کد خبر: ۴۹۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

برای جلوگیری از سرماخوردگی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به پیش‌بینی کاهش دما در استان و امکان بروز بیماری‌های زمستانه، بر لزوم تغذیه مناسب و دریافت ویتامین C جهت پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر شکرالله سلمان‌زاده، اظهار کرد: با سرد شدن هوا میزان شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر می‌شود که مهم‌ترین علت ابتلا به این بیماری‌ها ضعف سیستم ایمنی بدن است.

وی افزود: داشتن پوشش مناسب هنگام خروج از منزل و نگهداری دمای منزل بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد در پیشگیری از سرماخوردگی موثر است زیرا اگر درون منزل بسیار گرم باشد در اولین برخورد با هوای سرد بیرون بیمار می‌شویم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: استراحت کافی، تغذیه مناسب و داشتن تحرک کافی سه فاکتور مهم  جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی هستند.

سلمان‌زاده اظهار کرد: همچنین مصرف لبنیات کم‌چرب، میوه‌ها و مرکباتی که میزان ویتامین C بالایی دارند از جمله کیوی،پرتقال،گریپ فروت و نارنگی برای پیشگری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا توصیه می‌شود.

وی افزود: مصرف برخی دمنوش‌های سنتی و خانگی مثل دم‌کرده آویشن نیز به دلیل ضدویروس بودن در بهبود و کاهش علائم سرماخوردگی موثر است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تفاوت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا تصریح کرد: هر دو بیماری همراه با آبریزش بینی هستند ولی آنفلوآنزا به طور ناگهانی شیوع پیدا می‌کند و همراه با تب شدید، سر درد، بدن درد و ضعف و بی‌حالی شدید است که این علائم در سرماخوردگی وجود ندارد.

سلمان‌زاده با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای اقشار در معرض خطر ابتلا به این بیماری عنوان کرد: زنان باردار، افراد مسن، کودکان زیر پنج سال، بیماران مزمن داخلی، بیماران کلیوی و بیماران مبتلا به ایدز بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارند و باید واکسن تزریق کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که اقشار در معرض خطر واکسن آنفلوآنزا تزریق نکنند و بیمار شوند با عوارضی از جمله ذات‌الریه، درگیری قلبی و بروز عارضه در گوارش و گوش می‌شوند که در برخی مواقع این عوارض موجب مرگ نیز خواهد شد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین