کد خبر: ۴۹۹۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

اتهام بزرگ به کادرفنی اسبق سپیدرود؛ افشای رشوه!/کمیته اخلاق ورود می‌کند؟

فساد مالی در مربیان جوان غم‌انگیزتر است. امید روانخواه نگران همین اتفاق است، نگران فساد مالی در مربیان هم نسلش.
آفتاب‌‌نیوز :
او به همین دلیل به رغم اختلافاتش با علی نظرمحمدی، روی خط برنامه نود نصیحت را هم فراموش نمی‌کند و رو به علی نظرمحمدی می‌گوید که کاش مربیان جوان وارد چنین فسادی نشوند و بازیکنان را با دریافت پول انتخاب نکنند.

ماجرا در سپیدرود از چه قرار است؟ چه چیزی باعث شده که امید روانخواه، سرمربی پیشین سپیدرود به همکار سابقش اعتراض کند؟

روانخواه در برنامه نود از بازیکنی به نام باقری نام برد و البته به 3،2 بازیکن دیگر هم اشاره کرد و گفت که آنها بغل پا زدن هم بلد نیستند اما در فهرست تیم سپیدرود جا گرفته‌اند. روانخواه شفاف و واضح از پرداخت رشوه حرف زد و سپس علی نظرمحمدی روی خط برنامه آمد تا پاسخگو باشد اما پاسخی هم نداشت و به بیراهه رفت و سعی کرد با اشاره به کارنامه‌اش در سپیدرود خود را تبرئه کند اما مجری برنامه نود خیال همه را راحت کرد و گفت: «دیگر همه چیز روشن است.»

از مدتها پیش بحث‌هایی درباره حضور چند بازیکن در سپیدرود که با پرداخت رشوه به این تیم پیوسته‌اند مطرح بود اما معمولا مستنداتی برای چنین تخلفاتی وجود ندارد و طرح چنین مباحثی بدون مستندات دشوار است. امید روانخواه از چهره‌های صادق فوتبال است که همه او را با سلامت حرفه‌ای‌اش می‌شناسند. او با شهامت از فساد مالی در جذب بازیکن در سپیدرود پرده برداشته و دو موضوع را مطرح کرده است. اول مساله فساد مالی کسانی که در ابتدای فصل برای سپیدرود بازیکن جذب کرده‌اند و سپس یک مورد خاص که بازیکنی به نام رضایی با بهره بردن از سفارش احتمالی یک نماینده مجلس، در روزهای اخیر وارد سپیدرود شده است. اگرچه تن زاده، مالک جدید سپیدرود سعی کرد حضور بازیکنی را که سفارش نماینده مجلس را به همراه داشت، تکذیب کند اما در همان برنامه نود پیدا بود که آن بازیکن با چه ساز و کاری با باشگاه قرارداد بسته است.

از امید روانخواه باید بابت این فاشگویی‌اش تقدیر کرد که شهامت طرح چنین تخلفاتی را داشته و چه خوب که یک مربی جوان مثل او فارغ از عواقب فاشگویی، اینچنین واضح همه چیز را به زبان می‌آورد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال موظف است که از روانخواه اطلاعات دقیق‌تری بخواهد و البته از او حمایت کند که تخلفات را آشکار کرده است.

نکته دیگر اینکه کمیته اخلاق فدراسیون باید به پرونده نقل و انتقالات سپیدرود در ابتدای فصل ورود کند و این موضوع را مورد بررسی قرار دهد که رشوه‌ها به چه کسانی پرداخت شده است. آنطور که همه به خاطر دارند در ابتدای فصل به دلیل نامشخص بودن مالکیت باشگاه سپیدرود و سوءمدیریت در این باشگاه، علی نظرمحمدی مذاکرات برای عقد قراردادها را انجام می‌داد و همان روزها بارها رسانه‌ها هشدار داده بودند که چرا یک مربی بی‌تجربه باید به جای مدیران باشگاه تصمیم بگیرد و حتی رقم قراردادها را تعیین کند.

همان روزها شائبه‌هایی نیز مطرح بود. بعد از آنکه مالکیت سپیدرود به صورت موقت در اختیار بیات قرار گرفت، او در هنگام اخراج نظرمحمدی و بهارمست از این موضوع پرده برداشت که سرمربی تیم در امور مالی و مدیریتی باشگاه دخالت می‌کرد و همین نکته یکی از عوامل مهم اخراج نظرمحمدی و بهارمست بود. بگذریم از آنکه نظرمحمدی با 5 شکست پی در پی راهی برای ماندن در تیم باقی نگذاشته بود. حالا آنچه اهمیت دارد بررسی این اتهامات است. کاری که هم مالکیت و مدیریت جدید سپیدرود باید انجامش دهد و هم کمیته اخلاق باید به این پرونده وارد شود. علی کریمی، سرمربی جدید سپیدرود خود از چهره‌هایی است که در چند وقت اخیر گرایش خود را برای مبارزه با فساد مالی در فوتبال بروز داده و همین شاید عاملی باشد برای همکاری بیشتر باشگاه سپیدرود با کمیته اخلاق برای بررسی فساد مالی که در گذشته رخ داده است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین