کد خبر: ۵۰۰۱۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

44درصد زنان مازندرانی بالاتر از میانگین کشوری چاق هستند

رئیس دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نرخ چاقی در زنان با سن بالای 18 سال ساکن در استان مازندران 44 درصد است و این در حالی است که نرخ این مشکل در کشور حدود 30درصد است.
آفتاب‌‌نیوز :
افشین استوار در بازدید معاون وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری افزود: 42 درصد زنان در استان مازندران فعالیت فیزیکی کافی به میزان حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی برای 5 روز در هفته ندارند.

وی تصریح کرد: از عوارض مهم چاقی و کم تحرکی ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت و فشارخون بالا است و آخرین بررسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور نشان داده است که 16.1درصد از زنان مازندرانی بالای 25 سال دیابت دارند و همچنین 36 درصد فشارخون بالا و 32 درصد چربی خون بالا دارند.

استوار اضافه کرد: مشکلات فوق به الگوی زندگی افراد مرتبط است و به نظر می‌رسد علت اصلی این مشکلات به تغذیه نامناسب و الگوی غذایی و همچنین پایین بودن ورزش و فعالیت فیزیکی باز می‌گردد.

رئیس دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت مسئولیت بخش‌های مختلف از جمله اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها را برای ایجاد فضای مناسب در جهت افزایش تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی زنان و همه افراد جامعه را بسیار مهم شمرد و گفت: با آگاهی مردم از وضعیت سلامت در این استان تک تک افراد جامعه برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت خود باید اقدام کنند زیرا بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، فشارخون بالا، چربی خون بالا، سکته های قلبی و مغزی و سرطان ها از مشکلات جدی سلامت در کشور و استان مازندران است و آمارهای موجود نشان می‌دهد مشکلات در زنان نسبت به مردان بیشتر است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
من دلیلش رو می دونم ماهیتابه و روغن و جلز ولز هر غذایی در ماهیتابه های پر از روغن همراه با برنج سفید دلیل اصلی این چاقی زشت کننده هیکل ها و بیمار کننده آدم ها است.
شمالی ها خصوصا مازندرانی ها هیچ استعدادی در آشپزی ندارند و تنها هنرشون سرخ کردن هر چیزی در روغنه. خیال می کنند هنرمندند اما تو زمینه تغذیه جزو بدترین ها و بی سلیقه ترین ها هستند. شکم گنده و چاق و بدهیکل و بدقواره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین