کد خبر: ۴۹۹۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

سفر به سرزمین عقاب ها در دل کویر ایران +تصاویر

کرمان استانی است پهناور که به دلیل شرایط اقلیمی اش جاذبه های گردشگری ، اکوتوریسم، ژئو توریسم و طبیعت گردی زیادی را در خود جای داده است.
آفتاب‌‌نیوز : کرمان استانی است پهناور که به دلیل شرایط اقلیمی اش جاذبه های گردشگری ، اکوتوریسم، ژئو توریسم و طبیعت گردی زیادی را در خود جای داده است. این استان طبیعتی بکر دارد که کمتر کسی به آن سفر کرده است و یا آن را دیده است و همچنین حیواناتی مانند عقاب ، کبک و دراج در این منطقه زندگی می کنند . دره راگه رفسنجان و همچنین منطقه حفاظت شده ای به نام بدوئیه پناه گاهی برای آهو این حیوان زیبا نیز می باشد.

دره راگه رفسنجان در نزدیکی شهر رفسنجان، با طولی برابر با 20 کیلو متر و عرضی برابر با 180 متر و همچنین عمقی برابر با 70 متر زیبایی و عظمت خود را به رخ می کشد . این دره در کویر اطراف شهر رفسنجان قرار گرفته است. در عمیق ترین قسمت این دره رودخانه ای به نام گیودری به طور دائم در جریان است . زمین شناسان و کارشناسانی که بر روی این دره تحقیق کرده اند علت پیدایش این دره را فرسایش هایی که در اثر آب بوجود آمده است می دانند و همچنین به دلیل ادامه این فرسایش ها شکل بعضی از قسمت های تنگه راگه همچنان در حال تغییر است.

عبور رودخانه‌ی همیشه جاری گیودری از میان تنگه، راگه را به محلی الهام بخش تبدیل می‌کند.علاوه بر تمام زیبایی‌هایی که دره در خود دارد، تماشای آسمان کویر در شب از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. در حال حاضر دره راگه مکانی برای حضور برخی از تورهای رصد آسمان و دره نوردی و کوهنوردی است. راگه که در کنار ژئو پارک جهانی قشم و ژئو پارک ارس، سومین ژئو پارک ایران است که علاوه بر زیبایی‌های زمینی‌اش، آسمانی پرستاره و مبهوت کننده نیز دارد که آن را به محلی مناسب برای آسترتوریسم یا گردشگری نجوم تبدیل می‌کند.

اثری که آب بر روی این دره گذاشته است و فرسایشی که ایجاد کرده است باعث به وجود آمدن اشکال خاص و زیبایی در دیواره آن شده است ، کسانی که به دیدن و بازدید از این دره می روند معتقدند که از لحاظ جذابیت های گردشگری و توریستی هیچ چیز از دشت کلوت های شهداد کم ندارد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین