کد خبر: ۴۹۹۳۵۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
تداوم تجمع‌های خیابانی در برخی شهرهای کشور

روایت خبرگزاری صدا و سیما از اعتراض‌های خیابانی: بیش از ۱۰ نفر کشته شده‌اند+فیلم

در این گزارش تعداد کشته‌های درود در اعتراضات یکشنبه شب را دو نفر اعلام می‌کند. با این توضیح که دو نفر دیگر نیز در اعتراضات شنبه شب در همین شهر با گلوله کشته شده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری صدا و سیما گزارشی درباره اعتراضات خیابانی اخیر در برخی از شهرهای ایران تهیه کرده است. در این فیلم تصاویری از تخریب اموال آتش‌نشانی در دورود، حمله به خودروهای مردم در تویسرکان و آتش زدن چند بانک‌ در شاهین شهر اصفهان نشان داده می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در گزارش تهیه شده توسط "صدا و سیما" تعداد کشته‌های دورود در اعتراضات یکشنبه شب دو نفر اعلام می‌شود. با این توضیح که دو نفر دیگر نیز در اعتراضات شنبه شب در همین شهر با گلوله کشته شده بودند.

روایت خبرگزاری صدا و سیما از اعتراض‌های خیابانی: بیش از ۱۰ نفر کشته شده‌اند+فیلم

آن‌گونه که در فیلم تهیه شده در خبرگزاری صدا و سیما اعلام می‌شود در تیراندازی مشکوک در تویسرکان ۶ نفر کشته شده‌اند.

به نوشته فرارو، در ادامه به حوادث شاهین شهر اصفهان نیز پرداخته می‌شود. به روایت این فیلم، در حوادث شب گذشته شاهین شهر سه نفر کشته شدند.  با استناد به این فیلم در حوادث چند روز اخیر برخی از شهرهای ایران تا حالا سیزده نفر کشته شده‌اند.

فوت ۴ نفر در حوادث اخیر شهرستان دورود

پیش از این نیز فرماندار دورود گفت: تاکنون و طبق آمار رسمی چهار نفر در حوادث اخیر این شهرستان فوت کرده‌اند.

ماشاءاله نعمتی درباره اعتراضات چند روز اخیر در این شهرستان اظهار کرد: تعدادی از دستگاه‌های خدمات‌رسان، اماکن مذهبی و به‌ویژه بانک‌ها در سطح شهرستان دچار آسیب جدی شده و متأسفانه بعضی از این مکان‌ها توسط همین افراد دچار حریق شده‌اند.

وی تأکید کرد: نیروهای عمل‌کننده ما در میدان، کسانی که وارد این اعتراضات شده بودند را دعوت به آرامش کردند و در یکی دو روز گذشته خیلی صبوری کرده و با سعه‌ی صدر و بردباری رفتار کردند اما متاسفانه برخی از نیروهای عمل‌کننده ما در این اغتشاشات آسیب دیدند.

نعمتی یادآور شد: در روز اول اغتشاشات 2 نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند. در روز دوم هنوز آمار دقیقی از افرادی که کشته یا زخمی شده‌اند، نداریم اما یکی از ماشین‌های آتش‌نشانی که برای خاموش کردن حریق در بانک ملی رفته بود، زمان برگشت به آشیانه توسط اغتشاش‌گران به زور گرفته می‌شود و روی پل وحدت آن را رها می‌کنند. یک فرد میانسال و یک پسر ۱۲ تا ۱۵ ساله زیر این خودرو تلف می‌شوند. برابر اطلاعاتی که به ما داده‌اند، تعدادی از این افراد با لباس شخصی و وسایل نقلیه که در اختیارشان بوده به سمت نیروها و به ویژه مقرر فرماندهی انتظامی تیراندازی کرده و این کار کاملاً محسوس بوده و فرماندهان انتظامی تایید کرده‌اند.


نماینده ایذه: دو نفر در اعتراضات دیروز کشته شدند

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ناآرامی‌های شب گذشته در ایذه که منجر به کشته شدن دو نفر شده، در عین حال گفت که شرایط این شهر در حال حاضر آرام است.

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من در حال حاضر در حوزه انتخابیه هستم، وضعیت آرام است و علی‌رغم برخی شایعات منتشر شده هیچ جا تصرف نشده است.

وی افزود: عصر دیروز (یکشنبه) ناآرامی‌هایی در ایذه وجود داشت که منجر به کشته شدن دو نفر شد البته هنوز دلیل کشته شدن این افراد مشخص نیست اما از دیشب تا عصر امروز تجمع و ناآرامی وجود نداشته است.

این نماینده مجلس با اشاره به تعرض به برخی شعب بانک‌ها و وارد شدن خسارت به برخی مراکز عمومی، تصریح کرد: شروع این اعتراضات از بحث‌های اقتصادی، بیکاری و اشتغال بوده اما در مورد ادامه آن نگرانیم که دست‌هایی در کار باشد. به هر حال تحرکاتی وجود داشته که منابع و امکانات مردم در شهر ایذه که شهر محرومی است تخریب شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: توصیه من به مردم و جوان‌ها این است که صبور باشند و اجازه دهند هر چیزی از مجرای قانونی‌اش پیگیری شود. درست است که کشور از نظر اقتصادی مشکلاتی دارد اما باید صبر و حوصله به خرج دهیم و مصلحت نظام را در نظر بگیریم.

نماینده مردم ایذه در پایان با تاکید بر ضرورت توجه دولت به مناطق محروم، خواستار تسریع در آبرسانی به حوزه انتخابیه خود شد.

تکمیلی/۴ کشته و زخمی در نجف‌آباد

همچنین خبرگزاری‌ها نوشته‌اند که در جریان تیراندازی در ناآرامی‌های نجف‌آباد، یک نفر کشته و سه نفر مجروح شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
6
12
در واقع صداوسیما باعث این اغتشاشات هست چونکه مرتب دولتو تخریب میکرد با هر وسیله ای حتی با برنامه طنز مثل دورهمی با زلزله و.....اگر اعتدال وعدالت در جامعه ایجاد شود هیچ کس در امور مملکت دیگری حق دخالت به خودش نمیده پس دنبال مقصر نگردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
بله کاملا مشخصه این هم پاسخ آقای آشنا بود که کسی به دولت لیبرال اعتراض نکند بوریس جان خوب بهتون درس داده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
من موافقم... واقعا صدا و سیما هم تو بی اعتماد کردن مردم نقش داشته
ناشناس
| - |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
لطفا کم کاری دولت رو سر صدا و سیما خالی نکنید.
محمد
|
Germany
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
17
3
اینا از منافقین خط گرفتن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
6
حتي يك نفر !!!!!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
16
4
آقا جان اخطار بسه دیگه...عمل کنید...برخورد قاطعانه!!وگرنه دیگه جلوشو نمیشه گرفت!! برجام هم باید لغو شود...دیگه چقدر باید بر خلاف برجام عمل کنند؟ اختشاش, دخالت در امور داخلی کشور, همچنان تحریمها پابرجا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
5
8
اگر کمیته حقیقت یابی باشد صدا و سیما از هر روزنه ای , که توانسته
مردم را نسبت به دولت بدبین کرده اند واز مشهد ...
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
11
3
سلام.
اتفاقا صدا و سیما نقش بسیار خوبی در پیشگیری از فتنه با اعلام مطالبات مردم داشت و در مهار فتنه هم به خوبی روشنگری میکند.عامل فتنه به نظر من :

در درجه ی اول دلارهای برخی کشورهای غربی و عربی و عبری است
و در درجه ی دوم بی کفایتی برخی مسولین
و در درجه ی سوم فساد برخی مسولان از نظر اقتصادی یا سیاسی و اخلاقی
و در درجه ی چهارم طمع برخی از مردم است که عقل اقتصادی را با طمع اشتباه گرفته اند و تصمیمات اشتباه اقتصادی برای مدیریت خانواده ی خود میگیرند

خلاصه اصل مشکل این است:
1-بی دینی و دشمنی دشمنان خارج و داخل 2- برخی بی تقوایی های داخلی
حال
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
4
6
مردم گشنه اند به صدا سیما چه ربطی داره!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
3
7
هر باانصافی شاهد بوده که اغلب سیما چهره روحانی را با وضوح پایین و در گزارش ها با نورپردازی بد نشان داده اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
3
6
بشکند دستی که اموال مردم می شکند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین