیلی ۲ ایستگاه مترو+فیلم و عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
4
27
مرگ بر روسیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
13
1
این فتنه زیر سر ... است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
10
13
مرگ بر انگلیس
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
18
نه اینکه حالا ایشان هم مجوز دادند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
10
ههههههه ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
3
19
بابا مگه سالگرد 9 دی نباید راهپیمایی برگزار بشه؟ پس آقایون دلواپس کجان؟ تشریف بردن استقبال ژانویه 2018.
فرشاد خیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
17
تا وقتی احزاب سیاسی قوی و نهادمند نداشته باشیم هم صحبت از تجمعات قانونی و مجوز دار بیهوده است و هم این نوع تجمعات چون خواسته معترضین مشخص نیست و هرکسی شعاری می دهد و مسیر خواسته ها را عوض می کند همچون سال 88 که موجب انحراف خواسته های بحق مردم شدند در ضمن در نبود احزاب قوی برای ساماندهی تجمعات احتمال نفوذ در تجمعات هم زیاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
4
25
این مرگ گفتن ها به این جارسوندمون که نصف مردم زیر خط فقرن
هاشم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
3
3
انگ دلواپسی ندین سیب زمینی ها
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
20
6
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
23
9
مردم باید هوشیار باشند چون این تجمعات، ناخواسته از طرف سرویسهای جاسوسی غرب و ارتجاع عرب هدایت میشه و هدفشون اینه که ایران رو به سرنوشت سوریه تبدیل کنن
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
1
13
هر چه می گویند و هر چه می کنند ای کاش ای کاش ای کاش ...ببیند و بشنود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
5
3
من یک سرهنگ بازنشسته هستم . تجربه کاری و امنیتی نشان میدهد که :
معترضان اگر میخواهند صدایشان به گوش ملت و مسئولین برسد و بتوانند احقاق حقوق نمایند و بهانه به دست نیروی پلیس و امنیتی ندهند مهمترین کار این است :
1 - هیجان زده نشده و احساسات مثبت یا منفی خود را کنترل نمایند .
2 - دوست نادان یا دشمن نفوذی سعی میکند تا اعتراضات به خشونت کشیده شود ( هم دشمن شاد میشود و هم بهانه ای میشود تا پلیس سریعا وارد عمل شده و اعتراضات را با زور تعطیل نماید . نتیجتا معترضان به خواسته خود نخواهند رسید ) لذا هرگز به خشونت و تخریب روی نیاورده و اگر کسی را میبینند که سنگ پرانی کرده یا آسیبی به اموال عمومی یا خصوصی دیگران میزند ( ضمن تصویربرداری از او و انتشار در شبکه های مجازی ) سریعا کت بسته او را تحویل پلیس و ماموران امنیتی بدهند . تا اعتراض به صورت مسالمت آمیز ادامه یافته و معترضا به اهدافشان برسند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
6
پايداري ها عامل اين آشوبند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
8
1
چر این جماعت فقط زورشان به سطل آشغال و نرده های خیابان و شیشه بانک ها میرسه؟! جز
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
7
1
کاش میفهمیدن با این شلوغ کاریهاشون فقط به مردم ازار می‌رسونه که پرچم کشورش رو اتش میزند اصلا اینا ایرانی نیستن کاری میکنن که سعودی‌ها و ریس جمهور احمق امریکا خوشحال بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین