کد خبر: ۴۹۹۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

انتقاد کتایون ریاحی از وزیر بهداشت و رییس جمهور

کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون پس از مدتها برای گفتگو با سیدعلی ضیا در روز تولدش روی آنتن زنده آمد.
آفتاب‌‌نیوز :
به رسم چهارشنبه های«فرمول یک»، این هفته نیز سیدعلی ضیا میزبان یک چهره شناخته شده بود تا در روز تولدش با او گفتگو کند؛ کتایونریاحی، زلیخای سینما و تلویزیون کشور.

ریاحی در ابتدا درباره بنیادی که تحت نظر او را اداره می شود، بیان کرد: بنیاد کمک کار کاشت حلزونی گوش را برای فرزندان ناشنوای این مرز و بوم انجام می دهد و تنها و اولینبنیادی است که این کار را می کند. این جراحی گران است و کمتر پیش می آید ان جی اوها آن را انجام بدهند و وظیفهدولت است. در ایران ما پیش قدم شدیم و خواستیم به مردم سرزمینمان کمک کنیم.

نمی دانم بودجه ای که نهادهای مختلف برای جراحی کاشت حلزونی می گیرند کجا می رود؟

وی افزود: قرار است هیات امنای ارزی، بهزیستی، وزارت کار و تعاون اجتماعی به ما کمک کنند. گویا هر کدام از اینها برای کاشت حلزونی بودجه می گیرند، ولی نمی دانم کجا مصرف می شود. خانواده ها نصف هزینه را از ما و نصف هزینه را از بهزیستی می گیرند. هزینه جراحی هر گوشبین 6 تا 9 میلیون است. ما مورد داشتیم که بچه های دوقلو به دنیا آمده بودند و برای یکی 6 میلیون و برایدیگری 9 میلیون هزینه طلب کرده بودند. بچه های غیر ایرانی از جمله افغان ها گاهی تا 50 میلیون هم برایشانهزینه می شود.

نه تنها دست ما را نمی گیرند، بلکه پای ما را می گیرند که درست قدم برنداریم

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» ادامه داد: حامی اصلی ما در وهله اول خدا است و بعد مردم. ما برای مردم کار می کنیم. وگرنه جای تاسف دارد که بگویم کسانی که باید حامی ما باشند نه تنها دست ما را نمی گیرند، بلکه پای ما را میگیرند که درست قدم برنداریم.

چرا مجوز بنیاد ما را نگه داشته اند؟

ریاحی یادآور شد: ما یک تفاهمنامه در دفتر جزیره کیش با بهزیستی نوشتیم و طی آن بولدوزر وار سریع حرکت کردیم و بعد از دو سال که طبق آن تفاهمنامه رفتار کردیم، در نهایت به ما گفتند آن را امضا نمی کنیم. همچنین از اردیبهشت ماه مجوز بنیاد کمک تمام شده است و من به عنوان یک شهروند سوال می کنم برای چه مجوز یک بنیادخیریه را نگه داشته اید؟ باید در این باره پاسخگو باشید.

وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: همه ما کارمند مردم هستیم. من دستمزدم را از خداوند می گیرم اما شما که کارمند دولت هستید و حقوقتان را از مردم می گیرید باید پاسخگو باشید که جلوی وارد شدن کاشت حلزونی گرفته شد.

باید پاسخگوی مردم باشیم

بازیگر «این زن حرف نمی زند» با اشاره به اینکه برخوردهای باری به هر جهت نادرست است، افزود: اگر همه آدمها متوجه باشند و دقت کنند که دارند از مردم حقوق می گیرند دیگروقتی گوشی تلفن را برمیدارند با مادری که فرزند بیماردارد، آنطور صحبت نمی کنند. ما باید همه به مردم پاسخگو باشیم. ما مراکز کاشت را به صورت کامل در ایران نداریم،مثلا در جنوب و غرب کشور فاقد این مراکز هستیم. بنابراین از مناطق محروم تماس می گیرند و باید نسبت به آنها پاسخگو بود.

ریاحی تاکید کرد: این کودکان بعد از جراحی هم نیازمندآموزش هستند اما این مراکز فقط برای جراحی هزینه میکنند، البته اگر بکنند. یک پروسه طولانی و هزینه بر است. ما تلاش می کنیم تا زمانی که بچه به حرف بیفتد و به مدرسه برود، حمایتمان از او را ادامه بدهیم ولی ما هم محدودیتهایی داریم.

800 تا 6 میلیون تومان طی یک سال چقدر سود دارد؟

وی ادامه داد: از هیات امنای ارزی سوال دارم که برای نام نویسی بچه ها، مگر بیشتر از یک خودکار لازم دارند؟ چرا برای این کار پول می گیرند؟ 9 ماه و یک سال هم این پول را دستشان نگه داشته اند و 800 بچه در نوبت هستند و 800، 6 میلیون تومان کجا رفته است؟ سود این پول طی یک سال چقدر می شود؟

بازیگر «پس از باران» تصریح کرد: من به عنوان کتایونریاحی 35 سال اعتبار، آّبرو و حبی که مردم نسبت به من در دلشان دارند، آورده ام و می خواهم خدمت کنم. بایدبهزیستی و هیات امنای ارزی پاسخگوی من و مردم باشند.من همیشه می گویم امیدوارم آوای مهر هستی را همه کودکان ناشنوا بشنوند و برای دیگران هم از جمله مسئولان عزیز کشورم گوش شنوا آرزو می کنم.

وقتی مرا کسی تحویل نمی گیرد با مردم بی نام و نشان چه می کنند؟

ریاحی با انتقاد از وزیر بهداشت و رییس جمهور گفت: من از آقای وزیر بهداشت وقت خواستم وقت ندادند، گفتند با کسی دیگر باید دیدار کنی. از رییس جمهور وقت خواستم به من ندادند. واقعا برای من سوال است وقتی من کتایون ریاحی را هیچکس تحویل نمی گیرد با مردم بی نام و نشان چه رفتاری صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به قسمتی از «فرمول یک» که در آن پدر یکی از کودکان ناشنوا حضور داشت، اظهار کرد: من یک آفرین به پدری می گویم که آمد در برنامه شما نشست و صحبت کرد. حق بچه اش را خواست و پیگیرانه رفتار کرد. همه ما باید اینگونه باشیم در این صورت کسانی که بایدبه ما پاسخگو باشند، قطعا پاسخگو می شوند. من یک سال است منتظر مجوز بهزیستی هستم.

دارند وقت بچه های ناشنوا را می دزدند

بازیگر «شام آخر» تاکید کرد: امیدوارم همه چیز سریع درست شود، چون وقت نداریم و گلدن تایم ما دارد از بین می رود، کسانی که وقت کشی می کنند دارند وقت بچه ها را می دزدند. متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و اطلاع رسانی،مشکل ژنتیکی ما در کشور زیاد است و افراد بسیاری ناشنوا به دنیا می آیند.

ریاحی پیش از بریدن کیک تولدش گفت: آرزو می کنم سرزمینم بماند، مردم سرزمینم بمانند، بدرخشند و فرزندان و آیندگان سرزمین در سلامت و صحت به سر ببرند.

علی ضیا نیز آرزوی خود و دیگر مردم کشور را بیان کرد: امیدواریم باز هم شما را در سینما و تلویزیون ببینیم.

«فرمول یک» صدای کتایون ریاحی را به گوش وزیربهداشت رساند

این مجری در ادامه اعلام کرد: از طرف وزیر بهداشت تماس گرفته و اعلام کرده اند قرار دیدار شما با وزیر هماهنگ است.

همچنین در برنامه آیتم تبریک تولد کتایون ریاحی پخش شد که شامل ویدئوهای تبریک توسط پسر و برادر او و همچنینمحمدحسین لطیفی و روزبه نعمت اللهی بود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین