کد خبر: ۴۹۹۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

3 مرد به خاطر انجام فعل حرام در اتاق یک هتل مشهد دستگیر شدند + عکس

فردی که به‌عنوان مال‌باخته به دادسرا مراجعه کرده بود به اتهام انجام فعل حرام دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : مرد پنجاه‌ و سه‌ ساله‌ای که با مراجعه به دادسرای مشهد مدعی شد افرادی ناشناس با نقشه قبلی، او را از ساری به مشهد کشانده‌اند و در یکی از هتل‌ها با خوراندن قهوه بیهوشش کرده و سپس ٢٠میلیون‌تومان از حسابش سرقت کرده‌اند، در‌حالی از سارقان شکایت کرد که در‌ نهایت خودش به جرم  انجام فعل حرام دستگیر شد.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از رکنا، ماجرای این پرونده پیچیده از شهریور امسال شروع شد که مردی به دادسرای ناحیه٧ مشهد مراجعه کرد. وی پس‌از تنظیم شکوائیه‌ای، از افرادی ناشناس که با دسترسی به رمز کارت بانکی‌اش، مبلغ ٢٠میلیون‌تومان از وی سرقت کرده بودند، شکایت کرد.

با تشکیل پرونده سرقت، شاکی که «سعید» نام دارد برای تکمیل تحقیقات اولیه به شعبه٧٧٢ دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم فضای مجازی هدایت شد و در‌ مقابل قاضی مقنی‌باشی قرار گرفت. این مرد پنجاه‌ و‌ سه‌ ساله پس‌از مواجهه با قاضی پرونده‌اش، به شرح ماجرای روز حادثه پرداخت و گفت که قرار بوده برای سرمایه گذاری به مشهد بیاید. سعید که با حالتی گرفته مدام جمله «همه زندگی‌ام از دستم رفت» را تکرار می‌کرد به قاضی مقنی‌باشی گفت:‌ اهل شهرستان ساری هستم. یک عمر زحمت کشیدم و برای مردم کارگری کردم تا توانستم این ٢٠میلیون‌تومان را خرده‌خرده جمع کنم. از کارگری و زحمت‌کشی برای دیگران خسته شده بودم و می‌خواستم بقیه عمرم را برای خودم کار کنم؛ برای همین تصمیم گرفتم با پولی که داشتم، کسب‌و‌کاری راه بیندازم. تیر‌ماه امسال با شخصی به نام «رامین» که ساکن مشهد بود، آشنا شدم. شرایط زندگی او تقریبا شبیه زندگی من بود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم با هم شریک شویم و کسب‌و‌کاری در مشهد راه بیندازیم.

3 مرد به خاطر انجام فعل حرام در اتاق یک هتل مشهد دستگیر شدند + عکس

سعید ادامه داد: اواخر تیرماه، طبق قرار از ساری به مشهد آمدم و در ترمینال با رامین دیدار کردم. ما ابتدا برای ناهار به رستوران و سپس برای اقامت به هتل رفتیم. قرار بود درباره شراکت و کاری که می‌خواستیم شروع کنیم، صحبت کنیم. حرف‌هایمان گل کرده بود و متوجه گذر زمان نشدیم. عصر یکی از دوستان رامین به هتل آمد و برایمان قهوه درست کرد. پس‌از خوردن قهوه حالم خراب شد. دنیا دور سرم می‌چرخید. به رامین گفتم مرا به بیمارستان ببرد، اما او قرصی به من داد و گفت آن را بخورم تا حالم خوب شود. بعد‌از خوردن قرص چشمانم بسته شد و دیگر چیزی یادم نمی‌آید.

شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش گفت: نمی‌دانم چند ساعت بیهوش بودم، اما وقتی چشمانم را باز کردم هوا کاملا تاریک شده بود و رامین و دوستش کنارم بودند. رامین گفت من را به بیمارستان می‌رساند که در پاسخش گفتم حالم خوب است. به‌هر‌حال من و رامین سر کار مشترکمان به نتیجه نرسیدیم و در‌نهایت راهی ساری شدم. در راه متوجه شدم که تمام سرمایه‌ام از دستم رفته و رامین با بیهوش‌کردن من ٢٠میلیون‌تومان موجودی حسابم را با دستگاه کارت‌خوانی که همراه داشته، خالی کرده است.

سعید در پاسخ به این پرسش که «متهم چگونه رمز کارت تو را به دست آورده است»، عنوان کرد: زمانی که مشغول تسویه پول ناهار بودم و رمزم را به حسابدار رستوران گفتم، رامین کنارم ایستاده بود.

تراکنش‌های مشکوک شاکی
با به‌دست‌آمدن این اطلاعات، مرحله دوم بررسی‌های قضایی آغاز شد و پرونده برای ادامه تحقیقات دراختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده در گام نخست، شماره حسابی را که ٢٠میلیون‌تومان به آن واریز شده بود، شناسایی و طی حکمی از دادسرا آن را مسدود کرد.

مأموران در مرحله دوم تحقیقات خود به‌سراغ هتلی که شاکی با متهمان در آن دیدار کرده بود، رفتند و با بررسی فهرست مراجعان هتل دریافتند روز حادثه دو مرد جوان به اتاق سعید رفته و برای مدت زیادی با او بوده‌اند. نکته مشکوک این پرونده، تراکنش‌های متعدد یک‌میلیونی یا ۵٠٠هزار‌تومانی بود؛ متهمان پس‌از گرفتن موجودی از کارت شاکی، طی چندین مرحله این تراکنش‌ها را انجام داده بودند. در‌این‌میان ٣میلیون‌تومان نیز از‌طریق حساب متهم اصلی به کارت بانکی شاکی واریز شده بود. سرنخ‌های به‌دست‌آمده، ابعاد مبهمی پیش روی مأموران قرار داد؛ به‌ همین دلیل با صدور دستوری از‌سوی قاضی مقنی‌باشی، شناسایی متهم اصلی در دستور‌کار تیم رسیدگی‌کننده پرونده قرار گرفت.

مأموران ویژه اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در مرحله بعدی تحقیقات خود، صاحب حسابی را که از آن درخواست دستگاه کارت‌خوان شده بود، در مشهد شناسایی کردند و به‌سراغش رفتند. صاحب حساب، خانمی سالخورده بود و در مواجهه با مأموران عنوان کرد این حساب را برای پسرش افتتاح کرده و از بانک مورد‌نظر دستگاه کارت‌خوان نیز برای او تهیه کرده است.

با روشن‌شدن این ماجرا، کارآگاهان پلیس آگاهی به‌سراغ متهم اصلی پرونده که در حبس به سر می‌برد رفتند و با هماهنگی قضایی، او را به دادسرا منتقل کردند. این مرد سی‌و‌یک‌ساله که هنوز نمی‌دانست به چه دلیل به دادسرا احضار شده در‌برابر مقام قضایی قرار گرفت.

اعتراف به کذب بودن اظهارات شاکی
رامین، متهم ردیف اول پرونده، وقتی از موضوع دستگیری مجددش مطلع شد، پرده از رازی برداشت که جریان پیگیری‌های پرونده را به‌کلی عوض کرد و مسیر تحقیقات را به‌سمت دیگری سوق داد. متهم ضمن تکذیب اظهارات شاکی به بیان واقعیت پرداخت و عنوان کرد: سعید(شاکی پرونده) از همسایگان قدیمی ماست. چند ماه پیش به من زنگ زد و پیشنهاد داد که قمار بزنیم. به‌همین‌دلیل از ساری به مشهد آمد و به هتلی ‌‌در خیابان احمد‌آباد مشهد رفتیم. ابتدا سر یک‌میلیون‌تومان شرط‌بندی کردیم که سه‌مرحله، سعید شرط‌بندی را برد. من که ٣میلیون‌تومان پولم را باخته بودم، تصمیم گرفتم هر‌طور شده پولم را از او پس بگیرم؛ به‌همین دلیل مصمم به ادامه قمار شدم. بازی‌ تا ساعت ٣بامداد روز بعد ادامه پیدا کرد. سعید پشت سر هم بازی را می‌باخت و اصرار به ادامه بازی داشت تا اینکه پول‌هایش تمام شد. هردوی ما دستگاه کارت‌خوان همراه داشتیم و هر‌کدام از ما که بازی را می‌باخت در دستگاه برنده کارت می‌کشید.

متهم اصلی پرونده ادامه داد: وقتی بازی من و سعید تمام شد، من و دوستم که برایمان قهوه آورده بود، او را به ترمینال رساندیم و از هم جدا شدیم.

رامین نیز در بخشی از اعترافاتش ماجرای ناهار‌خوردنشان در رستوران را تکذیب کرد و گفت که دوستش (نفر سوم در این پرونده) برایشان غذا تهیه کرده و به هتل آورده است.

منع تعقیب متهم سوم
بعد‌از اظهارات متهم پرونده، شاکی نیز که خود در مظان اتهام قرار داشت، به دادسرا فراخوانده شد. سعید در مواجهه با ادله و مستندات موجود، راهی جز بیان حقیقت ندانست و ضمن تأیید اظهارات رامین به جرمش اعتراف کرد. به گفته دادیار شعبه‌٧٧٢دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم فضای مجازی، سعید، شاکی پرونده بازاریاب بوده و چند‌سال پیش به‌دلیل بدهی ورشکست شده و برای تأمین برخی هزینه‌هایش به قمار رو آورده است. رامین، متهم پرونده نیز که چندی پیش به‌دلیل پرداخت‌نکردن مهریه با شکایت همسرش به زندان  افتاده، با انجام این فعل حرام، سعی در تهیه پول مهریه برای همسرش داشته است.

قاضی مقنی‌باشی در ادامه به دیگر ابعاد این پرونده اشاره کرد و گفت: شاکی به اتهام تهمت، افترا و نیز انجام فعل حرام (قمار‌بازی) دستگیر و راهی زندان شد. برای متهم ردیف سوم نیز که نقشی در این پرونده نداشته و پس‌از اطلاع از موضوع بلافاصله خود را کنار کشیده، منع تعقیب صادر شده است.

وی افزود: قانون‌گذار برای اتهامات وارده متهمان تا یک‌سال حبس و ٧۴ضربه شلاق تعزیری در‌نظر گرفته است. تحقیقات در‌این‌باره ادامه دارد.

دادیار شعبه‌٧٧٢دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد تأکید کرد: دستگاه قضایی با افرادی که بخواهند با بازیچه‌قرار‌دادن دادسرا به مقاصد شوم خود برسند، طبق قانون Lawبه‌صورت جدی برخورد خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین