کد خبر: ۴۹۹۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

انصراف فیلم‌هایی که با سروصدا مواجه می‌شوند از حضور در فجر

سید غلامرضا موسوی عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان گفت: به طور معمول عدم حضور در جشنواره فیلم فجر می تواند سه دلیل داشته باشد، یکی از دلایل این است که صاحبان آثار احساس می کنند فیلم با وضعیت جشنواره مناسب نیست و هیات انتخاب با سلایقی که دارد امکان انتخاب فیلم به مراتب کم خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :  غلامرضا موسوی عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان گفت: آثاری که احساس می‌کنند اگر در جشنواره نمایش داشته باشند قبل از نمایش عمومی با سر و صداهای متفاوتی روبه‌رو می‌شوند از حضور در جشنواره انصراف می‌دهند.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از افکارنیوز، سید غلامرضا موسوی عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان درباره انصراف سازندگان آثار از حضور در جشنواره فیلم فجر که امسال تعداد آن ها به مراتب بیشتر از سالهای گذشته است گفت: به طور معمول عدم حضور در جشنواره فیلم فجر می تواند سه دلیل داشته باشد، یکی از دلایل این است که صاحبان آثار احساس می کنند فیلم با وضعیت جشنواره مناسب نیست و هیات انتخاب با سلایقی که دارد امکان انتخاب فیلم به مراتب کم خواهد بود.

فیلم‌هایی که با سر و صدا مواجه می‌شوند از حضور در فجر پرهیز می‌کنند

وی ادامه داد: نکته دوم فیلم‌هایی است که می‌دانند برای جشنواره‌های دیگر قابل قبول هستند و نه جشنواره فیلم فجر. دسته دیگر آثاری هستند که احساس می کنند اگر در جشنواره نمایش داشته باشند قبل از نمایش عمومی با سر و صداهای متفاوتی روبرو می شود این سر و صداها به معنای ممیزی صرف نیست. یکی از دلایل می‌تواند این نکته باشد که  فیلم از حیز انتفاع تجاری ساقط شود و در زمان اکران کمتر مورد توجه تماشاچی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر حاضر شدند و در جشنواره‌های خارجی نیز موفق به حضور بودند گفت: این نکته درست است اما من اگر به جای تهیه کنندگان بودم  حتما فیلم‌هایی از این دست را به فجر ارایه می‌دادم مگر اینکه خطر اکران فیلم داشته باشد.

 نگرانی از داوری فیلم‌ها  

تهیه‌کننده با سابقه سینمای ایران در ادامه تاکید کرد : بعضی از سلایق احساس می کنند که فیلمشان مورد داوری قرار نمی‌گیرد و  داوران با نگاه متفاوت به آثار توجه  می‌کنند و همین امر باعث می‌شود شأن خودشان ندانند فیلم در جشنواره حاضر شود و نتیجه مثبتی نگیرند.

موسوی درباره سلایق هیات انتخاب در این دوره و تجمیع این سلایق گفت: سلایق هیات انتخاب در هر گروه و دوره‌ای ویژگی های خودش را دارد و هر هفت نفری جمع بندی خودش را دارد و  اتفاق خاصی خواهد افتاد . در میان این دوستان از بخش خصوصی افراد صاحب نظر هستند و در بخش دولتی این ترکیب خوب است اما باید دید جلسات بر چه مداری طی می‌شود. این افراد به صورت فردی یک معنی دارند و جمع اینها یک معنی جدیدی خواهد داشت. اگر فردی به این گروه اضافه یا کم شود احتمال دارد شرایط متفاوت باشد. بنابراین باید دید چه فیلم هایی مورد توجه این گروه هستند و بعد از انتخاب بهتر می‌توان نظر داد که چربش این فردا به کدام سمت خواهد بود .

جشنواره فیلم فجر را به نمایشگاه تبدیل کنیم

وی در خاتمه پیشنهادی را برای جشنواره فجر ارائه کرد و گفت : به عقیده من جشنواره باید از شکل جشنواره‌ای به نمایشگاه تبدیل شود. زیرا جشنواره در  دهه فجر انقلاب برگزار می شود و در حقیقت مراسمی است که جشن های بزرگ انقلاب را پوشش می دهد باید به صورت نمایشگاهی برگزار شود. جشنواره  در این مدل پیشنهادی می تواند مدل جواب بهتری بدهد. بهتر است با توجه به تولیدات سینمای ایران به سمتی برویم که نمایشگاه فیلم های ایرانی در دهه فجر برگزار کنیم. این نمایشگاه علاوه بر تهران در شهرهای دیگر نیز باید برگزار شود در سالهای گذشته این کار باعث رونق بهتری بود و  شورایعالی تهیه‌کنندگان به عنوان متولی توانست  نتیجه بهتری  را شاهد باشد.

وی تاکید کرد: استان ها با نظر صاحبان فیلم امکان نمایش خواهند داشت و هزینه نمایش‌ها به صاحبان آثار پرداخت خواهد شد. حضور در نمایش فیلم بستگی به  تشیخص تهیه کننده و صاحب فیلم دارد و می تواند به جای 22 فیلم 70 فیلم در این نمایشگاه شرکت کند و برخلاف آثار جشنواره تعداد نمایش آن در شهرستان‌ها با توجه به تعداد آثار محدودتر خواهد شد و تاثیری بر اکران فیلم‌ها در زمان نمایش آثار نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین