کد خبر: ۴۹۹۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

معدوم کردن ۲۰۰ هزار پرنده در کره جنوبی

وزارت کشاورزی کره جنوبی امروز پنجشنبه از معدوم کردن نزدیک به 200 هزار قطعه پرنده در یکی از کانون های شیوع آنفلوانزای مرغی در این کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
کانون جدید شناسایی شده در استان 'گیونگ گی' و در منطقه ای واقع در 45 کیلومتری شمال پایتخت قرار دارد.

این چندمین بار در ماه های گذشته و بخصوص پس از شروع فصل سرما در کره جنوبی است که دولت از شناسایی کانون جدید بیماری و معدوم کردن پرندگان از جمله مرغ و ماکیان خبر می دهد.

وزارت کشاورزی در بیانیه ای آورده است قرنطینه کل منطقه آلوده و از بین بردن پرندگان را از روز چهارشنبه و پس از آنکه 30 پرنده در این منطقه تلف شدند، شروع کرده است.

معدوم کردن ۲۰۰ هزار پرنده در کره جنوبی

وزارت کشاورزی می افزاید از پایان سال گذشته میلادی تاکنون 9 کانون آلوده به بیماری آنفلوانزای پرندگان و مرغی را در استان 'جیولا' این کشور شناسایی و هزاران پرنده را نابود کرده است.

دو سال قبل در سال 2016 دولت کره جنوبی به دلیل گسترش بی رویه بیماری اعلام کرد که این کشور با مرگبارترین بیماری آنفلوانزای پرندگان دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، آمار وزارت کشاورزی و مواد غذایی و امور روستایی کره جنوبی حاکی است که در آن سال 33 میلیون و 120 هزار قطعه پرنده در کشور نابود شدند.

این در شرایطی است که تا قبل از این در بزرگترین دوره شیوع بیماری که مربوط به سال 2014 میلادی بود شمار پرندگان معدوم شده به 13 میلیون و 960 هزار قطعه رسید.

آنفلوآنزای پرندگان، گونه‌ای بیماری ویروسی است که ویروس عامل آن از خانواده Orthomyxooviridae است این ویروس خود دارای سه تیپ A،B،C است امروزه تمامی ویروس هایی که در آزمایش‌ها جداسازی می‌شوند از گونه A این ویروس هستند.

این بیماری در حیوانات بخصوص ماکیان ایجاد می گردد و می تواند در انسان نیز موجب ایجاد نوع حاد با مرگ و میر بالا شود. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین