کد خبر: ۴۹۹۰۹۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
مسئولان گفته‌اند که تیری از ناحیه نیروهای نظامی به مردم شلیک نشد

در درگیری‌های شهر دورود چند نفر کشته شدند؟/توضیح استاندار لرستان و نماینده مجلس

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از ردپای گروه‌های تکفیری و معاند در درگیری‌های شهر دورود و کشته شدن دو نفر در این رابطه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حبیب‌الله خجسته پور در سخنانی بابیان اینکه در تجمع غیرقانونی که غروب شنبه در شهر دورود داشتیم تعدادی از افراد که با فراخوان گروه‌های معاند داخل خیابان آمده بودند منجر به درگیری شد اظهار داشت: در این درگیری متأسفانه دو نفر از همشهریان عزیز دورود کشته شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی بابیان اینکه در این درگیری‌ها ردپای گروه‌های تکفیری، معاند با نظام و سرویس‌های بیگانه کاملاً قابل‌مشاهده است گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده رد پای سرویس‌های خارجی کاملاً نمایان شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بابیان اینکه در این درگیری که دو نفر کشته‌شده هیچ تیری از ناحیه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ما به سمت مردم شلیک نشده است گفت: هدف این بود که این تجمع به‌صورت مسالمت‌آمیز پایان بپذیرد، اما با توجه به حضور افراد و گروه‌هایی که اعلام کردم متأسفانه این اتفاق رخ داد و منجر به کشته شدن دو نفر از کسانی که در این درگیری‌ها حضور داشتند شد که امیدواریم در ادامه مسیر شاهد آرامش بخشی به مردم به‌خصوص مردم فهیم استان لرستان و شهر دورود باشیم.

عضو مجمع نمایندگان لرستان: پلیس راهی جز شلیک به هنجارشکنان نداشت

علی‌رغم اینکه معاون استانداری گفته که پلیس شلیک نکرده است، یک نماینده عضو مجمع نمایندگان استان لرستان می گوید: راهی جز برخورد و شلیک پلیس با کسانیکه شب گذشته هنجارشکنی کردند و به خیابان ها ریخته بودند وجود نداشت.

حمیدرضا کاظمی عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در گفت و گو با اعتمادآنلاین گفت: یک زمانی اعتراض در چارچوب قانون است. در این زمان مردم می توانند اعتراض کنند و شعار دهند و خواسته هایشان را مطرح کنند و نیروی انتظامی خویشتنداری می کند و سعی می کند که آنها را هدایت کند اما زمانیکه هنجار شکنی می کنند و به حریم عمومی جامعه تعرض می کنند طبیعی است که باید برخورد کند. 

در ادامه مشروح این گفت و گو را می خوانید: 

تجمعات شب گذشته و اتفاقاتی که افتاد را به چه دلیل می دانید و راهکار چیست؟

یک بخشی از جامعه مشکل دارند، مشکل اشتغال، معیشت و زندگی مردم واقعیتی است که وجود دارد. اما الان جمعیت ضد انقلاب خارج نشین از این مشکلات بهره برداری و موج سواری می کنند. آنها به دنبال این هستند که برای اهداف خودشان مردم و بخصوص جوانان را تحریک کنند و اینها به دنبال اهداف و سو استفاده خودشان هستند.

شب گذشت دو نفر در استان لرستان کشته شدند...

یک زمانی اعتراض در چارچوب قانون است. در این زمان اعتراض کنند و شعار دهند در چارچوب قانون است و خواسته هایشان را می توانند مطرح کنند و نیروی انتظامی خویشتنداری می کند و سعی می کند که هدایت کند اما زمانیکه هنجار شکنی می کنند و به حریم عمومی جامعه تعرض می کنند طبیعی است که باید برخورد کند. 

یعنی طبیعی می دانید که شلیک شود؟

بله، اگر الان کسی در خیابان بیاید و هنجار شکنی کند شما چه کارش می کنید؟

یعنی راه دیگری جز شلیک کردن نبود؟

چه راهی شما بگویید تا ما بگوییم آن راه را انجام دهند.

می توانستند مردم را آرام کنند...

آرام کردن کسانیکه که که علیه همه مقدسات و جایگاههای قانونی نظام تخریب می کند و شعار می دهند؟ چطور باید آرامشان کرد. نیروی انتظامی هدایتشان می کند که شعار دادید متفرق شوید و آنها متفرق نمی شوند و شروع می کنند به آتش زدن،باید با آنها چه کار کرد. چهار تا آدم لاابالی که به اموال عمومی تعرض می کنند را که نمی توانیم بگوییم آرامشان کنید.

فقط دو نفر بودند که کشته شدند؟

من اصلا از جزییات اطلاعی ندارم و نپرسیدم.

قرار است که این موضوع در مجمع نمایندگان استان لرستان بررسی شود؟

 بحث مشکلات مردم است که مجمع هر روز در این خصوص با دولتمردان می نشینند. بحث بیکاری، معیشت، مشکلات اقتصادی و رکود است که مجمع نمایندگان به دنبال حل این مشکلات است و در حال پیگیری است. واقعیت این است که زمانیکه در خارج می نشینند و ضد انقلاب تحریک می کند و وعده و قرار می گذارد که به خیابان ها بریزید و شعارهای این چنینی بدید طبیعی است که چنین اتفاقاتی بیفتد.

ولی باید مردم بدانند، یک زمانی در درون نظام خواسته هایی داریم که مطرح می کنیم و خیلی ازگروههای مختلف صنفی هر روز جلوی مجلس شعار می دهند و نمایندگان در بین معترضین صحبت می کنند اما آنها به دنبال خواستشان در چارچوب قانون هستند.

اما اینها در چارچوب قانون نبوده و نیروی انتظامی هم وظیفه اش بوده که برخورد کند...

زمانیکه طرف به اموال عمومی تعرض می کند نیروی انتظامی باید چه کار کند؟ باید نگاه کند؟

جریان معاند در حال مدیریت ماجرا است و مردم باید مراقب باشند که از این فضا سازی که ضد انقلاب می کند و به دنبال بهره برداری برای خودش است سو استفاده نکنند.

با توجه به ضد انقلاب خارج نشین و هدایت بیگانگان که انجام می گیرد باید به مردم و بخصوص جوانان هشدار بدهیم که به دام جریان ضد انقلاب نیفتند.

گروههای معاند در تجمع شهر درود حضور داشتند یا مردم مورد سو استفاده این افراد قرار گرفتند؟

شاید یک سری افراد محدود باشند که با نظام و جامعه ما معاند هستند و این افراد در تجمع حضور پیدا می کند و تجمع را به سمت خشونت و تعرض به اموال عمومی می برند در این بین از چند جوان هم سو استفاده می کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
3
15
به همين راحتي؟!!!
کي بود؟ کي بود؟ من نبودم
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
3
14
راست میگه هیچ تیری شلیک نشد افتادن توجوی آب مردن یا شاید مورچه گازشون گرفت وشاید هم براثر خوشی بیش ازحد وزندگی فوق العاده استاندارد دراین کشور سکته کردن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
5
4
ادم نمي دونه حرف كيو باور كنه......
ازرپاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
3
15
تا کی میخواید فکر کنید مردم ...هستند وحرفهای شما رو باور میکنن ؟
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
11
خب چرا مجوز اعتراض به گرونی ها و عملکرد سیاست مداران ما رابه مردم نمی دهید که شاهد این اتفاقات هم نباشیم الان با این شرایط انتظار هم دارید ما حرف های شما را باور کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
13
4
تمامی ضد انقلاب داخلی (طرفداران آمریکا و قدرت طلبان) به دستور استکبار و به تلافی شلوغی های سرزمین های اشغالی فتنه جدید را آغاز نموده اند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
2
11
خیلی جال و مضحک است : عین گفته معاون استاندار " هدف این بود که این تجمع به‌صورت مسالمت‌آمیز پایان بپذیرد، اما با توجه به حضور افراد و گروه‌هایی که اعلام کردم متأسفانه این اتفاق رخ داد و منجر به کشته شدن دو نفر از کسانی که در این درگیری‌ها حضور داشتند شد" .
بالخره نفرمودی تیر را کی شلیک کرده و به کدام طرف شلیک کرده !؟!؟!؟!!؟!؟!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
1
9
دراینچنین مواقعی همیشه اینطوری می گن بعد ....................
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
2
11
مردم رو چی فرض کردی اگه تکفیری میخواست بکشه مردم رو نمی کشت ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
3
9
پيشنهاد ميكنم چون به دست تكفيريها كشته شدند آنها را جزء شهداي مبارزه با تكفير محسوب فرماييد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
2
12
نیروهای تکفیری و معاند ؟؟؟؟؟ بسه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
2
11
حرف رو باید شنید. مسئولیت رو باید پذیرفت. چرا این طور مردم رو تهییج می کنید؟ اخبار یک چیزی می گه این نماینده چیز دیگه ای می گه! تکفیری؟ این دشمن فرضی رو بزارید کنار حرف مردم رو روشن و شفاف بشنوید!
علی بروجردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
8
زمستون میگذره، روسیاهیش میمونه واسه ذغال
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین