کد خبر: ۵۰۰۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
روس‌ها موضع آمریکا در قبال اعتراض‌های ایران را تمسخر می‌کنند

رویارویی آمریکا و روسیه بر سر اعتراض‌های اخیر در ایران

نظرات «هیلی» باعث عصبانیت مسکو شد. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با کنایه خطاب به هیلی گفت که او باید درباره تجربه امریکا در سرکوب اعتراض‌ها در داخل آن کشور بگوید؛ از بازداشت‌های پس از جنبش اشغال وال استریت یا چگونگی سرکوب حرکت اعتراضی فرگوسن.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روسیه با انتقاد از واکنش آمریکا در قبال اعتراض‌های داخلی در ایران، واکنش‌های ایران به تظاهرات را با واکنش مقام‌های آمریکایی نسبت به جنبش اشغال وال استریت و شورش‌های فرگوسن مقایسه کرده است. 

به گزار آفتاب‌نیوز، روسیه همواره از خاموش‌شدن هرگونه اعتراضی در ایران استقبال کرده است در مقابل نماینده ارشد واشنگتن در سازمان ملل متحد تظاهرکنندگان را تحسین کرده است و آنان را مبارزان راه آزادی خوانده و خواستار طرح موضوع در شورای امنیت شده است. 

رویارویی آمریکا و روسیه بر سر اعتراض‌های اخیر در ایران

«نیکی هیلی» از کشورهای جهان خواست تا در برابر آن‌چه برخورد با معترضان خواند سکوت نکنند. او گفته که این افراد آزادی‌هایی را می‌خواهند که در منشور سازمان ملل متحد برسمیت شناخته شده‌اند. نظرات «هیلی» باعث عصبانیت مسکو شد. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با کنایه خطاب به هیلی گفت که او باید درباره تجربه امریکا در سرکوب اعتراض‌ها در داخل آن کشور بگوید؛ از بازداشت‌های پس از جنبش اشغال وال استریت یا چگونگی سرکوب حرکت اعتراضی فرگوسن.

نشریه «نیوزویک» در این‌باره می‌نویسد: «اشاره سخنگوی وزارت خارجه روسیه به شورش‌های فرگوسن در میسوری است که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان غیر‌مسلح آفریقایی‌تبار امریکایی به نام «مایکل براون» در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شد و هر دو تظاهرات در امریکا از جدی‌ترین رویدادهای سال‌های اخیر بودند که منجر به درگیری پلیس با معترضان شدند».

این نشریه در ادامه می‌افزاید: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نظرات‌اش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است. او با اعتراض‌ها در ایران مخالفت کرده است. ایران یکی از نزدیک‌ترین شرکای روسیه در خاورمیانه است و در سال ۲۰۱۵ میلادی دو کشور برای بازگرداندن کنترل سوریه به دست اسد با یکدیگر متحد شدند. نیروهای روسیه و ایران با افتخار می‌گویند که آنان بودند که سبب شدند داعش در سوریه متحمل شکست شود. مسکو هرگونه حمایت امریکا از تظاهرات‌کنندگان را تحقیر کرده است. مسکو در اوایل این هفته بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر این که مداخله امریکا در ناآرامی‌ها غیر‌قابل قبول است. «الکسی پوشکوف» سیاستمدار ضد‌غربی روسیه در توئیتی نوشته است که هیلی که پیشتر درباره سوریه و آرامش و امنیت آن نگران بود اکنون درباره ازادی، صلح و امنیت ایران نگران است. به عبارت دیگر او به تمسخر نوشته که امریکا به دنبال تغییر نظام در ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین